Skocz do zawartości




[W124] maciejbenz 2.6E 1993


55 odpowiedzi w tym temacie

#11 Gość_klisza_


  • Na forum od: --

Napisano 14 lipca 2016 - 10:44

Ja tam 2.6 z manualem wspominam całkiem pozytywnie, chociaż jednak wolę automat. Wcale tak źle nie jechał a ze sprawnym układem zapłonowym i wyregulowanym KE, dużo więcej od 230-tki nie palił.

Kolega akurat wystawił aukcję z radiem, które miałeś fabrycznie ;)

http://allegro.pl/Sh...item=6341112504



#12 Offline   Dodger


  • Postów: 59
  • Na forum od: 15 wrz 2013
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Ford Sierra 2,0 DOHC

Napisano 19 lipca 2016 - 20:46

Czym myłeś silnik?Jakich środków użyłeś?

#13 Offline   maciejbenz


  • Postów: 84
  • Na forum od: 12 kwi 2014
  • Miejscowość: bstok
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2016 - 19:36

klisza, dzięki. Na razie chce słuchać dźwięków spod maski ;).

Cytat

Czym myłeś silnik?Jakich środków użyłeś?

Zwykły Karcher plus płyn do mycia silników K2 Akra. Daje rade.


W końcu wyrwałem jeden dzień, żeby przy nim pogrzebać. Jak zawsze naprawiając jedno zepsułem drugie, ale od początku.

Pod maską zawitała nowa cewka Bosch. Uziemienia i styki poprawione drobnym papierem ściernym.

Nowe vs stare
Dołączona grafika

Małe czyszczenie rozdzielacza i palca. Tu jeszcze przed.
Dołączona grafika

Przeczyszczony, ale przy najbliższej okazji wpadnie nowy, bo ten już wizualnie się kończy. Swoją drogą kto to wymyślił tą idiotyczną osłonkę w M103, palce można połamać odkręcając rozdzielacz.

Teraz co popsułem :D .
Samochód przyjechał na własnych kołach na benzynie. Gazu nie testowałem. Po wywaleniu spod maski parowników i innych elementów składowych kuchenki bestia zamiast być wdzięczna nie chce palić!

Iskra - jest
PIN30 pod przekaźnikiem pompy - dioda świeci
zwarcie PINu 30 z 87 - pompa milczy
przekaźnik włożony - pompa milczy

Swoją drogą sam przekaźnik jest interesujący. 89 8182 000, Made in Hungary w 2001 roku. Jakiś zamiennik? Nigdzie znaczka gwiazdy.


Panowie, co to może być? Nie mam na razie jak się wczołgać pod samochód, więc muszę założyć, że pompa jest ok. Sprawdzając obieg między 30 i 87 pinem nie ma kontaktu. Jest jakiś typowy patent w W124 gdzie zatem ten kabelek z 87 idzie? Domyślam się, że do jakiegoś przekaźnika LPG, który wyfrunął ;). Ktoś coś?


Aha, korektor oktanowy przelączony na S (był na N).

Użytkownik maciejbenz edytował ten post 25 sierpnia 2016 - 19:38


#14 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2016 - 20:18

87 idzie bezpośrednio do pompy. Po drodze jest zapewne jakiś przekaźnik gazowni. Gdzie - to zależało od fantazji gazownika. Z tego co pamiętam, ten przewód idzie w wiązce w prawej "rynnie".

#15 Offline   maciejbenz


  • Postów: 84
  • Na forum od: 12 kwi 2014
  • Miejscowość: bstok
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2016 - 20:26

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 25 sierpnia 2016 - 20:18 napisał

87 idzie bezpośrednio do pompy. Po drodze jest zapewne jakiś przekaźnik gazowni. Gdzie - to zależało od fantazji gazownika. Z tego co pamiętam, ten przewód idzie w wiązce w prawej "rynnie".

Dzięki serdeczne! Jutro wypruwam kostki przekaźników i zobaczę gdzie mi uciekł ten 87.

#16 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2016 - 20:30

Szukaj dołożonego przekaźnika: w okolicy przekaźnika pompy, pod dywanikiem pasażera lub pod tylną kanapą z prawej strony.

#17 Offline   maciejbenz


  • Postów: 84
  • Na forum od: 12 kwi 2014
  • Miejscowość: bstok
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2016 - 11:10

m104, bingo! Pompa już mieli. Reszta wieczorem, bo mam brudne łapska :D .
Dołączona grafika

#18 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2016 - 18:37

Wyrzuć tą druciarnie i wstaw/wlutuj odcinek przewodu o takim samym przekroju. Tam nie bez powodu jest taki gruby przewód.

#19 Offline   maciejbenz


  • Postów: 84
  • Na forum od: 12 kwi 2014
  • Miejscowość: bstok
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2016 - 20:30

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 26 sierpnia 2016 - 18:37 napisał

Wyrzuć tą druciarnie i wstaw/wlutuj odcinek przewodu o takim samym przekroju. Tam nie bez powodu jest taki gruby przewód.
To fotka tego co znalazłem. Domyślnie właśnie tak zrobię. Na próbę połączyłem i zrobiłem test.
Kolejna paczka do montażu
Dołączona grafika
A tutaj miły smaczek, poduszki kierowcy i pasażera serwisowane w 2002 roku. Z teco co wiem, to kolejny serwis powinienem zrobić za -4 lata... :D
Dołączona grafika

Bonus z odpalania. Po włożeniu przekaźników i względnego skręcenia dolotu i podciśnień było już o wiele lepiej.
https://www.youtube....bed/nJN0xEt1ezA

Użytkownik maciejbenz edytował ten post 26 sierpnia 2016 - 20:31


#20 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2016 - 20:48

Zobacz sobie, czy masz sterowanie nastawnikiem jałowych obrotów, bo po filmie wygląda, jak by nie było. Włącz i wyłacz zapłon i zobacz, czy słychać jego klikanie. Do tego, zdemontuj go, przepłucz z syfu pogazowego, poruszaj intensywnie ruchem obrotowym słuchając, czy przesłonka w środku przemieszcza się luźno, czy jest zatarta. Sprawne m103 na zimno odpala od strzała.








Podobne tematy Zwiń