Skocz do zawartości




- - - - -

[M104] problemy z uruchomieniem silnika


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 22 czerwca 2019 - 21:07

zapalająca się kontrolka ABS może świadczyć że spada napięcie po niżej 10 wolt ,też tak miałem aż kiedyś zgasł podczas jazdy ,starły się szczotki w alternatorze



#22 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopada 2019 - 10:14

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 16 lutego 2018 - 17:47 napisał

Tam trzeba uważać, bo coś mi świta, że były dwa rodzaje tych srebrnych, niezamiennych między sobą (różnica bodajże wtrysk KE-HFM), więc dobór po Vinie.

Jak chcesz być pewnym, to posłuchaj. Jak nie załączy przekaźnika pompy po włączeniu zapłonu, nie powinieneś też słyszeć charakterystycznego stałego brzęczenia przepustnicy. Znaczy to, że sterownik silnika nie ma zasilania. Ale równie dobrze może np. ginąć masa, więc wypada przelecieć zasilania i masy sterownika przed zakupami.

Odświeżam temat - mój silnik M104942 odpala ale nie ma biegu jałowego i odrazu gaśnie jeśli nie przytrzymam go na tych ok.900 obr/min i tak do zagrzania do ok. 45-50 stopni. Wtedy zaczyna już sam chodzić ale słabo. Jak się rozgrzeje to jest trzyma ok 900 - 1000 obr/min. No i nie słyszę tego "bzyczenia" na załączonym zapłonie nie uruchomionym silniku. Zauważyłem to wczoraj, jak pod maske zajrzałem i ...cisza a zawsze było charakterystyczne" bzyczenie" czy "miauczenie" jak zwał wiadomo o co chodzi. Czego szukać, gdzie dotknąć, sprawdzić pomocy .....

#23 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopada 2019 - 12:49

Wyświetl postUżytkownik lotas dnia 16 maja 2018 - 17:52 napisał

Nie odzywałem się jak efekty wymiany na początku kwietnia srebrnego przekaźnika bo chciałem przetestować. Ze względu na moją pracę mam całkiem niezłe warunki handlowe w MB więc postanowiłem zakupić przekaźnik u źródła. Troszkę zraziła mnie przesyłka z Niemiec (ewentualne reklamacje) tym bardziej, że aż tak drastycznie cena ze sklepu zaproponowanego przez Rafal23 nie różniła się od ceny z ASO. Podałem numer z przekaźnika i okazało się, że ten numer już nie istnieje jako nowy. Po cross'ie dostałem pasujący. Wymieniłem i wszelkie problemy zniknęły. Silnik odpala za każdym razem natychmiastowo, nie zapala się kontrolka ABS, moc jest dostępna cały czas tempomat działa właściwie. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Witam, a jaki dokładnie przekaźnik miałeś a jaki po cross'ie wyszedł i jakie były objawy przed poza ABSem ?? Kurcze, straciłem wolne obroty i nie ma charakterystycznego "bzyczenia" przy załączonym zapłonie (nie uruchomiony silnik) . Czego szukać ?? Kolega, który ogarnia mi wiele rzeczy - jest mega w tych tematach - elektronik, mechatronik - powiedział, żeby szukać gdzie indziej, bo to nie "srebrny", którego też przelutowywał-poprawiał. Tak wiec, czy rzeczywiście iść w "srebrny" wymiana, czy szukać przy przepustnicy, braku zasilania ????? Kurcze, nie da się jeździć za bardzo bez wolnych obrotów, jest słabo tym bardziej że moja Mercedes to ASB i no właśnie. Tak więc co możesz podpowiedzieć ??? Dzięki

#24 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopada 2019 - 13:08

Nie mogłem edytować więc poprawiam tak bo chodzi o wolne obroty a nie bieg jałowy - Odświeżam temat - mój silnik M104942 odpala ale nie ma wolnych obrotów i odrazu gaśnie jeśli nie przytrzymam go na tych ok.900 obr/min i tak do zagrzania do ok. 45-50 stopni. Wtedy zaczyna już sam chodzić ale słabo. Jak się rozgrzeje to jest trzyma ok 900 - 1000 obr/min. No i nie słyszę tego "bzyczenia" na załączonym zapłonie nie uruchomionym silniku. Zauważyłem to wczoraj, jak pod maske zajrzałem i ...cisza a zawsze było charakterystyczne" bzyczenie" czy "miauczenie" jak zwał wiadomo o co chodzi. Czego szukać, gdzie dotknąć, sprawdzić pomocy .....

