Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M102 głowica 2.3 a 2.0


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 marca 2020 - 18:50

Witam

Spotkała mnie niezbyt miła sytuacja spowodowana niedopatrzeniem. Nie dokręciłem z odpowiednim momentem śruby dociskającej koło pasowe, koło zębate napędu rozrządu i pompy oleju. Po krótkiej jeździe zostawiłem auto na postoju, coś chrupnęło i silnik zgasł. Obróciło się koło napędu łańcucha na wale ścinając kołek ustalający jego położenie, w konsekwencji przestawiło rozrząd i tłoki spotkały się z zaworami. W razie gdyby kogoś to interesowało to mogę wrzucić zdjęcie jak wyglądają zawory zamontowane na głowicy i zdjęte. Ogólnie z tego co widzę to ten silnik miał już swoje przygody bo w każdym cylindrze i na głowicy są ślady po uderzeniach, mimo wszystko chodził perfekcyjnie i dalej by działał kompresja po 13.5bar.

Teraz mam pytanie posiadam głowicę od 2.0, w książce pisze że są to te same głowice stosowane zamiennie z 2.0 i 2.3 jednak u mnie mają inną komorę spalania. W dodatku tłoki w 2.3 są płaskie a w 2.0 wypukłe i teraz pytanie czy da się tą głowicę z 2.0 zamontować do 2.3 ?? Robił ktoś takie przekładki czy to jest całkiem inna głowica.

Dołączona grafika

Dołączona grafika



#2 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2020 - 21:53

Głowice są różne.

https://www.youtube....DX9YdSMU&t=792s

#3 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 marca 2020 - 22:10

Też mnie to dziwiło, w książce piszą że niby to samo wystarczy korek w 2.3 zaślepić. Ale widocznie były to wersje do gaźnika a tutaj wtrysk i może te się różnią. Czyli pozostaje tylko ten wałek rozrządu, może koniki i hydropopychacze są takie same ale głowicę trzeba ratować tą z 2.3 lub kupić inną. Ah za głupie błędy się płaci.

#4 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 marca 2020 - 13:46

Nie ma ktoś informacji czy są w ogóle dostępne zawory ssące te do 2.3 śr 46mm bo wszędzie na internecie jest brak w magazynach :/.

#5 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 16 marca 2020 - 21:44

Chyba nie znajdziesz tych zaworów nowych.

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marca 2020 - 09:50

W temacie głowic to głowice pomiędzy 1.8E a 2.0E są zamienne. 2.3E ma inną.

#7 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 marca 2020 - 23:56

Porównywałem głowice i różnią się komorą spalania, tym że kanały wodne nad cylindrami w 2.3 są węższe co zwiększa powierzchnię pomiędzy tłokiem a samymi kanałami i wielkością kanałów dolotowych wraz z zaworami.

Znalazłem zawory dolotowe w tych sklepach, niby piszą że są na stanie ale czy jak się kupi to czy będą je mieć nie mam pojęcia. Czasami serwisy zapominają wycofać oferty, a nigdzie indziej online nie znalazłem.

https://www.autoczes...Aezp9wMNmxYvDic

https://www.autodoc....ilstein/1874936

#8 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marca 2020 - 17:57

W intercars brak ssących, są tylko wydechowe Freccia.

#9 Offline   tatarak


  • Postów: 23
  • Na forum od: 16 wrz 2019
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SE
  • Trzeci Mercedes:W116 350SEL
  • Inne auto:Dodge

Napisano 18 marca 2020 - 18:00

Jak polegniesz z tym silnikiem to mam taki w stanie idealnym ,jest wystawiony na Tablicy.

#10 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 marca 2020 - 22:47

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 18 marca 2020 - 17:57 napisał

W intercars brak ssących, są tylko wydechowe Freccia.

No wydechowe właśnie są ale ssących brak.

Wyświetl postUżytkownik tatarak dnia 18 marca 2020 - 18:00 napisał

Jak polegniesz z tym silnikiem to mam taki w stanie idealnym ,jest wystawiony na Tablicy.

Ja polec ?? Nigdy :D. Składam silnik na głowicy od 2.0 według wyliczeń i pomiarów ma działać. Na pewno zmieni się stopień sprężania ale to wyreguluję doładowaniem. Jak strzeli uszczelka w najsłabszym miejscu to wtedy będę szukał głowicy od 2.3. Na razie mam dość po docieraniu zaworów i czyszczeniu głowicy po planowaniu.








Podobne tematy Zwiń