Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 2.2 Śmierdzące spaliny, wzrost spalania, szarpanie, nierówna praca


210 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 maja 2018 - 21:38

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 21 maja 2018 - 09:16 napisał

wtrysk hfm (taki jak u Ciebie) , można podobno kupić przejściówkę na OB2, podpiąć pod kompa , ściągnąć program i mieć podgląd na żywo

A tego to nie wiem, nie wiem czy jest program, skąd można go zassać. Masz gniazdo takie jak ja ?? Oj chyba nie - 19 pinowe ??



#32 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 maja 2018 - 21:47

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 21 maja 2018 - 09:11 napisał

miałem do wyboru jeszcze ngk też uniwersalną, ale stwierdziłem, że to pewnie jeden czort. Sonda u mnie nie jest podłączona pod lpg, dlatego pokazuje stałą wartość. Błąd sondy wywala dopiero przy butowaniu na lpg wtedy wtryskiwacze lpg otwierają się na stałe. Gazownik stwierdził za małe dysze bo mnożnik mam ok. 1.8

No nie, Maxgear to do NGK ma daleko. Ale cena jest na pewno NGK wyższa i ja też nie wziąłem NGK - tym bardziej żadnych uniwersalnych !!!. Ale SKV potestowany i jak na razie jest OK a nawet lepiej - relacja cena - jakość ++ !!
Wtryskiwacze nie otworzą się na stełe albo można tak powiedzieć bo wtedy czasy się zapętlają i rzeczywiście sa otwarte. Jakaś troche fuszera z ta instalacja LPG, Stag 4 centralka i...co dalej. Sonda nie podłaczona, trochę słabo. Tak czy inaczej, podłaczasz sobie sam pod kompa i testujesz czy... no właśnie. JA sam wszystko ogarniam, nie daję żadnemu gazownikowi, bo kasy bym wybulił niemało a cudotwórcy są że hoho. Tak więc, zdoktoryzowałem sie trochę w LPG z kolegą i sam to ogarniam - program ze Staga, moduł do testowania i kalibracji i jest działanie.
A dysze jakie masz założone ?? Jakie masz wtryski / listwę ?? Można sprawdzić dysze i ewentualnie zmienić. Powinieneś mieć z tego co pamiętam 2 mm.

Użytkownik Sid edytował ten post 21 maja 2018 - 21:49


#33 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 maja 2018 - 21:52

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 21 maja 2018 - 09:01 napisał

przestawiłem bo ktoś przestawił na 4 co podobno wzbogaca mieszankę (opóźnia wtrysk) pewnie był problem z odpalaniem. 1-ka jest podobno najodpowiedniejsza.

OKi, tylko gdzie masz "kreseczkę" do której ustawiasz czy właśnie ten punkt - kropka, kreseczka czy no właśnie. Ja u siebie nie jestem pewien ale jest chyba na 1 ustawione. Zreszta to jest z tamtych lat i wtedy nie było wyżej niż 95 oktan, więc nie mam dokładnych informacji na temat odniesień poszczególnych ustawień. Kiedyś szukałem trochę na ten temat ale słabo z tym było. nie było konstruktywnej, konkretnej informacji

#34 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 maja 2018 - 06:28

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 21 maja 2018 - 21:38 napisał



A tego to nie wiem, nie wiem czy jest program, skąd można go zassać. Masz gniazdo takie jak ja ?? Oj chyba nie - 19 pinowe ??
ja mam 16-pinowe http://www.hfmscan.c...e_kkl_soft.html tu masz o przejściówkach tę 38 pinową widziałem na allegro, a 16 pinową gdzieś w jakimś sklepie internetowym chyba warto kupić jakieś 30 złotych

Użytkownik patrykjanek edytował ten post 22 maja 2018 - 06:30


#35 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 maja 2018 - 07:28

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 21 maja 2018 - 21:47 napisał



No nie, Maxgear to do NGK ma daleko. Ale cena jest na pewno NGK wyższa i ja też nie wziąłem NGK - tym bardziej żadnych uniwersalnych !!!. Ale SKV potestowany i jak na razie jest OK a nawet lepiej - relacja cena - jakość ++ !!
Wtryskiwacze nie otworzą się na stełe albo można tak powiedzieć bo wtedy czasy się zapętlają i rzeczywiście sa otwarte. Jakaś troche fuszera z ta instalacja LPG, Stag 4 centralka i...co dalej. Sonda nie podłaczona, trochę słabo. Tak czy inaczej, podłaczasz sobie sam pod kompa i testujesz czy... no właśnie. JA sam wszystko ogarniam, nie daję żadnemu gazownikowi, bo kasy bym wybulił niemało a cudotwórcy są że hoho. Tak więc, zdoktoryzowałem sie trochę w LPG z kolegą i sam to ogarniam - program ze Staga, moduł do testowania i kalibracji i jest działanie.
A dysze jakie masz założone ?? Jakie masz wtryski / listwę ?? Można sprawdzić dysze i ewentualnie zmienić. Powinieneś mieć z tego co pamiętam 2 mm.
Jakby ngk był dedykowany to bym wziął. Instalacja reduktor zavoli zeta-n (do 150 koni), przy bucie ciśnienie spada na chwilę do 0,9 potem ok.1,2 wtryskiwacze niestety valtec 30, były nierówne przewody między wtryskiwaczami a kolektorem nawet 7cm, więc dysze zakładam, że też mogą być nieodpowiednie, ale to muszę zmierzyć. Co do sondy to ważne, żeby była sprawna, bo wtryskiwacze lpg działają na podstawie benzyny, więc sonda w lpg jest tylko podglądem. Też z kolegą podpinamy pod kompa, kalibrujemy i regulujemy (kolega ma 2,0 też na Valtekach i czasy ma dużo lepsze), a u gazownika byłem, bo losowo mi się rozłącza lpg (wina prawdopodobnie elektryki) przy okazji kilka rzeczy mi rozjaśnił

