Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Brak zasilania 0 reakcji po przekręceniu kluczyka


35 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 24 stycznia 2013 - 18:13

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 24 stycznia 2013 - 16:17 napisał

A odpala?
Nie Nawet nie próbuje.
Niestety padło mu się w centrum na małej uliczce i nie bardzo jest jak się rozłożyć z robotą. Jak zostawie uchylone drzwi to tamuje ruch w na drodze :E Na holowanie na razie nie ma szans ledwo samochody się poruszają w tym miejscu. W sobotę ma ma być troche cieplej a ludzi i samochodów nie będzie tyle to się wezmę, a może nawet zholuje.



#12 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 24 stycznia 2013 - 20:49

No więc nie mogłem wytrzymać i mimo niesprzyjających warunków pojechałem do mietuchny na 2 godziny. Dostałem się do stacyjki oraz dostałem się do skrzynki z przekaźnikami i tu zdziwko bo tam tylko jeden bezpiecznik (sprawny i jest +12V) jeden przekaźnik i dwie sporsze czarne skrzyneczki (bałem się po ciemaku robić więcej), pomierzyłem też napięcia na bezpiecznikach, oraz postukałem w kostkę stacyjki. Nic nie osiągnołem. Poniżej napięcia na bezpiecznikach, może ktoś coś powie na ten temat. jest jeszcze jedna nowa obserwacja, kluczyk w stacyjce nie chce dojść do pozycji zapłon tj. dochodzi tylko do pierwej pozycji czyli tam gdzie włączają się wszystkie kontrolki.
Pomiary bezpieczników: + oznacza +12V, - brak napięcia
Zapłon wyłączony:
A-
1-
2-
3-
4-
B-
5-
6-
7-
8-
C+
9+
10+
11-
12-
D+
13-
14-
15-
16-
Zapłon włączony
A+
1+
2+
3-
4-
B-
5-
6-
7-
8-
C+
9+
10+
11-
12-
D+
13-
14-
15-
16-
Jak widać pojawiają się napięcia po zmianie pozycji kluczyka ( A,1,2)czyli stacyjka chba jest OK.
Szukam schematu i opisu bezpieczników. Znalazłem do 300D, ale chyba to nie to :(
Za wszelką pomoc z góry WIELKIE dzięki.

#13 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2013 - 21:09

Wyświetl postUżytkownik pasiasty dnia 24 stycznia 2013 - 20:49 napisał

kluczyk w stacyjce nie chce dojść do pozycji zapłon tj. dochodzi tylko do pierwej pozycji czyli tam gdzie włączają się wszystkie kontrolki.
A nie mylisz przypadkiem pojęć?
"Zapłon" to dla mnie druga pozycja - ta, w której zapalają się kontrolki i do rozruchu brakuje tylko małego ruchu kluczykiem,
"pierwsza pozycja" to ta, by sobie np. otworzyć dach - ale przy niej nie świeci się nic na desce ( nie licząc SRS ).

#14 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 24 stycznia 2013 - 22:46

A mi się wydaję że kostka zmieliła się w środku :hmm:
Dolna obudowa kokpitu do zdjęcia, stacyjka do wyjęcia i wszystko będzie jasne. Po wyjęciu stacyjki pojawi się możliwość odpalenia auta bez kluczyka i sprawdzenia kostki. Robota do wykonania wewnątrz auta z zamkniętymi drzwiami

#15 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 24 stycznia 2013 - 22:55

Wyświetl postUżytkownik pawel14b3 dnia 24 stycznia 2013 - 22:46 napisał

A mi się wydaję że kostka zmieliła się w środku :hmm:
Dolna obudowa kokpitu do zdjęcia, stacyjka do wyjęcia i wszystko będzie jasne. Po wyjęciu stacyjki pojawi się możliwość odpalenia auta bez kluczyka i sprawdzenia kostki. Robota do wykonania wewnątrz auta z zamkniętymi drzwiami
To brzmi naprawde rozsądnie, możesz podpowiedzieć jak dobrać się do stacyjki i co pozwierać aby odpalić? No i czy świece zagrzeją bo bez tego to nici. Najważniejsze dla mnie do pokonać 5 Km do domu i garażu tu w inych warunkach mogę "poszaleć". Nie mogę znaleść nikogo z 4x4 inny sprzęt mnie nie wytarga z tego padoła w środku miasta :/

