Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] E 300D 24v OM606 brak ssania


19 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 09 stycznia 2018 - 07:19

Raczej nie problem ze ssaniem a z samym silnikiem. Mi najszybciej przychodzi na myśl kompresja- jak już złapie temperaturę to trochę się uszczelnia i pracuje. Z 2.0 to przerabiałem.

Albo wtryskiwacze coś nie tego i zalewa go przy ssaniu.



#12 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 09 stycznia 2018 - 21:49

Silnik po remoncie góry (pisałem o tym w innym wątku) po stracie kompresji na 6-tym cylindrze. Wszystko wymienione, nawet rozrząd i podgrzewacz ropy. Usterka obrotów na zimno (trzęsienie silnikiem przez minutę) najpierw była usuwana przez likwidację powietrza w przewodach. Jednak się nie poprawiło. Mechanik jest ambitny, bo to on remontował silnik.

#13 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2018 - 22:32

Czy przed remontem tez tak było?

#14 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2018 - 22:47

A może przekqznik świec zepsuty parę grzeje a parę nie i świece mogą być dobre. Przekaźnik nie daje prądu na przyklad na 1, 2 świece i po minucie silnik bez tych świec równo pracuje.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#15 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 stycznia 2018 - 23:09

Ale wtedy po odpięciu kostki odpalałby tak samo.

#16 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 09 stycznia 2018 - 23:10

Nie, przedtem tak nie było. Mimo, że kompresja na 6 cylindrze była ledwo 15, silnik chodził dobrze po rozgrzaniu się. Przyczyną stukania wtryskiwacza był właśnie brak kompresji na 6 tym cylindrze. Wtryskiwacz zmieniłem na nowy i wtedy nic się nie poprawiło, a wręcz pogorszyło się. Po zdjęciu głowicy okazało się, że pierścień jest uszkodzony, a na denku tłoka był ślad po uderzeniu czymś metalowym. Zrobiłem sporym kosztem górę silnika i po jakimś czasie pojawiło się to kolebanie silnikiem na zimnym. Teraz mój mechanik testuje zamianę tej wtyczki od ssania co sugerowałeś, ale dopiero jutro będę w warsztacie i dowiem się więcej.

#17 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 10 stycznia 2018 - 11:09

Rozmawiałem z moim mechanikiem - założył wtyczkę ssania odwrotnie. Nic to nie dało. Nadal na zimnym mocno bujało silnikiem. Po odłączeniu ssania silnik odpala równo i cicho, z tym, że ma obroty ok. 500 /min, więc stosunkowo niskie. Chyba tak zostawię i będę jeździł. Samochód stoi w garażu, a gdyby nawet stał na mrozie np., to chyba odpalanie z lekko naciśniętym gazem powinno wystarczyć. Wszelkie uwagi doświadczonych w temacie kolegów są pożądane.

#18 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2018 - 16:58

A masz na dole wtyczkę od ARA stylu pompy może ktoś zamienił wtyczki góra dół.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#19 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 12 stycznia 2018 - 22:46

To jest automat, więc chyba ARA nie ma? Przypuszczam, ale nie jestem pewien. Jeżdżę teraz z wypiętą wtyczką od tego ssania, ale też tak sobie głośno myślę, który sterownik za to ssanie odpowiada? I gdzie się mieści? Przypominam: silnik OM606. Może w sterowniku jest błąd?
Ta jazda z niskimi obrotami na jałowym trochę mnie niepokoi, bo czuje się, że silnik dość wolno chodzi. Mogą być jakieś negatywne tego konsekwencje?

Użytkownik JanB edytował ten post 12 stycznia 2018 - 22:48


#20 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 18 stycznia 2018 - 16:22

U mnie też ssanie nie działa. Wymieniałam przekaźniki. Teraz czas podać napięcie na górną wtyczkę, (za radą kolegi Markslew) i sprawdzenie, czy obroty wzrosną, wtedy będzie wiadomo na czym się stoi. Mój po odpaleniu chodzi dośc wolno, ale nie kolibie go, dość równo chodzi. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy,( koło wtyczki ELR na górze pompy wtryskowej), masz wystającą śrubkę zakontrowaną nakrętką na klucz 13mm. Odkontruj i lekko "wykręć" na pracującym silniku, dopasowując obroty wg. uznania.








Podobne tematy Zwiń