#36 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 maja 2018 - 07:41

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 21 maja 2018 - 21:52 napisał



OKi, tylko gdzie masz "kreseczkę" do której ustawiasz czy właśnie ten punkt - kropka, kreseczka czy no właśnie. Ja u siebie nie jestem pewien ale jest chyba na 1 ustawione. Zreszta to jest z tamtych lat i wtedy nie było wyżej niż 95 oktan, więc nie mam dokładnych informacji na temat odniesień poszczególnych ustawień. Kiedyś szukałem trochę na ten temat ale słabo z tym było. nie było konstruktywnej, konkretnej informacji
http://www.benzworld.../1515748?page=2 czytałem różne opinie i wg mnie ma być na 1 jak sinik słabo pali, to wtedy opóźniamy wtrysk i ma łatwiej u mnie tak ktoś zrobił bo przepływomierz się zjarał i na 4 bogatsza mieszanka to rzadziej gasł

#37 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 maja 2018 - 12:35

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 22 maja 2018 - 06:28 napisał

ja mam 16-pinowe http://www.hfmscan.c...e_kkl_soft.html tu masz o przejściówkach tę 38 pinową widziałem na allegro, a 16 pinową gdzieś w jakimś sklepie internetowym chyba warto kupić jakieś 30 złotych

No ta 16 pinowa to wczoraj poszperałem i na 30 zł x około10 to może kupi się :):). Ale jak byś znalazł jakiś namiar na takie tanie to daj cynk. A błędy wybłyskujesz diodą i jest tabela kodów-błędów. No i kasujesz błędy też diodą - prosty narzędż jak ten pokazany tam pomiędzy tymi wszystkimi w tym artykule- gdzie wtyka trzy konektory do okrągłego OBD. A jeszcze program jak namierzysz do OBD Diagnosti to byłoby fajnie. Nie wiem, czy tak łatwo znajdziesie :):) ale może

Użytkownik Sid edytował ten post 22 maja 2018 - 12:35


#38 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 maja 2018 - 12:39

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 22 maja 2018 - 07:41 napisał

http://www.benzworld.../1515748?page=2 czytałem różne opinie i wg mnie ma być na 1 jak sinik słabo pali, to wtedy opóźniamy wtrysk i ma łatwiej u mnie tak ktoś zrobił bo przepływomierz się zjarał i na 4 bogatsza mieszanka to rzadziej gasł

Nie no tu coś przesada, jak można spalić przepływomierz. Tam jest podawane stałe napięcie, on zbiera -czyta masę powietrza przepływającą - wychładza sie drucik, to mechanizm pomiarowy - i taka to wielka ameryka z przepływomierzem. Tylko nie tykać czaami tej płytki czy drucika, który tam jest bo to jest mega delikatne i dlatego, jak zaniedbuje się wymianę fitra powietrza to przepływka dostaje w plecy.

#39 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 maja 2018 - 12:49

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 22 maja 2018 - 06:28 napisał

ja mam 16-pinowe http://www.hfmscan.c...e_kkl_soft.html tu masz o przejściówkach tę 38 pinową widziałem na allegro, a 16 pinową gdzieś w jakimś sklepie internetowym chyba warto kupić jakieś 30 złotych

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 22 maja 2018 - 06:28 napisał

ja mam 16-pinowe http://www.hfmscan.c...e_kkl_soft.html tu masz o przejściówkach tę 38 pinową widziałem na allegro, a 16 pinową gdzieś w jakimś sklepie internetowym chyba warto kupić jakieś 30 złotych

Kurcze, fajnie że jest do pobrania programik ale od razu mój czuwający antywirus zablokował stronę i odnośniki jako zagrożenie - a w szczegółach podejrzałem, jest tam kupa plików zasyfiałych ....chyba raczej się nie myli FSecure, że wykrzyczał ostrzegł i zablokował jak chciałem mimo jego uwag, pobrać. Szkoda...może jest gdzieś nie zasyfiałe Pobrałeś sobie do naszegoHFMa program diagnostyczny ?? Nie chce zasyfić kompa sobie, kiedyś już walczyłem, żeby wyczyścić od dziadostwa. Zawsze pod takie pliki jest podczepiane kupe syfu, bo dużo ludzi to bierze i...no właśnie na własne rzyczenie sobie syfi kompa i....dalej to już wiadomo.

Użytkownik Sid edytował ten post 22 maja 2018 - 12:54


#40 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 maja 2018 - 13:31

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 22 maja 2018 - 12:49 napisał

Kurcze, fajnie że jest do pobrania programik ale od razu mój czuwający antywirus zablokował stronę i odnośniki jako zagrożenie - a w szczegółach podejrzałem, jest tam kupa plików zasyfiałych ....chyba raczej się nie myli FSecure, że wykrzyczał ostrzegł i zablokował jak chciałem mimo jego uwag, pobrać. Szkoda...może jest gdzieś nie zasyfiałe Pobrałeś sobie do naszegoHFMa program diagnostyczny ?? Nie chce zasyfić kompa sobie, kiedyś już walczyłem, żeby wyczyścić od dziadostwa. Zawsze pod takie pliki jest podczepiane kupe syfu, bo dużo ludzi to bierze i...no właśnie na własne rzyczenie sobie syfi kompa i....dalej to już wiadomo.
Eeeee no dobrze mam już ten program do skanowania naszych HFMów :hooray: :hooray: ZASSSANYYY :grinhihi:









Podobne tematy Zwiń