Skocz do zawartości




* * * - - 1 głosy

[W124] m104 2.8E / 3.2E dławienie i drganie silnika



203 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 stycznia 2014 - 19:26

Mam już diagnoze, teraz tylko kaska potrzebna, zakup i wioooo moja gwiazdo. Definitywnie to co podejrzewałem tylko niestety wybłyskiwanie nie do końca pokaże wszystko. To sie potwierdza, nie jest się w stanie sprawdzić parametrów poszczególnych elementów. Zdiagnozowane, teraz tylko zamontowć i temat zamkne jak sie przewioze autkiem po wymianie. Jak się potwierdzi zapodam relacje. ;)



#12 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 lutego 2014 - 20:10

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 31 stycznia 2014 - 19:26 napisał

Mam już diagnoze, teraz tylko kaska potrzebna, zakup i wioooo moja gwiazdo. Definitywnie to co podejrzewałem tylko niestety wybłyskiwanie nie do końca pokaże wszystko. To sie potwierdza, nie jest się w stanie sprawdzić parametrów poszczególnych elementów. Zdiagnozowane, teraz tylko zamontowć i temat zamkne jak sie przewioze autkiem po wymianie. Jak się potwierdzi zapodam relacje. ;)

No i niestety nie tak szybko, kurde. Nowy przepływomierz i do kosza. Po diagnozie gorszy od mojego obecnago. I jeszcze sonda lambda - adaptacja -50%. No i teraz nie wiem co z tym fantem począć. Jak wreszcie dojdzie mi jutro nowa sprawna przepływka to mam nadzieje, że wreszcie ruszy i zacznie być dobrze, tak jak być powinno bo już mnie to zmeczyło. Wszelkie mądrości niestety....nie zawsze teoria idzie z praktyka za rączke. Nie wiem tylko właśnie jak tą sade zaadoptować od nowa, to znaczy jak zresetować parametry zpamietane przez komp silnika. Jak ktoś cos wie prosze o sugestie. Dzieki serdeczne za pomoc.

#13 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2014 - 22:19

Podstaw sobie na próbę jakąś używaną przepływkę Boscha. Te zamienniki w 75% przypadków po wyjęciu z pudełka nadają się od razu do śmietnika.

#14 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 lutego 2014 - 12:18

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 09 lutego 2014 - 22:19 napisał

Podstaw sobie na próbę jakąś używaną przepływkę Boscha. Te zamienniki w 75% przypadków po wyjęciu z pudełka nadają się od razu do śmietnika.

Szacuneczek, ale już mam dość tych używek oryginalnych. Kilka przetestowanych, rzekomo sprawnych i "martwe". Ostatnia oryginalna używke przetestowłem u diagnosty i moja obecna miała 5,1 V , nowa używa 4,4 V a używana Boscha - brak jakiejkolwiek reakcji. Kolega diagnosta powiedział "ewidentnie" przepływka szrot, używki oryginalne - loteria. a nowy Bosch nie różni sie wiele od tych normalnych zamienników produkcji niemieckiej ewentualnie włoskiej. Kurde, nie mam pojecia co może boleć, wiązka od przepływki ?? Przy pomiarach wyszło by że jest zwarcie. Kurcze, czego szukać?

#15 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 lutego 2014 - 15:10

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 10 lutego 2014 - 12:18 napisał

Szacuneczek, ale już mam dość tych używek oryginalnych. Kilka przetestowanych, rzekomo sprawnych i "martwe". Ostatnia oryginalna używke przetestowłem u diagnosty i moja obecna ma 5,1 V , nowa zamiennik MaxGear 4,4 V a używana Boscha - brak jakiejkolwiek reakcji. Kolega diagnosta powiedział "ewidentnie" że to przepływka. Używki oryginalne - loteria, a nowy Bosch nie różni sie wiele od tych normalnych zamienników produkcji niemieckiej ewentualnie włoskiej. Czyli na razie przepływka inna nowa, bo jedną tą powyżej opisaną odesłałem bo niestety złomek.

No narazie mały sukcesik, po założeniu nowego zamiennika Made in Germany silnik zaczął pracowac normalnie, to znaczy wkręca się na obroty na P i N oczywiście bez "zadławiania" się, poniekąd z dziwnymijeszcze efektami ale domniemam, że po resecie musi sie teraz "douczyć" komp.
Dam znać co dalej, narazie .... jest lepiej :smile2:

#16 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 10 lutego 2014 - 18:27

Pytanie troche z innej beczki - czy sonda lambda jest podlaczona przy przepustnicy, pod koletorem ssacym?

#17 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2014 - 19:29

Sonda jest wpięta w wydech, przed katalizatorem.

Sid, jak przepływka ok, silnik powinien chodzić poprawinie. Adaptacje możesz wywalić z poziomu sprzętu diag albo diodą led z 3 kabelkami.

#18 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 10 lutego 2014 - 19:52

To sprobuje od drugiej strony- czy bledy czujnikow i sondy (5,6,7,13 i 49) sa w stanie zadusic auto na biegu z wcisnietym hamulcem?
Zalozylem dzis wiazke po regeneracji od Kubasza, bledy jak wyzej.
Skasowalem, odpalilem i jazda. Odczyt-to samo.
Auto na D z wcisnietym hamulcem kuleje az gasnie.
Na P delikatnie faluje.
Po 2,5 miesiacach stanie odpalilo od kopa jak zalozylem wiazke.
Jakies sugestie, podpowiedzi?
Sprobuje pozamieniac piny w kostkach bo moze w tym lezy problem.

#19 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2014 - 20:48

5,6,7 to błedy przepustnicy - potencjometrów oraz silnika stabilizacji jałowych obrotów. Błąd 13 to bład sondy, ale nie to, co myślisz - to błąd składu mieszanki - stanowczo za ubogo albo za bogato. Ten błąd może wywalić przy sprawnej sondzie a przy problemach z mieszanką.

Masz drugą przepustnicę do podmiany ?

#20 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 10 lutego 2014 - 21:40

No wlasnie nie mam :(
A te potencjometry sa naprawialne?








Podobne tematy Zwiń