Użytkownik w0jta5 edytował ten post 22 lutego 2015 - 10:49
1
191 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 lutego 2015 - 13:56
Witam , posiadam w201 2.6 , niestety jest coś nie tak z jego osiągami. Mierzone na benzynie przyspieszenie od 0-100 wyszło 12 sekund i co najlepsze nie ma znaczenia czy jade sam czy z dwoma kolegami przyspieszenie jest takie samo.Wczoraj mierzyłem kompresje i jest prawie 12 barów. Kable mają 3 miesiące , kupiłem beru za 360zł i do tego swiece ngk. Mam w nim instalacje gazową i osiągi na gazie takie same .Jakie moga byc przyczyny takich słabych osiągów ? jezeli chodzi o prędkosć maksymalną to większej prędkosci niz 160km/h nie udalo mi sie osiagnać , poza w201 mam c124 2.0 na wtrysku mechanicznym i coupe jest duzo szybsze i duzo lepiej przyspiesza. W201 ma jedynie moc do 60km/h , pozniej obroty idą w górę, a tak jakby nie przekladalo na kola, na luzie wkręca sie bardzo ładnie nawet do 7tys. obrotów
#2
Napisano 21 lutego 2015 - 14:24
Mam rozumieć że obroty silnika rosną a prędkośćnie ? Jeśli tak to sprzęgło Ci się ślizga i jest do wymiany
#3
Napisano 21 lutego 2015 - 15:26
Ale jak by się sprzęgło ślizgało, to by raczej był problem przy starcie, a nie powyżej 60km/h.
#4
Napisano 21 lutego 2015 - 16:01
I tu się mylisz. Prędkość tutaj jest nieważna, ważna jest prędkość obrotowa i bieg. Na 1, 2 sprzęgło nie wiem jak zużyte się rzadko kiedy śliźnie, na 3, 4, 5 już prawie zawsze.
Prosty test - oprzyj się kołami przednimi o jakiś krawężnik, wrzuć 4 czy 5 (najwyższy bieg jaki masz), dodaj trochę gazu i puszczaj sprzęgło jakbyś miał ruszyć. Jak nie zgaśnie, tylko będzie dalej utrzymywał obroty - sprzęgło kaputt.
Prosty test - oprzyj się kołami przednimi o jakiś krawężnik, wrzuć 4 czy 5 (najwyższy bieg jaki masz), dodaj trochę gazu i puszczaj sprzęgło jakbyś miał ruszyć. Jak nie zgaśnie, tylko będzie dalej utrzymywał obroty - sprzęgło kaputt.
#5
Napisano 21 lutego 2015 - 16:14
Rusz na prostej z jedynki, do 5 800 obrotów, potem szybko 4 i gaz w deske i patrz po obrotach.
#7
Napisano 21 lutego 2015 - 19:07
To zależy w jakim stopniu się ślizga i czym silnik dysponuje.
Użytkownik JuR edytował ten post 21 lutego 2015 - 19:07
#9
Napisano 22 lutego 2015 - 11:17
bylem sprawdzić trzeźwość na komisariacie, wyskoczyly dwa zera, wiec prosto do domu po klucze do w201 i telefon zeby było czym nakrecic
pierwszy bieg do wysokich obrotów , czwórka i gaz opór ... nie wydaje mi sie ze się ślizga , ale niech oceni ktoś -kto sie zna lepiej . I mam jeszcze pytanie odnosnie kompresji , w danych technicznych silnik m103 powinien miec kompresje 9.2 , a na moim silniku jest po dwanascie , jak to mozliwe?
https://www.youtube....eature=youtu.be
pierwszy bieg do wysokich obrotów , czwórka i gaz opór ... nie wydaje mi sie ze się ślizga , ale niech oceni ktoś -kto sie zna lepiej . I mam jeszcze pytanie odnosnie kompresji , w danych technicznych silnik m103 powinien miec kompresje 9.2 , a na moim silniku jest po dwanascie , jak to mozliwe?
https://www.youtube....eature=youtu.be
#10
Napisano 22 lutego 2015 - 12:51
Użytkownik kubad13 dnia 22 lutego 2015 - 11:17 napisał
nie wydaje mi sie ze się ślizga
Użytkownik kubad13 dnia 22 lutego 2015 - 11:17 napisał
jeszcze pytanie odnosnie kompresji , w danych technicznych silnik m103 powinien miec kompresje 9.2 , a na moim silniku jest po dwanascie , jak to mozliwe?
Ciśnienie sprężenia - 9.2
Kompresja - 12
To pierwsze oznacza jak mocno podwyższyło się ciśnienie ładunku (czyli jak mocno zostało "zgniecione"), który wpadł do cylindra, a to drugie to powiedzmy szczelność w cylindrze.
Niechce mi się szukać w serwisówce, ale :
12 to bardzo dobry wynik dla benzyniaka
m103 miało coś około 12 wg. danych fabrycznych.
Zaraz tu wpadną spece i będą mnie poprawiać, ale chciałem napisać w prosty sposób różnicę pomiędzy ciśnieniem sprężenia, a kompresją.
Co do braku mocy
Jaki tam jest gaz ? (może mikser zbyt wąski, no chyba, że go brak)
Na jakim wypełnieniu oscyluje mieszanka?
W jakim położeniu znajduje się korektor oktanowy ?
W jakim stanie jest wydech ?
Katalizator jest ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Skrzynia m103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Stachu2400 |
|
||
[w201/w124] m102/m103 Przekaźnik pompy paliwa |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wrobelek |
|
|