#16 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 24 stycznia 2013 - 23:38

Automatu nie zaleca się holować (mój ojciec odpalał automaty na holu- na marginesie tak jakoś mi się przypomniało )
Demontaż stacyjki jest opisany na forum z każdej strony , ale o ile pamiętam może pozostać na swoim miejscu żeby wyciągnąć kostkę. Przekręcasz kluczyk w pozycję 1 i można ją wyciągnąć ze stacyjki. Żeby ją przekręcić (kostkę) wystarczy szeroki śrubokręt
Od tego ja bym zaczynał

#17 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 stycznia 2013 - 01:08

Bezpieczniki które nas obchodzą w tej sytuacji:
C, 9, D i 10 mają stałe zasilanie z baterii.
6, B, 7 i 5 mają zasilanie "po zapłonie"
Z Twojej rozpiski wynika, że styk w kostce odpowiedzialny za załączanie zapłonu (styk numer 15) jest niesprawny
Wystarczy w najprostszy sposób (kawałkiem kabelka) połączyć którykolwiek bezpiecznik pierwszej grupy połączyć z bezpiecznikiem drugiej grupy i załączy nam się zapłon. Przez okres ok. 40 sekund po dokonaniu tej operacji będą podgrzewane świece żarowe. Pozostaje kwestia uruchomienia rozrusznika. Albo podajemy plus bezpośrednio na cienki kabelek przy rozruszniku, albo ściągamy potrójną wtyczkę na grodzi silnika od strony kierowcy i na środkowy FIOLETOWY kabel podajemy plus z akumulatora. Kabelek fioletowy idzie bezpośrednio do rozrusznika. Z opisu że "kluczyk nie dochodzi" wynika że złamała się płetwa która przekazuje obrót z kluczyka na kostkę. Pewnie próbowałeś trochę silniej przekręcić kluczyk "dla lepszego efektu" i ją załatwiłeś.
Cała sprawa uruchomienia pojazdu to sprawa naprawdę banalnie prosta. Jak się wie co gdzie jest i co gdzie przytknąć to robota na ok. jedną minutę i jedziesz. Wszystko jest na wierzchu.
Jeżeli chodzi o schematy, to wszystkie których potrzebujesz są na "ruskiej stronie" - linki były na forum (wystarczyło poszukać)
Model 300D ma te same obwody zasilania jak 200D.
http://www.autolib.d.../Mercedes-Benz/


Wyświetl postUżytkownik pawel14b3 dnia 24 stycznia 2013 - 23:38 napisał

Demontaż stacyjki jest opisany na forum z każdej strony , ale o ile pamiętam może pozostać na swoim miejscu żeby wyciągnąć kostkę. Przekręcasz kluczyk w pozycję 1 i można ją wyciągnąć ze stacyjki. Żeby ją przekręcić (kostkę) wystarczy szeroki śrubokręt
W pozycji pierwszej kluczyka ściągniesz jedynie wtyczkę z kostki stykowej. Kostka jest przykręcona do blokady wkrętami i bez demontażu stacyjki z kolumny kierowniczej jest mało możliwe aby dotrzeć do tych wkrętów.

Użytkownik Gerri edytował ten post 25 stycznia 2013 - 01:17


#18 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 25 stycznia 2013 - 09:08

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 25 stycznia 2013 - 01:08 napisał

W pozycji pierwszej kluczyka ściągniesz jedynie wtyczkę z kostki stykowej. Kostka jest przykręcona do blokady wkrętami i bez demontażu stacyjki z kolumny kierowniczej jest mało możliwe aby dotrzeć do tych wkrętów.
dobrze że mnie poprawiłeś bo po prostu już nie pamiętam bo dawno to robiłem ;)

#19 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 stycznia 2013 - 12:51

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 24 stycznia 2013 - 21:09 napisał

"pierwsza pozycja" to ta, by sobie np. otworzyć dach - ale przy niej nie świeci się nic na desce ( nie licząc SRS ).


#20 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 stycznia 2013 - 19:32

I co ten film ma ukazywać?








Podobne tematy Zwiń