Użytkownik Mike69 edytował ten post 03 lutego 2020 - 19:15
#31
Napisano 03 lutego 2020 - 19:10
#32
Napisano 06 października 2020 - 08:50
Bardzo proszę o pomoc, bo ja już zgłupiałem z tym wszystkim
Kolega mnie poprosił o pomoc, bo przy zapalaniu nie pali mu na wszystkie cylindry (124 250D 92r). Czyli typowy objaw spalonej świecy, tak mi się przynajmniej wydawało. A więc miernik w łapę i mierzenie oporności na dużej wtyczce. Wszystkie świece mają prawidłową oporność (mierzyłem dwoma miernikami). Więc pomyślałem, ze w takim razie uszkodzony jest przekaźnik świec. Mam zapasowy, więc podmieniłem go i tutaj pierwszy zonk. Nie zapala się kontrolka świec i samochód nie chce zapalić. Rozrusznik kręci, ale przypuszczalnie nie ma grzania świec. Czyli wydawało mi się, że uszkodzony jest przekaźnik. Wykręciłem więc przekaźnik z mojego samochodu 100% sprawny i podłączyłem do kolegi. Ta sama sytuacja, nie ma kontrolki i grzania świec . Natomiast u mnie oba przekaźniki (czyli ten mój z samochodu i zapasowy )grzeją świece bez problemu i samochód ładnie zapala . Spotkał się ktoś z was z czymś takim?.
#33
Napisano 06 października 2020 - 09:40
#34
Napisano 06 października 2020 - 10:17
#35
Napisano 06 października 2020 - 20:48
Jak ściągniesz mała wtyczkę z przekaźnika, to obok każdego z pinów widoczne są znaczki: "31", "15", "T", "50" - to są uniwersalne oznaczenia wprowadzone przez pana Boscha. Mają już prawie 100 lat, ale jakoś się dobrze trzymają. Tak więc trzeba sobie po prostu na początek sprawdzić, czy sygnały na każdym z tych pinów odpowiadają temu, co być powinno.
#36
Napisano 07 października 2020 - 07:12
Winny okazał się przekaźnik, w którym upaliła się jedna ze ścieżek. Dopiero jak go rozkręciłem to zobaczyłem co jest nie tak.
Natomiast ten zapasowy przekaźnik też działa. Pomogło dokładne przeczyszczenie wszystkich pinów. .
A tak jeszcze z ciekawości..
Rozkręcałem już kilka tych przekaźników i w każdym była płytka drukowana i układy scalone.
Natomiast wnętrzności tego wyglądają inaczej.
Ten jest od 124, czy od jakiegoś starszego modelu?
Przepraszam za słabą jakość zdjęć.
#37
Napisano 07 października 2020 - 10:39
#38
Napisano 07 października 2020 - 10:47
#39
Napisano 07 października 2020 - 18:41
Użytkownik Mike69 dnia 02 lutego 2020 - 20:50 napisał
Użytkownik Damian85 dnia 07 października 2020 - 07:12 napisał
Natomiast wnętrzności tego wyglądają inaczej.
Ten jest od 124, czy od jakiegoś starszego modelu?
Użytkownik andrzejrz dnia 07 października 2020 - 10:47 napisał
Użytkownik Gerri edytował ten post 07 października 2020 - 18:42
#40
Napisano 12 października 2020 - 10:25
Parę dni pochodziło to wszystko i spalił się następny przekaźnik.
Po rozkręceniu okazało się, że upaliła się ta sama ścieżka jak w poprzednim. Podłączyłem jeszcze jeden sterownik, który jest uszkodzony (wyrwany jest pin do 5 świecy) i w tym od razu po przekręceniu kluczyka spalił się ten bezpiecznik blaszkowy. Bezpiecznik już podmieniłem na nowy, natomiast ewidentnie jest gdzieś zwarcie.Ta upalona ścieżka prowadzi do świecy nr 1.
Pytanie brzmi, w jaki sposób zlokalizować uszkodzenie?. Sama świeca może robić zwarcie?. Bo przy mierzeniu miernikiem każda ze świec pokazywała taką samą prawidłową wartość. Czy jeśli byłby uszkodzony kabel, to jego wymiana jest trudna?. On się ciągnie między dużą wtyczką w przekaźniku a świecą żarową, czy jeszcze po drodze gdzieś zahacza?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Srebrny przekaźnik - czy są zamienne |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
|
|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
[W124] sprawdzanie świec |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|