Witajcie. Auto słabo odpala. Po dluższym postoju. Po przekręceniu kluczyka przed awarią było słychać stuknięcie, brzęczenie pompy paliwa. Teraz nie słychać. Po załączeniu stacyjką rozrusznika ten kręci silnikoem ale auto nie odpala dłuższy czas. Po ponownym przekręceniu kluczyka odpali. Kolejnego dnia rano, sprawdziłem jak sie zachowa w innych okolicznościach. Przekręcam kluczyk, kontrolki się zapalają, jednak nie kręcę rozrusznikiem. Po dłuższym czasie tj ok kilkunastu do kilkudziesięciu sekundach słychać w końcu cykanie pompy paliwa. Auto po tym fakcie odpali bez problemu.
Rozłączyłem przewody od listwy wtryskowej. Dałem przezroczyste do baniek. Tym razem po przekręceniu kluczyka nie było widać ruchu paliwa, nie dziwić sie trzeba bo nie było cyknięcia i pracy pompy paliwa. Po włączeniu rozrusznika w trakcie kręcenia paliwo było podawane. W ponownej próbie było kliknięcie i krótka praca pompy , było widać ruch paliwa.
Wybłyskane kody pokazały uszkodzony czyjnik wału. Wymieniony, brak wpływy na podanie paliwa.
Co powoduje że po przekreceniu stacyjki nie ma tego krutkiego impulsu pracy pompy przed zapłonem. Sprawdziłem przekaźnik, przetarłem styki, wydaje się sprawny.
1
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem
Rozpoczęty przez hadrianus, gru 01 2023 00:05
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 01 grudnia 2023 - 00:05
#2
Napisano 01 grudnia 2023 - 01:40
Masz za akumulatorem moduł MAS? U mnie on powodował problem z pompami paliwa. Nie chcę Cię wprowadzić w błąd, a nie mogę teraz znaleźć schematu tego modułu, ale chyba zwarcie dwóch pinów z pierwszego rzędu (pierwszy lewy i pierwszy prawy, licząc od przodu samochodu) uruchamia pompy paliwa. Jak ktoś ma schemat lub wie, to niech potwierdzi lub mnie poprawi.
#3
Napisano 01 grudnia 2023 - 06:53
Wydaje mi się mocno że niema MAS.
Srebrny przekaźnik też ma w tej awarii coś do powiedzenia?
Srebrny przekaźnik też ma w tej awarii coś do powiedzenia?
Użytkownik hadrianus edytował ten post 01 grudnia 2023 - 06:55
#4
Napisano 02 grudnia 2023 - 19:08
Wstawiłem stary srebrny. Odpala normalnie. Ten nowy kupiony widocznie się popsuł. Rozebrałem go. Przekaźniki działają ospale, jakby były czymś pozaklejane - zamrożone. Wszędzie kalafonia i jakby był lutowany ręcznie a przecież nowy z fabryki; czuć chińszczyzną. Przemyję w benzynie, będą czyściutkie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z odpaleniem, zamkiem centralnym i pilotem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SzymKox2115pl |
|
||
[S124] Vinnie E220 1994 "Misio" |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Vinnie |
|
||
e220 coupe schemat instalacji centralnego zamka |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lunda |
|
|
|
[W124 2.5d] Problemy z odpaleniem na ciepłym (stacyjka albo podciśnienie) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RAF1 |
|
|
|
Problem z odpaleniem samochodu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | IgorW201 |
|