Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124/W201] Słabe osiągi M103



191 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   kubad13


  • Postów: 116
  • Na forum od: 21 lut 2015
  • Miejscowość: Wln
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:c124 2.0

Napisano 23 lutego 2015 - 21:43

Zauważyłem ze na postoju temperatura idzie ponad 100... Termostat? Czy gorzej - uszczelka?



#22 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 23 lutego 2015 - 21:59

Wyświetl postUżytkownik kubad13 dnia 23 lutego 2015 - 21:43 napisał

zauwazylem ze na postoju temperatura idzie ponad 100... termostat ? czy gorzej - uszczelka?
Ponad sto, to dla Ciebie ile ? Konkrety, bo nie będę zgadywał przecież.
105 to raczej norma.
Zagrzej auto, postaw gdzieś na parkingu, otwórz maskę i obserwuj, czy się wentylator zapali.
Na termostat i uszczelkę można zrobić testy.
Skoro sprawdzałeś kompresję, to powinieneś mieć punkt odniesienia co do podejrzanych garów - a raczej mechanik by Ci zaznaczył, że coś może być na rzeczy.

#23 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2015 - 22:00

Wyświetl postUżytkownik kubad13 dnia 23 lutego 2015 - 21:43 napisał

zauwazylem ze na postoju temperatura idzie ponad 100... termostat ? czy gorzej - uszczelka?

Zamiast martwić się na zapas i wymyślać skomplikowane przyczyny weź najpierw i zdiagnozuj na ile wskazania w kokpicie pokrywają się z rzeczywistością. W pierwszej kolejności zmierz rezystancję czujnika temperatury i porównaj ją w kilku punktach z charakterystyką tego czujnika z serwisówki bądź z forum.

#24 Offline   kubad13


  • Postów: 116
  • Na forum od: 21 lut 2015
  • Miejscowość: Wln
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:c124 2.0

Napisano 24 lutego 2015 - 15:45

Zauważyłem ze wzrósł stan płynu chodzącego i po odkręceniu korka przestał się grzać, aż do zgaszenia i ponownego odpalenia silnika, kupiłem termostat później mi go mechanik zmieni i sprawdzimy co się będzie działo.

#25 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 24 lutego 2015 - 16:07

A nie masz tłustych "oczek" w płynie?

#26 Offline   kubad13


  • Postów: 116
  • Na forum od: 21 lut 2015
  • Miejscowość: Wln
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:c124 2.0

Napisano 24 lutego 2015 - 16:07

Nie ma oleju w płynie :)

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 05 marca 2015 - 11:11


#27 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 24 lutego 2015 - 18:54

Wyświetl postUżytkownik kubad13 dnia 24 lutego 2015 - 15:45 napisał

zauwazylem ze wzrosl stan plyny chodzącego i po odkręceniu korka przestal sie grzac az do zgaszenia i ponownego odpalenia silnika , kupilem termostat pozniej mi go mechanik zmieni i sprawdzimy co sie bedzie dzialo

Wyświetl postUżytkownik kubad13 dnia 24 lutego 2015 - 16:07 napisał

nie ma oleju w płynie :)
To ten Twój płyn się rozmnaża, czy jak ?
Jedyne co przychodzi mi do głowy, że masz nie seryjny zbiorniczek wyrównawczy, bądź zaślepiony odpowietrznik seryjnego zbiorniczka.
Wtedy mógłbyś podejrzewać nie odpowietrzony układ, ale jeżeli jest to seria, to takiej możliwości nie ma.

Strategia na wymiany "w ciemno" jest zgubna. Zamiast kupować termostat, najpierw sprawdzasz obecny, sprawdzasz włączanie wentylatora, sprawdzasz poprawność wskazania czujników (w kolejności jaka Ci się podoba, niema znaczenia) - albo wymieniasz wszystko i okazuje się, że jest dalej to samo, bo wskaźnik na liczniku zrobił Cię w balona.
Albo podchodzisz konkretnie do sprawy, albo ja opuszczam temat, a Ty sobie wymieniaj w ciemno pół auta i trać kasę.
Czegoś nie wiesz - pytasz - albo ja będę wiedział, albo ktoś inny.

#28 Offline   kubad13


  • Postów: 116
  • Na forum od: 21 lut 2015
  • Miejscowość: Wln
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:c124 2.0

Napisano 24 lutego 2015 - 20:45

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 24 lutego 2015 - 18:54 napisał

To ten Twój płyn się rozmnaża, czy jak ?
Jedyne co przychodzi mi do głowy, że masz nie seryjny zbiorniczek wyrównawczy, bądź zaślepiony odpowietrznik seryjnego zbiorniczka.
Wtedy mógłbyś podejrzewać nie odpowietrzony układ, ale jeżeli jest to seria, to takiej możliwości nie ma.

Strategia na wymiany "w ciemno" jest zgubna. Zamiast kupować termostat, najpierw sprawdzasz obecny, sprawdzasz włączanie wentylatora, sprawdzasz poprawność wskazania czujników (w kolejności jaka Ci się podoba, niema znaczenia) - albo wymieniasz wszystko i okazuje się, że jest dalej to samo, bo wskaźnik na liczniku zrobił Cię w balona.
Albo podchodzisz konkretnie do sprawy, albo ja opuszczam temat, a Ty sobie wymieniaj w ciemno pół auta i trać kasę.
Czegoś nie wiesz - pytasz - albo ja będę wiedział, albo ktoś inny.
Pomogła wymiana termostatu, akurat trafiłem, ale faktycznie nie warto ładować kasy w ciemno lepiej pytać bardziej obeznanych.

#29 Offline   kubad13


  • Postów: 116
  • Na forum od: 21 lut 2015
  • Miejscowość: Wln
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:c124 2.0

Napisano 26 lutego 2015 - 13:06

Czy to normalne ze jedno z kół ciężko chodzi? Auto było na podnośniku i tylne prawe koło bardzo ciężko jest obrócić, czy możne go trzymać ASD? Bo kontrolka od ASD nie pali sie w ogóle, a auto ciągnie na dwa koła.

#30 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 26 lutego 2015 - 20:15

A jak ręczny ? Tam masz ręczny na bębnach.








Podobne tematy Zwiń