Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wycieraczki reflektorów



268 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 14 listopada 2008 - 10:46

Kolica, ja niestety tak przez internet nie dam rady ci pomóc, ale może byśmy coś razem wymyślili jakbyś podjechał do mnie do garaży, bo widzę, że dość spory czas nie możesz sobie poradzić z tym tematem.



#62 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2008 - 20:52

Kolica, ja mam podobnie jeżeli chodzi o oryginalną instalację haka, do gniazd tylnych lamp są właśnie podłączone takie przejściówki męsko-damskie a to w celu wyłuskania odpowiedniego światła do przyczepki bez lutowania, instalacja jest u mnie oryginalna więc to żadna dokładka. Odnośnie tego Twego to wygląda mi to na taki sam chwyt, pomyśl mercedes dokłada instalacje pod wycieraczki reflektorów i stusuje właśnie tę przejściówke, w której częścią damską wpinasz w silniczek do spryskiwania szyby czołowej, na pozostałą męską część nasuwasz oryginalną wtyczke która była przeznaczone bezpośrednio do tego silniczka, natomiast wtyczka która wychodzi w przejściówki (damska) idzie do silniczka spryskiwaczy lamp.

#63 Offline   kubek


  • Postów: 425
  • Na forum od: 19 maj 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 22 listopada 2008 - 00:13

CYRKK dokładnie tak to wygląda w oryginale dokładnie tak, są takie przejściówki

#64 Offline   Kolica


  • Postów: 83
  • Na forum od: 03 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2008 - 12:31

Dzięki panowie :drive: Już się z tym uporałem.. Myślałem że ta wtyczka, którą się nakłada na pompkę spryskiwacza szyby przedniej jest w tej samej wiązce co reflektory. Dopiero kiedy zacząłem demontować okazało się że są to 2 oddzielne wiązki. Teraz jest już wszystko :drive:

#65 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2008 - 19:14

Ja u siebie zaadoptowałem wycieraczki od mercedesa C280 z '95 roku, gdyż takie znalazłem w USA za 24$ :drive: z rzeczy które mi się nie podobały w instalacji mercedesa to to że mycie reflektorów za każdym razem jak myją przednią szybe (no i jak są włączone conajmniej światła pozycyjne). Za pomocą jednego kabla zmieniłem mycie reflektorów po naciśnięciu przycisku składania tylnych zagłówków, składanie zagłówków nadal działa a myję lampy wtedy kiedy mi potrzeba :drive:
Może ktoś jeszcze skorzysta z tego pomysłu :/ Godzinka i jest lepiej :) A ile mniej idzie zimowego drogiego płynu do spryskiwaczy :D

Pozdrawiam

#66 Offline   MŁYNEK


  • Postów: 944
  • Na forum od: 16 kwi 2007
  • Miejscowość: Ostrów Wlkp.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL420
  • Trzeci Mercedes:w168 A170 CDI 2003
  • Inne auto:Ford S-max 2.0TDCi 2010r

Napisano 18 grudnia 2008 - 19:09

Przedwczoraj wreszcie połączyłem wiązkę do wycieraczek, no i się delikatnie mówiąc zdenerwowałem :!:

Jedna wycieraczka w ogóle nie daje oznak życia (ta z 3 pinami), ta z 4 zamiata normalnie, spryskiwacz na jednej i drugiej stronie działa poprawnie.

Jak można sprawdzić tą nieszczęsną wycieraczkę.

Z tego co wymóżdżyłem na mój chłopski rozum to na kablu czerwonym jest stale plus, na brązowym masa a co powinno i kiedy być na tym trzecim?

#67 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2008 - 20:14

Na każdym silniczku wycieraczek jest schemat. Jeśli nie ma(a zapewne tak jest bo pytasz ;-) ) to na ten trzeci kabel (czarny)przychodzi + właśnie na stałe a na czerwony z włącznika przy kierownicy. Czerwony jest po to żeby silniczki ruszyły, wówczas jeden ze styków w silniczku sie zamyka i dalej wycieraczki robią dwa cykle same,bez trzymania włącznika przy kierownicy na tym + z przewodu czarnego :!:
Jak dasz czerwony na stałe to wycieraczki będą chodziły non-stop

#68 Offline   dzinks3


  • Postów: 182
  • Na forum od: 26 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 stycznia 2009 - 18:59

Odświeżam temat bo kupiłem komplecik wycieraczek na reflektory i po podpięciu do akumulatora bez instalacji, silnik slave nie działa. Próbowałem wszystkie możliwości. A pytanie jast takie; Czy ktoś umie sprawdzic a jeszcze lepiej naprawić taki silnik. Ewentualnie może ktoś zna zakład w którym lubią bawić się takimi rzeczami. Najlepiej w Warszawie, Krakowie albo Busku (bo tu silna ekipa ;-) ) A w tych miastach bywam najczęściej. Dodam, że master działa. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

#69 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 stycznia 2009 - 11:01

dzinks3 napisał:

albo Busku

Wyślij go do mnie to znajmony elektryk go uzdrowi. Kontakt na GG

#70 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2009 - 17:30

A rozkładałeś go? Otwórz napęd i spróbuj podłączyć sam silniczek bezpośrednio na jego wyjścia. Być może zamiast uszkodzenia silniczka spalona jest tylko sama dioda którą bez problemu wymienisz i zaoszczędzisz na przesyłce ;)








Podobne tematy Zwiń