Raczej nie problem ze ssaniem a z samym silnikiem. Mi najszybciej przychodzi na myśl kompresja- jak już złapie temperaturę to trochę się uszczelnia i pracuje. Z 2.0 to przerabiałem.
Albo wtryskiwacze coś nie tego i zalewa go przy ssaniu.
1
[W124] E 300D 24v OM606 brak ssania
Rozpoczęty przez qhaz24, gru 03 2017 19:27
19 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 09 stycznia 2018 - 07:19
#12
Napisano 09 stycznia 2018 - 21:49
Silnik po remoncie góry (pisałem o tym w innym wątku) po stracie kompresji na 6-tym cylindrze. Wszystko wymienione, nawet rozrząd i podgrzewacz ropy. Usterka obrotów na zimno (trzęsienie silnikiem przez minutę) najpierw była usuwana przez likwidację powietrza w przewodach. Jednak się nie poprawiło. Mechanik jest ambitny, bo to on remontował silnik.
#13
Napisano 09 stycznia 2018 - 22:32
Czy przed remontem tez tak było?
#14
Napisano 09 stycznia 2018 - 22:47
A może przekqznik świec zepsuty parę grzeje a parę nie i świece mogą być dobre. Przekaźnik nie daje prądu na przyklad na 1, 2 świece i po minucie silnik bez tych świec równo pracuje.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#15
Napisano 09 stycznia 2018 - 23:09
Ale wtedy po odpięciu kostki odpalałby tak samo.
#16
Napisano 09 stycznia 2018 - 23:10
Nie, przedtem tak nie było. Mimo, że kompresja na 6 cylindrze była ledwo 15, silnik chodził dobrze po rozgrzaniu się. Przyczyną stukania wtryskiwacza był właśnie brak kompresji na 6 tym cylindrze. Wtryskiwacz zmieniłem na nowy i wtedy nic się nie poprawiło, a wręcz pogorszyło się. Po zdjęciu głowicy okazało się, że pierścień jest uszkodzony, a na denku tłoka był ślad po uderzeniu czymś metalowym. Zrobiłem sporym kosztem górę silnika i po jakimś czasie pojawiło się to kolebanie silnikiem na zimnym. Teraz mój mechanik testuje zamianę tej wtyczki od ssania co sugerowałeś, ale dopiero jutro będę w warsztacie i dowiem się więcej.
#17
Napisano 10 stycznia 2018 - 11:09
Rozmawiałem z moim mechanikiem - założył wtyczkę ssania odwrotnie. Nic to nie dało. Nadal na zimnym mocno bujało silnikiem. Po odłączeniu ssania silnik odpala równo i cicho, z tym, że ma obroty ok. 500 /min, więc stosunkowo niskie. Chyba tak zostawię i będę jeździł. Samochód stoi w garażu, a gdyby nawet stał na mrozie np., to chyba odpalanie z lekko naciśniętym gazem powinno wystarczyć. Wszelkie uwagi doświadczonych w temacie kolegów są pożądane.
#18
Napisano 10 stycznia 2018 - 16:58
A masz na dole wtyczkę od ARA stylu pompy może ktoś zamienił wtyczki góra dół.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#19
Napisano 12 stycznia 2018 - 22:46
To jest automat, więc chyba ARA nie ma? Przypuszczam, ale nie jestem pewien. Jeżdżę teraz z wypiętą wtyczką od tego ssania, ale też tak sobie głośno myślę, który sterownik za to ssanie odpowiada? I gdzie się mieści? Przypominam: silnik OM606. Może w sterowniku jest błąd?
Ta jazda z niskimi obrotami na jałowym trochę mnie niepokoi, bo czuje się, że silnik dość wolno chodzi. Mogą być jakieś negatywne tego konsekwencje?
Ta jazda z niskimi obrotami na jałowym trochę mnie niepokoi, bo czuje się, że silnik dość wolno chodzi. Mogą być jakieś negatywne tego konsekwencje?
Użytkownik JanB edytował ten post 12 stycznia 2018 - 22:48
#20
Napisano 18 stycznia 2018 - 16:22
U mnie też ssanie nie działa. Wymieniałam przekaźniki. Teraz czas podać napięcie na górną wtyczkę, (za radą kolegi Markslew) i sprawdzenie, czy obroty wzrosną, wtedy będzie wiadomo na czym się stoi. Mój po odpaleniu chodzi dośc wolno, ale nie kolibie go, dość równo chodzi. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy,( koło wtyczki ELR na górze pompy wtryskowej), masz wystającą śrubkę zakontrowaną nakrętką na klucz 13mm. Odkontruj i lekko "wykręć" na pracującym silniku, dopasowując obroty wg. uznania.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Dawka ssania w201 pierburg Stromberg 175cd |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Qwerto123 |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|