Skocz do zawartości




Jakie są formalności przy kupnie auta z żółtymi blachami, co w przypadku rozbicia auta


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   Duke


  • Postów: 122
  • Na forum od: 26 lip 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 maja 2016 - 18:58

Znalazłem w sieci mnóstwo artykułów poruszających kwestię rejestracji auta na zabytek, brak jednak dokładnych informacji dotyczących kupna auta, które już posiada żółte tablice. Fora o oldtimerach i youngtimerach, które znalazłem, są martwe, albo nie działa na nich rejestracja nowego użytkownika.

Znalazłem informację, że auta nie trzeba przerejestrowywać w wydziale komunikacji, natomiast należy zgłosić fakt zmiany właściciela do wojewódzkiego konserwatora zabytków.

1.Czyj to obowiązek, właściciela, czy kupującego?

2. Którego konserwatora zabytków trzeba powiadomić, tego z województwa sprzedawcy, czy kupującego, a może obu?

3. Czy tak jak w przypadku kupna zwykłego auta należy stawić się w US aby opłacić PCC-3?

4. Czy są jakieś inne obowiązki przy kupnie takiego auta?

5. Spotkałem się z opinią, że w przypadku rozbicia auta z własnej winy, właściciel ma obowiązek pod groźbą odpowiedzialności karnej na doprowadzenie auta do stanu sprzed wypadku(o sprawach pozwoleń na wyjazdy, sprzedaży, przeróbki itd. czytałem, jest to dobrze opisane gdzie indziej). Opinia ta została zdementowana w innym miejscu. Forumowicz twierdził, że pojazdy są wpisywane do ewidencji zabytków, a nie rejestru, tylko w przypadku przedmiotu wpisanego do rejestru zabytków, a nie ewidencji ciąży taki obowiązek. Zatem jak to jest, czy jeżeli na auto upuszczę fortepian, a następnie zdecyduję, że nie chce mi się tego naprawiać, będę miał z tego tytułu jakieś problemy?










Podobne tematy Zwiń