Użytkownik Sid edytował ten post 26 listopada 2019 - 13:09


#25 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 grudnia 2019 - 22:37

Hmmmmm, forum zaczyna przymierać....nicość ogarnia jak widać/słychać a właściwie nic nie widać/słychać. Trzeba sobie jakoś poradzić inaczej, inna drogą ...:(:(:(

#26 Offline   marjas


  • Postów: 91
  • Na forum od: 09 kwi 2014
  • Miejscowość: Luboń
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW 1303S

Napisano 11 grudnia 2019 - 01:31

Ja mecze sam moje m104, ale na razie bez efektów...

Błędy sprawdzales?

#27 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudnia 2019 - 14:47

Wyświetl postUżytkownik marjas dnia 11 grudnia 2019 - 01:31 napisał

Ja mecze sam moje m104, ale na razie bez efektów...

Błędy sprawdzales?

Aaa witam ' marjas' wreszcie ktoś coś - a no właśnie tak oczywiście - błąd 8smy czyli z opisu "regulator biegu jałowego lub jego obwód" no i tyle to ja wiem. No i dalej - właśnie jestem świeżutko dziś z rana po wizji lokalnej mojego kolegi (tylko u niego z rzeczami elektro, bo kreatywnych jest dużo elektromechaników) i właśnie już wiem - przepustnica i sterownik zawiadujący wolnymi obrotami/przepustnica/tempomat (to też zaniemogło) są po wymianie (ktoś kiedyś już to reanimował), są na nich plomby z JK Compleks z Gliwic, właśnie muszę zaraz do nich zadzwonić i cosik się wywiedzieć na zaś :):), a dalej po wizji kolegi niestety muszę wykopać przepustnice i jeszcze jej zrobić sekcje. A na ten czas zastanawiam się, czy wyjmę przepustnice bez demontażu kolektora ssącego a co za tym idzie listwy paliwowej z wtryskami no i :scream: właśnie teraz zaraz po niedzieli muszę to ogarnąć bo jazda bez wolnych/ich utrzymywania szczególnie na D czy R jest słabo. Tak więc to sie ma na razie na teraz. A tu niestety nikt nic poza tobą ale radzi się i ma się już w głowie i rekach to czego nikt mi nie zabierze, a zawsze mogę pomóc :poland:


A witam Cię

#28 Offline   marjas


  • Postów: 91
  • Na forum od: 09 kwi 2014
  • Miejscowość: Luboń
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW 1303S

Napisano 11 grudnia 2019 - 15:27

Przepustnice wyjmiesz, wyciągałem w zeszłym tygodniu.

Mój niestety tylko chodzi po odpięciu magnesu fazatora i przepustnicy... myślę, myślę i nic nie mogę zaradzić :(

#29 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudnia 2019 - 16:00

Wyświetl postUżytkownik marjas dnia 11 grudnia 2019 - 15:27 napisał

Przepustnice wyjmiesz, wyciągałem w zeszłym tygodniu.

Aaalee ty masz R4 a u mnie jest R6 sześć garnków i miejsca już dyzo mniej niż u ciebie - z opisu wnioskuje i danych - więc, też myślę, że chyba aby wyjąć przepustnice to wtedy jeszcze takich zasadzek nie robili, zawsze wszystko, no prawie wszystko łatwo bez zbędnej demolki daje się. No ale zobaczę, wyciągać kolektor i listwę z wtryskami benzyny, no już to robiłem - wymieniałem kolektor właśnie ssący ale zobaczę. Dobrze i żeby było jak mówisz :):). Zaraz tylko zadzwonię, żeby mi przygotowali w hurtowni (lepsze ceny na warsztat niż w detalu troszkę lżej dla portfela ) uszczelki do kolektora ssącego, do przepustnicy-to na pewno i do ....wtryskiwaczy no i żeby mieć pod ręką, a oddać mogę zawsze. Ostatnio oddałem "srebrny" bo też to nie to sie okazało. Kumpel mi naprawił i powiedział - to nie jest to jak sie zaczęło to co teraz jest, no i to ne srebrny. Tak więc....zimno i aby cieplej sie zrobiło po wekendzie :( :hooray: :hooray:

#30 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudnia 2019 - 16:01

Wyświetl postUżytkownik marjas dnia 11 grudnia 2019 - 15:27 napisał

Mój niestety tylko chodzi po odpięciu magnesu fazatora i przepustnicy... myślę, myślę i nic nie mogę zaradzić :(

A jakie błędy ci podpowiada, pokazuje... :|








Podobne tematy Zwiń