Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124/W201] Słabe osiągi M103



191 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kubad13


  • Postów: 116
  • Na forum od: 21 lut 2015
  • Miejscowość: Wln
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:c124 2.0

Napisano 21 lutego 2015 - 13:56

Witam , posiadam w201 2.6 , niestety jest coś nie tak z jego osiągami. Mierzone na benzynie przyspieszenie od 0-100 wyszło 12 sekund i co najlepsze nie ma znaczenia czy jade sam czy z dwoma kolegami przyspieszenie jest takie samo.Wczoraj mierzyłem kompresje i jest prawie 12 barów. Kable mają 3 miesiące , kupiłem beru za 360zł i do tego swiece ngk. Mam w nim instalacje gazową i osiągi na gazie takie same .Jakie moga byc przyczyny takich słabych osiągów ? jezeli chodzi o prędkosć maksymalną to większej prędkosci niz 160km/h nie udalo mi sie osiagnać , poza w201 mam c124 2.0 na wtrysku mechanicznym i coupe jest duzo szybsze i duzo lepiej przyspiesza. W201 ma jedynie moc do 60km/h , pozniej obroty idą w górę, a tak jakby nie przekladalo na kola, na luzie wkręca sie bardzo ładnie nawet do 7tys. obrotów

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 22 lutego 2015 - 10:49




#2 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 21 lutego 2015 - 14:24

Mam rozumieć że obroty silnika rosną a prędkośćnie ? Jeśli tak to sprzęgło Ci się ślizga i jest do wymiany ;)

#3 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 21 lutego 2015 - 15:26

Ale jak by się sprzęgło ślizgało, to by raczej był problem przy starcie, a nie powyżej 60km/h.

#4 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2015 - 16:01

I tu się mylisz. Prędkość tutaj jest nieważna, ważna jest prędkość obrotowa i bieg. Na 1, 2 sprzęgło nie wiem jak zużyte się rzadko kiedy śliźnie, na 3, 4, 5 już prawie zawsze.

Prosty test - oprzyj się kołami przednimi o jakiś krawężnik, wrzuć 4 czy 5 (najwyższy bieg jaki masz), dodaj trochę gazu i puszczaj sprzęgło jakbyś miał ruszyć. Jak nie zgaśnie, tylko będzie dalej utrzymywał obroty - sprzęgło kaputt.

#5 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 21 lutego 2015 - 16:14

Rusz na prostej z jedynki, do 5 800 obrotów, potem szybko 4 i gaz w deske i patrz po obrotach.

#6 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 21 lutego 2015 - 18:53

Szarik, normalnie jeśli sprzęgło się ślizka ,to nie trzeba robić takich dziwolągów,po prostu jedziesz np.na 4 70-80km/h wciskasz pedał gazu do opru i już czuć,czy się ślizga,,

#7 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 21 lutego 2015 - 19:07

To zależy w jakim stopniu się ślizga i czym silnik dysponuje.

Użytkownik JuR edytował ten post 21 lutego 2015 - 19:07


#8 Offline   kubad13


  • Postów: 116
  • Na forum od: 21 lut 2015
  • Miejscowość: Wln
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:c124 2.0

Napisano 22 lutego 2015 - 09:04

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 21 lutego 2015 - 16:14 napisał

Rusz na prostej z jedynki, do 5 800 obrotów, potem szybko 4 i gaz w deske i patrz po obrotach.


Jestem po imprezie wiec teraz nie sprawdze, ale wieczorem postaram sie nakrecic filmik jak jedzie moja gwiazdka

#9 Offline   kubad13


  • Postów: 116
  • Na forum od: 21 lut 2015
  • Miejscowość: Wln
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:c124 2.0

Napisano 22 lutego 2015 - 11:17

bylem sprawdzić trzeźwość na komisariacie, wyskoczyly dwa zera, wiec prosto do domu po klucze do w201 i telefon zeby było czym nakrecic :)
pierwszy bieg do wysokich obrotów , czwórka i gaz opór ... nie wydaje mi sie ze się ślizga , ale niech oceni ktoś -kto sie zna lepiej . I mam jeszcze pytanie odnosnie kompresji , w danych technicznych silnik m103 powinien miec kompresje 9.2 , a na moim silniku jest po dwanascie , jak to mozliwe?

https://www.youtube....eature=youtu.be

#10 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 22 lutego 2015 - 12:51

Wyświetl postUżytkownik kubad13 dnia 22 lutego 2015 - 11:17 napisał

nie wydaje mi sie ze się ślizga
Gdyby się ślizgało to w momencie wbicia 4ki obroty by nie spadały i byłyby nie adekwatne do prędkości.

Wyświetl postUżytkownik kubad13 dnia 22 lutego 2015 - 11:17 napisał

jeszcze pytanie odnosnie kompresji , w danych technicznych silnik m103 powinien miec kompresje 9.2 , a na moim silniku jest po dwanascie , jak to mozliwe?

No to odnośnie tej kwesti, to poprostu jesteś w błędzie, bądź źle zinterpretowałeś z języka ang.
Ciśnienie sprężenia - 9.2
Kompresja - 12

To pierwsze oznacza jak mocno podwyższyło się ciśnienie ładunku (czyli jak mocno zostało "zgniecione"), który wpadł do cylindra, a to drugie to powiedzmy szczelność w cylindrze.
Niechce mi się szukać w serwisówce, ale :
12 to bardzo dobry wynik dla benzyniaka
m103 miało coś około 12 wg. danych fabrycznych.

Zaraz tu wpadną spece i będą mnie poprawiać, ale chciałem napisać w prosty sposób różnicę pomiędzy ciśnieniem sprężenia, a kompresją.

Co do braku mocy
Jaki tam jest gaz ? (może mikser zbyt wąski, no chyba, że go brak)
Na jakim wypełnieniu oscyluje mieszanka?
W jakim położeniu znajduje się korektor oktanowy ?
W jakim stanie jest wydech ?
Katalizator jest ?








Podobne tematy Zwiń