Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Temperatura silnika po wymianie termostatu



158 odpowiedzi w tym temacie

#151 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lutego 2018 - 20:43

Wyświetl postUżytkownik Gnom dnia 12 lutego 2018 - 19:39 napisał

Wywal termostat i zagrzeje go

Ale nie do 80, 50-60 stopni góra. Ale co znaleziony winny, to owszem. Chociaż... skoro ogrzewanie działa, to pompa działa



#152 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2018 - 10:49

Czytałem ten post o zimnej chłodnicy i sprawdziłem dziś u siebie. Jechałem jakieś 25km z prędkością 100-110, potem auto stało jakieś 30 minut, powrót 25km z prędkością 70-80-90. Temperatura na zewnątrz 0 stopni. W 2017 włożony nowy termostat. Na zegarach pokazuje normalną temperaturę, wskazówka w górnym brzuszku ósemki. Grzanie w aucie działa ok. Po przyjeździe do domu otwieram maskę i górny wąż gorący, ale miękki, a dolny całkowicie zimny i chłodnica cała też zimna. (chłodnica ma jakieś 2 lata). Wygląda na to że w zimie wystarcza mu mały obieg i nie puszcza płynu na chłodnicę.

#153 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2018 - 06:21

Tak w zimie nawiew kabiny w zupełności wystarczy i jak macie wodę albo jakieś dziadostwo zamiast dobrego płynu może wam zamarznac chłodnica w czasie jazdy na gorącym silniku.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#154 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2018 - 06:59

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 19 lutego 2018 - 06:21 napisał

Tak w zimie nawiew kabiny w zupełności wystarczy i jak macie wodę albo jakieś dziadostwo zamiast dobrego płynu może wam zamarznac chłodnica w czasie jazdy na gorącym silniku.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Jeśli wg ciebie jeżdżę z zamarzniętą chłodnicą w temperaturze otoczenia 0 stopni, to dlaczego nie rośnie temperatura w układzie, a silnik nie przegrzewa się nadmiernie?

#155 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2018 - 07:06

Nic nie mówię tylko dałem przykład ze mimo ciepłego silnika może złapać chłodnice w silne mrozy w naszych gwiazdach jak ktoś ma słaby płyn.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#156 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 19 lutego 2018 - 07:25

OSTRY2500, jak by zamarzła chłodnica to by pękła.,by ją rozsadziło.

#157 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2018 - 07:53

Zawsze jak miałem wąż twardy w autach ogolnie to zapowietrzony układ albo uszczeleczka pod głowicą. I nie ma co szukać bo to strata czasu i kasy jak jeździ i nie goni wody to ok, teraz jest zima i zawsze będzie wąż na dole zimny bo nie otworzy się termostat do końca bo grzejny kabinę.

#158 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 19 lutego 2018 - 11:55

rzel, może i w trasie się nie otwiera termostat przy obecnej temperaturze,ale zagrzej auto na postoju tak żeby włączył się wiatrak i wtedy sprawdź chłodnice wąż itd;

Użytkownik melfio1 edytował ten post 19 lutego 2018 - 11:56


#159 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2018 - 18:03

Ogólnie sprawdź jeszcze jedną rzecz - temperaturę, kiedy otwiera się termostat. Może być tak, że zwyczajnie kupiłeś taki, który otwiera się przy 95, a zamyka przy 90.








Podobne tematy Zwiń