Mam już diagnoze, teraz tylko kaska potrzebna, zakup i wioooo moja gwiazdo. Definitywnie to co podejrzewałem tylko niestety wybłyskiwanie nie do końca pokaże wszystko. To sie potwierdza, nie jest się w stanie sprawdzić parametrów poszczególnych elementów. Zdiagnozowane, teraz tylko zamontowć i temat zamkne jak sie przewioze autkiem po wymianie. Jak się potwierdzi zapodam relacje.
2
203 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 31 stycznia 2014 - 19:26
#12
Napisano 09 lutego 2014 - 20:10
Użytkownik Sid dnia 31 stycznia 2014 - 19:26 napisał
Mam już diagnoze, teraz tylko kaska potrzebna, zakup i wioooo moja gwiazdo. Definitywnie to co podejrzewałem tylko niestety wybłyskiwanie nie do końca pokaże wszystko. To sie potwierdza, nie jest się w stanie sprawdzić parametrów poszczególnych elementów. Zdiagnozowane, teraz tylko zamontowć i temat zamkne jak sie przewioze autkiem po wymianie. Jak się potwierdzi zapodam relacje.
No i niestety nie tak szybko, kurde. Nowy przepływomierz i do kosza. Po diagnozie gorszy od mojego obecnago. I jeszcze sonda lambda - adaptacja -50%. No i teraz nie wiem co z tym fantem począć. Jak wreszcie dojdzie mi jutro nowa sprawna przepływka to mam nadzieje, że wreszcie ruszy i zacznie być dobrze, tak jak być powinno bo już mnie to zmeczyło. Wszelkie mądrości niestety....nie zawsze teoria idzie z praktyka za rączke. Nie wiem tylko właśnie jak tą sade zaadoptować od nowa, to znaczy jak zresetować parametry zpamietane przez komp silnika. Jak ktoś cos wie prosze o sugestie. Dzieki serdeczne za pomoc.
#13
Napisano 09 lutego 2014 - 22:19
Podstaw sobie na próbę jakąś używaną przepływkę Boscha. Te zamienniki w 75% przypadków po wyjęciu z pudełka nadają się od razu do śmietnika.
#14
Napisano 10 lutego 2014 - 12:18
Użytkownik m104 dnia 09 lutego 2014 - 22:19 napisał
Podstaw sobie na próbę jakąś używaną przepływkę Boscha. Te zamienniki w 75% przypadków po wyjęciu z pudełka nadają się od razu do śmietnika.
Szacuneczek, ale już mam dość tych używek oryginalnych. Kilka przetestowanych, rzekomo sprawnych i "martwe". Ostatnia oryginalna używke przetestowłem u diagnosty i moja obecna miała 5,1 V , nowa używa 4,4 V a używana Boscha - brak jakiejkolwiek reakcji. Kolega diagnosta powiedział "ewidentnie" przepływka szrot, używki oryginalne - loteria. a nowy Bosch nie różni sie wiele od tych normalnych zamienników produkcji niemieckiej ewentualnie włoskiej. Kurde, nie mam pojecia co może boleć, wiązka od przepływki ?? Przy pomiarach wyszło by że jest zwarcie. Kurcze, czego szukać?
#15
Napisano 10 lutego 2014 - 15:10
Użytkownik Sid dnia 10 lutego 2014 - 12:18 napisał
Szacuneczek, ale już mam dość tych używek oryginalnych. Kilka przetestowanych, rzekomo sprawnych i "martwe". Ostatnia oryginalna używke przetestowłem u diagnosty i moja obecna ma 5,1 V , nowa zamiennik MaxGear 4,4 V a używana Boscha - brak jakiejkolwiek reakcji. Kolega diagnosta powiedział "ewidentnie" że to przepływka. Używki oryginalne - loteria, a nowy Bosch nie różni sie wiele od tych normalnych zamienników produkcji niemieckiej ewentualnie włoskiej. Czyli na razie przepływka inna nowa, bo jedną tą powyżej opisaną odesłałem bo niestety złomek.
No narazie mały sukcesik, po założeniu nowego zamiennika Made in Germany silnik zaczął pracowac normalnie, to znaczy wkręca się na obroty na P i N oczywiście bez "zadławiania" się, poniekąd z dziwnymijeszcze efektami ale domniemam, że po resecie musi sie teraz "douczyć" komp.
Dam znać co dalej, narazie .... jest lepiej
#16
Napisano 10 lutego 2014 - 18:27
Pytanie troche z innej beczki - czy sonda lambda jest podlaczona przy przepustnicy, pod koletorem ssacym?
#17
Napisano 10 lutego 2014 - 19:29
Sonda jest wpięta w wydech, przed katalizatorem.
Sid, jak przepływka ok, silnik powinien chodzić poprawinie. Adaptacje możesz wywalić z poziomu sprzętu diag albo diodą led z 3 kabelkami.
Sid, jak przepływka ok, silnik powinien chodzić poprawinie. Adaptacje możesz wywalić z poziomu sprzętu diag albo diodą led z 3 kabelkami.
#18
Napisano 10 lutego 2014 - 19:52
To sprobuje od drugiej strony- czy bledy czujnikow i sondy (5,6,7,13 i 49) sa w stanie zadusic auto na biegu z wcisnietym hamulcem?
Zalozylem dzis wiazke po regeneracji od Kubasza, bledy jak wyzej.
Skasowalem, odpalilem i jazda. Odczyt-to samo.
Auto na D z wcisnietym hamulcem kuleje az gasnie.
Na P delikatnie faluje.
Po 2,5 miesiacach stanie odpalilo od kopa jak zalozylem wiazke.
Jakies sugestie, podpowiedzi?
Sprobuje pozamieniac piny w kostkach bo moze w tym lezy problem.
Zalozylem dzis wiazke po regeneracji od Kubasza, bledy jak wyzej.
Skasowalem, odpalilem i jazda. Odczyt-to samo.
Auto na D z wcisnietym hamulcem kuleje az gasnie.
Na P delikatnie faluje.
Po 2,5 miesiacach stanie odpalilo od kopa jak zalozylem wiazke.
Jakies sugestie, podpowiedzi?
Sprobuje pozamieniac piny w kostkach bo moze w tym lezy problem.
#19
Napisano 10 lutego 2014 - 20:48
5,6,7 to błedy przepustnicy - potencjometrów oraz silnika stabilizacji jałowych obrotów. Błąd 13 to bład sondy, ale nie to, co myślisz - to błąd składu mieszanki - stanowczo za ubogo albo za bogato. Ten błąd może wywalić przy sprawnej sondzie a przy problemach z mieszanką.
Masz drugą przepustnicę do podmiany ?
Masz drugą przepustnicę do podmiany ?
#20
Napisano 10 lutego 2014 - 21:40
No wlasnie nie mam
A te potencjometry sa naprawialne?
A te potencjometry sa naprawialne?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|