Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 grudnia 2023 - 00:05

Witajcie. Auto słabo odpala. Po dluższym postoju. Po przekręceniu kluczyka przed awarią było słychać stuknięcie, brzęczenie pompy paliwa. Teraz nie słychać. Po załączeniu stacyjką rozrusznika ten kręci silnikoem ale auto nie odpala dłuższy czas. Po ponownym przekręceniu kluczyka odpali. Kolejnego dnia rano, sprawdziłem jak sie zachowa w innych okolicznościach. Przekręcam kluczyk, kontrolki się zapalają, jednak nie kręcę rozrusznikiem. Po dłuższym czasie tj ok  kilkunastu do kilkudziesięciu sekundach słychać w końcu cykanie pompy paliwa. Auto po tym fakcie odpali bez problemu.
Rozłączyłem przewody od listwy wtryskowej. Dałem przezroczyste do baniek. Tym razem po przekręceniu kluczyka nie było widać ruchu paliwa, nie dziwić sie trzeba bo nie było cyknięcia i pracy pompy paliwa. Po włączeniu rozrusznika w trakcie kręcenia paliwo było podawane. W ponownej próbie było kliknięcie i krótka praca pompy , było widać ruch paliwa.
Wybłyskane kody pokazały uszkodzony czyjnik wału. Wymieniony, brak wpływy na podanie paliwa.
Co powoduje że po przekreceniu stacyjki nie ma tego krutkiego impulsu pracy pompy przed zapłonem. Sprawdziłem przekaźnik, przetarłem styki, wydaje się sprawny.



#2 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 grudnia 2023 - 01:40

Masz za akumulatorem moduł MAS? U mnie on powodował problem z pompami paliwa. Nie chcę Cię wprowadzić w błąd, a nie mogę teraz znaleźć schematu tego modułu, ale chyba zwarcie dwóch pinów z pierwszego rzędu (pierwszy lewy i pierwszy prawy, licząc od przodu samochodu) uruchamia pompy paliwa. Jak ktoś ma schemat lub wie, to niech potwierdzi lub mnie poprawi.

#3 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 grudnia 2023 - 06:53

Wydaje mi się mocno że niema MAS.

Srebrny przekaźnik też ma w tej awarii coś do powiedzenia?

Użytkownik hadrianus edytował ten post 01 grudnia 2023 - 06:55


#4 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 grudnia 2023 - 19:08

Wstawiłem stary srebrny. Odpala normalnie. Ten nowy kupiony widocznie się popsuł. Rozebrałem go. Przekaźniki działają ospale, jakby były czymś pozaklejane - zamrożone. Wszędzie kalafonia i jakby był lutowany ręcznie a przecież nowy z fabryki; czuć chińszczyzną. Przemyję w benzynie, będą czyściutkie.








Podobne tematy Zwiń