Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Problemy silnika m111



202 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Smok


  • Postów: 83
  • Na forum od: 13 wrz 2008
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpnia 2011 - 18:34

U mnie obroty nie falują, tylko silnik nierówno pracuje, na wolnych obrotach widać jak i czuć jak nim rzuca, wydaje mi się że tak być nie powinno :hmm:



#12 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 27 sierpnia 2011 - 19:07

Smok, u mnie na jalowym silnikiem tez potrafi czasem delikatnie potelepac, nie jest to jakas tragedia, ale czuc to siedzac w aucie. Co ciekawe dzieje sie tak przy malym obciazeniu silnika, a gdy wlaczy sie klima silnik pracuje ruwniutko i bardzo przyjemnie. Mowiac, ze wiecej pali to mozesz napisac dokladnie ile? Mi po ostatnich pomiarach tylko po miescie, nonstop na klimie i jazda raczej dynamiczna spalil 15,3. Miasto dosc male duzo, swiatel i mocno rozkopane obecnie wiec predkosc srednia przypuszczam, ze byla w granicach 30hm/h. Trasa obecnie to niestety nie powiem, ale z tego co obserwuje wzkazowke to w okolicach 8 bierze.

#13 Offline   Smok


  • Postów: 83
  • Na forum od: 13 wrz 2008
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpnia 2011 - 19:19

To mnie pali podobnie, myślę że troszkę za dużo tak o 2 litry, przynajmniej przed awarią sterownika palił mniej, po wymianie przewodów ( komora silnika ), czyszczeniu przepustnicy, adaptacji i wymianie świec pali więcej około 15l przy klimie po mieście, trasa przy pełnym ładunku tak do 140k/h około 9l.

Edit: wymieniłm sterownik PMS bo miałem awarię, auto paliło na dwa cylinry, kupiłem używkę swojego nie naprawiałem.

#14 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 27 sierpnia 2011 - 19:26

Czy naprawiales ten sterownik od wtrysku PMS? Ten po lewej stronie na nadkolu? Widze, ze objawy mamy podobne i podobne naprawy wczesniej robilismy :hmm: mi po miescie przed wymiana silnika palil ponad 16 i to bez klimy :hmm:

#15 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 sierpnia 2011 - 11:21

Witajcie Panowie jezeli chodzi o spalanie i palenie silnika ,wiec mi za 50zł po miescie czyli okolo 10 litrów zrobi około 80,85km bez klimy,ale ja jezdze tylko z punktu A do punktu B około 5km czyli do maryni :E .. W trasie daje przykład, Janów Lubelski - Kraków odcinek 240km, z rózna predkoscia przewaznie 90km/h,gdzie nie gdzie 120km/h wyszło mi spalanie w granichach 8litórw.. takze wydaje mi sie ze u mnie jest bardzo dobrze..
Po 1- u mnie nie było problemów z paleniem! ja bez gazu po postoju auta nawet tydzien czasu w garazu potrafie od pierwsze zapalic nie dodajac gazu..
po 2 - u mnie objawami jest poszarpywanie autem jak trzymam go w granicach 2-2,5tys obrotów na mniejszych biegach i na zimnym "chodz nie zawsze na zimnym i na nizszych biegach zdarzało sie i na rozgrzanym i ,3,4 biegu"
po 3 - u mnie obroty wygladaja tak , nie miałem duzych telepan silnikiem. Pracuje raczej płynnie tylko jak wskazowka ucieka to i silnikiem luciutko rzuci..
po 4 - jezli macie podobnie http://www.w201w124....forum/viewtopic ... 061431804b mam nadzieje ze sie nie obrazi za to!! No ale trzeba sobie pomagac :zeby:
Pozdrawiam Łukasz

#16 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 29 sierpnia 2011 - 07:00

W niektórych przypadkach falowania obrotów, gdy komputer nie zgłasza błędów i wszystkie możliwości zostały sprawdzone, bardzo pomocna przydaje się LIVE DATA - podgląd pracy silnika i czujników "na żywo". Sam tego doświadczyłem walcząc prawie rok czasu, a wszystko kręciło się wokół kąta wychylenia nastawnika przepustnicy.

Więc polecam zakup interfejsu diagnostycznego, ściągnąć program HFMScan i analizować pracę silnika.

#17 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 sierpnia 2011 - 07:48

mr_simon, a jaki interfejs kupiles do siebie, jako, ze auta nie sprzedaje to moze bym sie w cos takiego zaopatrzyl, zwlaszcza, ze fachowcow jak na lekarstwo u mnie... :drive:

#18 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 29 sierpnia 2011 - 08:14

Zwykły interfejs diagnostyczny, taki jak ten: http://viaken.pl/skl...at=22&prodid=97 taki też kupiłem dla siebie i sprawdza się bardzo dobrze.

Skoor napisał:

zwlaszcza, ze fachowcow jak na lekarstwo u mnie...

Na fachowców nie ma co liczyć.

Pamiętam ze studiów, jak jeden z moich kolegów podszedł do profesora (Rosjanina) i poprosił go o zaliczenie przedmiotu bez egzaminu, a on do niego: poszedłem do dentysty wyrwać zęba, w gabinecie wisiały piękne dyplomy ukończenia studiów, a on wyrwał mi zęba nie tego co trzeba, dalej chcesz abym wpisał Ci ocenę bez egzaminu?

Sam doświadczyłem podobnej sytuacji, kiedy udałem się do ASO z problemem, a diagnosta miał problemy ze zlokalizowaniem gniazda diagnostycznego.

Więc najlepiej wyspecjalizować się samemu.

#19 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 sierpnia 2011 - 11:18

Witam przepsutnica wyczyszczona zamontowana :zeby:
1 - Zapalił po tygodniu bez potrzeby wcisniecia gazu :drive:
2 - tylko jest problem poniewaz w aucie był przez rok CNG do póki go nie kupiłem ,ja jezdze na benzynie poniewaz za spore dystane mam do stacji z CNG do 90km wiec mi sie to nie opłacała.. Ale w czym rzecz!! W wiazce przepustnicy bodajrze brazowy kabel był połaczony do parownika .. A teraz po regeneracji tego kabla nie podlaczyłem bo bede chciał na dniach usunac cała instalacje CNG.. Czy ta dziwna praca silnika moze byc tym zpowodowana ze cos nie przełacza..
Przerpowadziłem dioda błyski i wyskoczył mi bład 14 no i teraz juz nie wiem jak go skasuje to pewnie i tak powróci poniewaz kabel został odłaczony a nie chce wiazki ruszac by to znowu podłaczyc ,chodz kabel wypusciłem nowy.. Czy jest jakas mozliwosc aby to minac,lub wyłaczyc jakos ten komputer od gazu?? Pozdrawiam Łukasz

#20 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 29 sierpnia 2011 - 11:54

Nie napisałeś jak pracuje silnik. Błąd 14 to wtryskiwacze na 1 i 4 cylindrze. Na to wygląda, że ma to coś wspólnego z instalacją gazową.








Podobne tematy Zwiń