Skocz do zawartości




[W124] kalim 2.5 D 1991


78 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   baleronwkombi


  • Postów: 135
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C124 3.0E '88
  • Inne auto:PTS 3.8V6, Vette C4 '87

Napisano 15 sierpnia 2016 - 15:48

Głupio robić offtopa tym bardziej, że:
1. to nie moja galeria
2. nie da się przekonać kogoś, kto wie lepiej i wyłączył się na logikę
3. raczej brak elementarnej kultury technicznej
4. autorytet prowadzi serwis, ale i sklep z częściami
Krótki opis czemu zmieniać olej w dyfrze, za pelicanparts
A differential is just like any other mechanism with moving parts. It generates heat and friction while in operation. Just like in an engine or transmission, regular oil changes help to keep the bearings and gears inside well lubricated and clean. Over time, the differential wears just like any other component. However, it has no internal filter to capture small particles of metal as the gears wear. Usually, differential oil is good for up to 80,000 miles without changing, however it is commonly overlooked. Failure to change the fluid at regular intervals can eventually cause the bearings in the differential to fail.
80kkm mil to ~ 130kkm, znalezienie interwału wymiany w petce też pewnie nie jest wyczynem.
Tu co, ile i jak wlewać: http://w124-zone.com...e/My81/3501.pdf
W sumie bez sensu takie dyskusje, ale nie należy rozpowszechniać mitów, że oleju w dyfrze się nie wymienia... To właśnie takie egzotyczne poglądy jak nic innego szybko i sprawnie wykańczają masowo leciwe, uchodzące za niezniszczalne, mercedesy.



#32 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2016 - 15:57

Zmieniajcie zmieniajcie, bo skończycie jak mój ojciec - olej wyparował i na środku skrzyżowania dyfer po prostu wybuchł. Zdematerializował się. Było BUM i koniec jazdy.

Użytkownik inutile edytował ten post 15 sierpnia 2016 - 15:59


#33 Offline   seweryn24


  • Postów: 406
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Północ
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 320 R129 1995r.

Napisano 15 sierpnia 2016 - 16:03

baleronwkombi, Sorry jeśli Cię uraziłem. Nie jestem mechanikiem, więc się nie znam posiłkowałem się opinią kogoś kto jest w mojej opinii autorytetem w serwisowaniu starszych Mercedesów.

#34 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2016 - 16:17

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 15 sierpnia 2016 - 14:25 napisał

Mój w mieście bierze 6,8. Trasa z autostradami to 6,2. Jakbym turlał się krajówką cały czas 80 kmh bez bagażu to zszedłbym do 6.
6,8 litra w mieście?
Chyba stojąc na światłach... bez urazy, ale to jest pięć garów, dwa i pół litra pojemności.
Stary silnik będący w prostej linii następcą jednostki napędowej czołgu Tygrys.
Musiałeś coś źle obliczyć.

#35 Offline   tdejv


  • Postów: 322
  • Na forum od: 28 paź 2015
  • Miejscowość: gdansk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2016 - 20:34

moj 2.5 D pali 8.3 l w mieście trasa ok 6.5

#36 Offline   kalim


  • Postów: 81
  • Na forum od: 27 sty 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2016 - 21:12

Mi maszyna też spala ok 8-8,5 litra w mieście.

Dołączona grafika

#37 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2016 - 21:19

No i nie da się inaczej.
Proste.

#38 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2016 - 10:33

Musicie je strasznie pałować :P Mojemu mechanikowi pali 9 ale tam gaz jest już integralną częścią podłogi. Mi przy spokojnej jeździe miejskiej bez masakrycznych korków spokojne spali 7 i obliczałem to już wiele razy. Poprzednik palił 8 ale jeździłem nim ostrzej i nie unikałem korków.. no i stopień zużycia większy.

#39 Offline   kalim


  • Postów: 81
  • Na forum od: 27 sty 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2016 - 19:03

Faktycznie, w korkach poznańskich spędzam jednak sporo czasu. To może być powód. Poz tym podczas przyspieszania rzadko zdarza mi się przekroczyć 3 tys .obrotów, więc raczej o pałowaniu nie ma mowy. Z drugiej jednak strony przyspieszanie z niskich obrotów też naszym autom nie służy zbytnio.

#40 Offline   kalim


  • Postów: 81
  • Na forum od: 27 sty 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpnia 2016 - 19:39

Nie mogę postów edytować to wciepam jeden pod drugim :E Zdjęcie jak zwykle popełnione przez Voler Photo ze spotu "Poznańskich ch*ja tam klasyków nocą " ;P



Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń