Witam mam problem z obrotomierzem w ogóle niedziala mam merasia W124 coupe 2,3l benzyna manual (oryginalnie automat) rok 1987 tablice z zegarami mam podobno od 3l silnika jak widac na zdieciu oznaczylem wtyczki od obrotow i niewiem gdzie je podlaczyc obok nich wybite jest 1- TD , 2- + , 3-12V(to chyba od zegarka) jak podlacze tak jak jest oryginalnie to samochod na wolnych obrotach gasnie po ok.10sek jesli to rozlacze wszystko jest ok ale obroty niechodza jesli ktos wie gdzie dokladnie mam podlaczyc.
tak w ogóle to nie jestem na 100% pewien czy obrotomierz jest sprawny jak w najprostszy sposob moge sprawdzic czy obrotomierz w desce jest ok(dodam ze niemam mozliwosci sprawdzenia w innym mesiu)
Poprawiono tytuł i błędy
0
[w124] Podlaczenie obrotomierza w Coupe
Rozpoczęty przez grubyyy2007, cze 07 2008 10:27
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07 czerwca 2008 - 10:27
#2
Napisano 07 czerwca 2008 - 17:01
Ale o co chodzi? Chętnie pomożemy, ale napisz to jeszcze raz, tylko że po polsku (to nie jest jakaś osobista wycieczka - po prostu nie rozumiem, co tam jest napisane)
#3
Napisano 07 czerwca 2008 - 18:57
po prostu gdzie mam przeciagnac nowe przewody od obrotomierza do czego ? skad on bierze impuls? z alternatora czy skad? jesli z jakiegos czujnika to gdzie on sie znajduje i jakie ma oznaczenie
#4
Napisano 08 czerwca 2008 - 11:49
Znajdz pod maska obok gniazda diagnostycznego zielony przewód z zoltym paskiem od niego pociag kabel do licznika i podlacz to tego pinu TD. Do drugiego pinu zapodaj włączane zrodlo zasilania i napisz czy chodzi
#5
Napisano 08 czerwca 2008 - 14:49
Mozna również w mniej inwazyjny sposob... jak znajdziesz okragle złacze diagnostyczne to do niego bez zadnych osłon będzie dochodził sygnał (zwykly wkret krzyżakowy). Odkreć go, załuż na kabel oczko i podłącz w to miejsce.
#6
Napisano 08 czerwca 2008 - 14:52
To wlasnie mialem na mysli tam dochodzi ten przewodzik :roll:
#7
Napisano 08 czerwca 2008 - 16:49
zrobilem tak jak pisales ale najgorsze jest to ze niedziala i doszedlem do tego ze ktos kto wczesniej podlaczyl to pomylil piny TD I + i podlaczyl je na odwrot!! co moglo sie od tego spalic? i jak moge dojsc czy spalony jet obrotomierz czy cos co daje impuls ? moze miernikiem mozna cos sprawdzic ? pozdrawiam
#8
Napisano 08 czerwca 2008 - 18:49
grubyyy2007, jezeli zle podlaczone bylo zasilanie to obrotek poszedł z dymem. Prawdopodobnie zniszczeniu uległ układ scalony ktory przetwarza częstotliwość na napięcie. Najlepiej byloby sprawdzic obrotek u kogoś u kogo on działa.
#9
Napisano 09 czerwca 2008 - 00:37
grubyyy2007 napisał:
spalony jet obrotomierz czy cos co daje impuls ?
grubyyy2007 napisał:
moze miernikiem mozna cos sprawdzic ?
Albo z drugiej strony podać na TD sygnał z generatora... Obie wersje to taki przerost formy nad treścią (o ile nie posiada się tych przyrządów ), że faktycznie lepiej się podpiąć do kogoś u kogo obrotek działa
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekłamywanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Daksig |
|
|
|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
2.5D '86 dołożenie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WalterW |
|
||
Zawieszenie tył 124 coupe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Symon84 |
|
||
Błotnki przednie Coupe E klasa - różnica |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
|