Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Podlaczenie obrotomierza w Coupe


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   grubyyy2007


  • Postów: 30
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 07 czerwca 2008 - 10:27

Witam mam problem z obrotomierzem w ogóle niedziala mam merasia W124 coupe 2,3l benzyna manual (oryginalnie automat) rok 1987 tablice z zegarami mam podobno od 3l silnika jak widac na zdieciu oznaczylem wtyczki od obrotow i niewiem gdzie je podlaczyc obok nich wybite jest 1- TD , 2- + , 3-12V(to chyba od zegarka) jak podlacze tak jak jest oryginalnie to samochod na wolnych obrotach gasnie po ok.10sek jesli to rozlacze wszystko jest ok ale obroty niechodza jesli ktos wie gdzie dokladnie mam podlaczyc.
tak w ogóle to nie jestem na 100% pewien czy obrotomierz jest sprawny jak w najprostszy sposob moge sprawdzic czy obrotomierz w desce jest ok(dodam ze niemam mozliwosci sprawdzenia w innym mesiu)

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Poprawiono tytuł i błędy



#2 Offline   WojtekW


  • Postów: 112
  • Na forum od: 29 mar 2007

Napisano 07 czerwca 2008 - 17:01

Ale o co chodzi? Chętnie pomożemy, ale napisz to jeszcze raz, tylko że po polsku (to nie jest jakaś osobista wycieczka - po prostu nie rozumiem, co tam jest napisane)

#3 Offline   grubyyy2007


  • Postów: 30
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 07 czerwca 2008 - 18:57

po prostu gdzie mam przeciagnac nowe przewody od obrotomierza do czego ? skad on bierze impuls? z alternatora czy skad? jesli z jakiegos czujnika to gdzie on sie znajduje i jakie ma oznaczenie

#4 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 08 czerwca 2008 - 11:49

Znajdz pod maska obok gniazda diagnostycznego zielony przewód z zoltym paskiem od niego pociag kabel do licznika i podlacz to tego pinu TD. Do drugiego pinu zapodaj włączane zrodlo zasilania i napisz czy chodzi :drive:

#5 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 czerwca 2008 - 14:49

Mozna również w mniej inwazyjny sposob... jak znajdziesz okragle złacze diagnostyczne to do niego bez zadnych osłon będzie dochodził sygnał (zwykly wkret krzyżakowy). Odkreć go, załuż na kabel oczko i podłącz w to miejsce.

#6 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 08 czerwca 2008 - 14:52

To wlasnie mialem na mysli tam dochodzi ten przewodzik :roll:

#7 Offline   grubyyy2007


  • Postów: 30
  • Na forum od: 03 maj 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 08 czerwca 2008 - 16:49

zrobilem tak jak pisales ale najgorsze jest to ze niedziala i doszedlem do tego ze ktos kto wczesniej podlaczyl to pomylil piny TD I + i podlaczyl je na odwrot!! co moglo sie od tego spalic? i jak moge dojsc czy spalony jet obrotomierz czy cos co daje impuls ? moze miernikiem mozna cos sprawdzic ? pozdrawiam

#8 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 czerwca 2008 - 18:49

grubyyy2007, jezeli zle podlaczone bylo zasilanie to obrotek poszedł z dymem. Prawdopodobnie zniszczeniu uległ układ scalony ktory przetwarza częstotliwość na napięcie. Najlepiej byloby sprawdzic obrotek u kogoś u kogo on działa.

#9 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 09 czerwca 2008 - 00:37

grubyyy2007 napisał:

spalony jet obrotomierz czy cos co daje impuls ?
W grę wchodzi spalenie obrotomierza jak napisał jackie01, lub przerwa w gdzieś w obwodzie linii sygnałowej (tj. od modułu zapłonowego do złącza)

grubyyy2007 napisał:

moze miernikiem mozna cos sprawdzic ?
Jeżeli masz w mierniku częstościomierz, to możesz spróbować, ale marne szanse, że coś zobaczysz ciekawego... :? Najlepszy byłby oscyloskop :-P
Albo z drugiej strony podać na TD sygnał z generatora... Obie wersje to taki przerost formy nad treścią (o ile nie posiada się tych przyrządów :D ), że faktycznie lepiej się podpiąć do kogoś u kogo obrotek działa :D








Podobne tematy Zwiń