Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Brak zasilania 0 reakcji po przekręceniu kluczyka


35 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 24 lutego 2017 - 07:55

Wyświetl postUżytkownik Sebastian210i124 dnia 23 lutego 2017 - 14:44 napisał

Do stacyjki(oprócz wtyczki do kostki) idzie jeszcze przewód na dwa piny.
Tym się nie przejmuj. Dodatkowe przewody są do "brzęczka" od świateł.

Wyświetl postUżytkownik Sebastian210i124 dnia 23 lutego 2017 - 14:44 napisał

Nawet nie kręci rozrusznik. W obu otworach "30" jest prąd.
No to pozostaje szukać dalej. Skrzynia jest manualna, tak więc błąd wybieraka ASB tutaj nie dotyczy. Jest tylko wtyczka czteropinowa na drodze prądu rozrusznika do której się ASB podłącza, ale w tym wypadku jest tam zworka z drutu. Wtyczka jest na bocznej ścianie nagrzewnicy, w okolicy prawego kolana kierowcy.
Rocznik '95? Może być immobilizer fabryczny (sprzężony z działaniem pilota) i wtedy jest dodatkowy przekaźnik rozrusznika na podszybiu, od strony kabiny, pod deską rozdzielczą. Z założenia miał być trudno dostępny i tak niestety jest. Jego obecność można potwierdzić na podstawie numeru VIN.



#32 Offline   Sebastian210i124


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 sty 2017
  • Miejscowość: Olecko
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E220 CDI Elegance

Napisano 24 lutego 2017 - 15:33

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 24 lutego 2017 - 07:55 napisał

No to pozostaje szukać dalej. Skrzynia jest manualna, tak więc błąd wybieraka ASB tutaj nie dotyczy. Jest tylko wtyczka czteropinowa na drodze prądu rozrusznika do której się ASB podłącza, ale w tym wypadku jest tam zworka z drutu. Wtyczka jest na bocznej ścianie nagrzewnicy, w okolicy prawego kolana kierowcy.
Rocznik '95? Może być immobilizer fabryczny (sprzężony z działaniem pilota) i wtedy jest dodatkowy przekaźnik rozrusznika na podszybiu, od strony kabiny, pod deską rozdzielczą. Z założenia miał być trudno dostępny i tak niestety jest. Jego obecność można potwierdzić na podstawie numeru VIN.


Nr vin: wdb1240191J071953

Czyli w wypadku występowania imobbilizera to muszę ściągać deskę rozdzielczą by dobrać się do tego przekaźnika?

Użytkownik Sebastian210i124 edytował ten post 24 lutego 2017 - 15:33


#33 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 24 lutego 2017 - 21:28

Wyświetl postUżytkownik Sebastian210i124 dnia 24 lutego 2017 - 15:33 napisał

Nr vin: wdb1240191J071953
Masz kod 885 - czyli immobilizer fabryczny.

Wyświetl postUżytkownik Sebastian210i124 dnia 24 lutego 2017 - 15:33 napisał

muszę ściągać deskę rozdzielczą by dobrać się do tego przekaźnika?
Jak to zazwyczaj bywa z układami "antyzłodziejskimi" ciężko jest coś znaleźć w literaturze serwisowej. Może (zaznaczam: MOŻE) ten przekaźnik być za licznikiem. Sobie sprawdź.

#34 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 lutego 2017 - 09:50

Można jeszcze "pójść na łatwiznę" - czyli puścić sobie nowy przewód od stacyjki do trzypinowej wtyczki na grodzi. Z kabiny wychodzimy przez skrzynkę bezpiecznikową, przyczepiamy kabel do istniejących wiązek - nie ma dużo roboty, i nie ma problemu żeby to zrobić estetycznie.

#35 Offline   Sebastian210i124


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 sty 2017
  • Miejscowość: Olecko
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E220 CDI Elegance

Napisano 26 lutego 2017 - 08:29

Można powiedzieć, że rozwiązałem problem :) Dotarłem do srebrnego przekaźnika za licznikiem. Zrobiłem w nim zworkę na pinach 30 i 87. Auto odpala z kluczyka. W tygodniu podjadę do znajomego i poszukam u niego takiego przekaźnika.

Dziękuję za pomoc Gerri ;)

#36 Offline   klekot


  • Postów: 7
  • Na forum od: 17 sty 2017
  • Miejscowość: Rawicz
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marca 2020 - 08:15

Witam. Bardzo proszę o pomoc, od ubiegłego tygodnia się męczę i palę na krótko, a nie chcę rozbierać silnika aby to znaleźć. Podpinam tutaj bo choć znalazłem inną przyczynę to objawy są takie same. Więc tak, pewnego wieczoru po wyjściu ze sklepu zabrakło prądu na zapłonie (ostatnia faza kluczyka), palę na krótko przez pin przy grodzi i szukam, najpierw myślałem, że problem będzie ze stacyjką ale znalazłem przegryziony kabel wychodzący z elektromagnesu rozrusznika i za nic nie mogę wyczytać ani wyszukać gdzie ten diaboł ma być wpięty :/ domyślam się, że to + który powinien być wpięty w jakąś kostkę /przekaźnik aby po przekręceniu kluczyka rozrusznik dostał prądu ale nie mogę znaleźć tego miejsca. Szukałem na forum schematu lub czegokolwiek pomocnego ale nic nie wyczytałem na temat połączeń miedzy przewodami rozrusznika gdzie dokładnie przechodzą kable. Dorzucam fotkę owego przewodu poniżej. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź bo nie widać tam prawie nic, a nie chciałbym rozbierać pół silnika aby znaleźć skąd wychodził ten kabel...

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń