Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Wymiana płynów


374 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lutego 2007 - 20:12

Cytat

PS: prawa autorskie mam w głębokim poszanowaniu

spotkamy sie w sadzie :?: :sciana: ;-)

Co do płynów...
Plyn chlodniczy - Napisales wczesniej ze plyn chlodniczy zle wyglada, moze opisz dokladniej co tam jest? Widzisz jakies slady oleju, maź, czy po prostu plyn jest ostro zanieczyszczony? Tak czy inaczej polecam plyn Mobil Antifreeze ( taki byl lany w fabryce).
Most - sprawe wyjasnil Pablo
Silnik - Wiesz na jakim jezdzil wczesniej? wbrew pozorom to bardzo wazne jest aby zachowac ten sam... ja chcialem dobrze zalalem syntetyk ale cale szczescie, ze opanowalem sie w odpowiednim momencie bo nie skonczyloby sie na wymianie wwszystkich uszczelnien w glowicy...Takze dowiedz sie na czym smigal.
Plyn do wspomagania - Mobil 220 ATF + oczywiscie nowy filtr.
Skrzynia - no i tu nie jest tak latwo. Musisz podjechac do dobrego punktu aby dobrali odpowiedni olej do Twojej skrzyni. Niestety te skrzynie sa bardzo czule na zly olej. Prawidlowo procedura powinna wygladac tak, ze podajesz kolesiowi numer skrzyni i na jej podstawie powinien byc dobrany olej.



#12 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 lutego 2007 - 20:27

Jako że lubię gadać, dodam coś od siebie :sciana:

- na temat oleju w silniku było już z milion razy, a ja napisze ze swojego doświadczenia. Jak wiadomo kiedys posiadałem 124 260E. Kupiłem go na mineralnym Lotosie 15W40. Jako że miałem dostęp :ok: do Moblia1 0W40 taki też stosowałem przez okres prawie 4 lat i przebieg w moich rękach około 150kkm. Nic sie nie rozszczelniło, nic nie wypłukało. Silnik smigał super tylko był paliwożerny. Nadmienię iż kupując auto, było na liczniku 260kkm i też mi się wydawało że tyle jest. Jednak udało mi sie rozwalić wsteczny w skrzyni i stwierdziliśmy że skrzynia ma przelot conajmniej 500kkm (do wymiany były też synchronizatory). Rozumiem że większość aut w Polsce ma przed sprzedażą przebieg około 200kkm :star:
W tej chwili udało mi sie Boćka kupić z książką ASO i wiem jak wygląda i jeździ auto z przebiegiem właśnie 200kkm. Nie ma śladów wycieków, pocenia, pod maska czysto i nic sie nie robi oprócz typowych przeglądów między przebiegami. A cała historia obsługi jest do wzglądu w każdym ASO w Polsce choć auto sprowadzone od sąsiadów.

A zaraz się doweim że jestem głupi bo mi syntetyk nie rozwalił silnika :?:

Co do skrzyni to lejemy ATF i nic nie kombinujemy. Jeżeli dobiorą Ci olej w ASO po numerach skrzyni to i tak dostaniesz ATF tylko pięć razy droższy.

#13 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lutego 2007 - 20:32

Cytat

A zaraz się doweim że jestem głupi bo mi syntetyk nie rozwalił silnika

w jednym sie rozszczelni w drugim nie. A moze koles ktory jezdzil przed Toba zalal minerala i posmigal pare tysiecy a ty po zakupie zmieniles z powrotem na syntetyk? tego nie wiesz, ja zalalem syntetyka i sie zaczelo. Wiec u mnie raczej sporo jezdzil na mineralu.

RobE124 napisał:

Co do skrzyni to lejemy ATF i nic nie kombinujemy. Jeżeli dobiorą Ci olej w ASO po numerach skrzyni to i tak dostaniesz ATF tylko pięć razy droższy.

Robert chyba sie troche mylisz. Automat w http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_astro.gif ma swoje fochy i niestety trzeba dobrac odpowiedni olej. Inaczej zaczna sie jaja z szarpaniem itd. Poza tym nie trzeba jechac do ASO zeby dobrac olej, jak ktos ma WIS (ja mam ale cos nie bangla) to z niego mozna dobrac.

#14 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lutego 2007 - 20:39

Cytat

A zaraz się doweim że jestem głupi bo mi syntetyk nie rozwalił silnika
...głupi jesteś ... http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hahaha.gif
Robert, rozszczelnienie silnika po zmianie minerala na syntetyk nie musi być przecież regułą. Jest to jedynie pewna ewentualność. Bo też było o tym miliony razy :sciana: : syntetyk jest rzadszy, ma lepsze właściwości penetrujące, właściwości "czyszczące" itp., itd. Dlatego czasami taka zmiana olejów kończy się wymyciem nagaru i co za tym idzie ubytkami czynnika. Ale jak już nadmieniłem, nie traktujmy tego jako pewnik.

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 lutego 2007 - 20:41

Borat napisał:

Cytat

Automat w http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_astro.gif ma swoje fochy i niestety trzeba dobrac odpowiedni olej.

W skrzyniach "naszych" ATF II fabryka poleca. Są tacy co leją ATF III i nie zauważają negatywnych skutków, a wręcz poroawę w pracy ASB. Ja leję ATF II zgodnie z zaleceniem MB oraz P. Olczaka z Nadarzyna gdzie robie obsługę skrzyni.

#16 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 lutego 2007 - 20:48

KAMILW124 napisał:

ja latam na polsyntetyku Mobil 1 15W40 i wszystko ok

To jakis nowy półsyntetyk?

#17 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lutego 2007 - 20:50

Cytat

To jakis nowy półsyntetyk?
Kamil se umieszał http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/smiech2.gif
Półsyntetyk ma przecież bazę mineralną, jedynie dodatki uszlachetniające. Dlatego nie ma obaw o rozszczelnienie.

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 lutego 2007 - 20:51

KAMILW124 napisał:

w jakim sensie nowy?

15W40??

#19 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lutego 2007 - 20:57

KAMILW124, 15W40 to sa oleje mineralne. 10W... to zazwyczaj polsyntetyki

#20 Offline   mailman


  • Postów: 126
  • Na forum od: 24 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W163 270 CDI

Napisano 28 lutego 2007 - 21:18

Powiem tak, autko odziedziczyłem po śmierci ojca (1.12.2006), więc niedawno.
Wiem, że silnik był zalany syntetycznym Mobilem 1 (nie znam lepkości).
Autko ma 204 tys km. przebiegu. z czego 160 tys. u zachodnich przyjaciół.
Po sprowadzeniu przez znajomego (import prywatny), zostało kupione przez ojca.
Po jakimś roku zainstalował LPG. Były pewne problemy, ale w zeszłym roku zostały zlikwidowane. Na chwilę obecną jest tak: 24.02.2007 byłem na przeglądzie u Dyszkiewicza w Konstancinie (szwagier pracuje tam jako elektryk :hahaha: ). Wyszło że wsio OK (jedyny "mały" problemik to pęknięta szyba przednia). Na przeglądzie szwagier wszedł do kanału i powiedział o skrzyni i o ewentualnym dokręceniu łożyska (nie pamiętam którego).

Co do płynu w chłodnicy, spuściłem ze 100 ml przed mrozami żeby sprawdzić co to jest. Nie zamarzał w temp. -18, ale jest mętny.

Zasadniczo to nie stuka, nie puka jeździ OK. Ale chciałbym żeby pojeździł jak najdłużej.

A z ciekawostek, od śmierci ojca, był raz ruszany w połowie grudnia, no i teraz na przegląd. Regularnie raz w tygodniu jest odpalany na 15-30 minut.

PS. Może to kicha... ale w wieku 31 lat nie mam jeszcze prawka :hmm: ;) :mrgreen: . Jak mi sie uda to w przyszłą środę zapisuję się na egazmin do WORD-u na Odlewniczą :mrgreen: .








Podobne tematy Zwiń