Cześć Panowie, mam taki problem, mój silnik om606 z 1994 jest na kole dwumasowym, sprzęgło jest idealne koło również. Musialem wyjąć swój silnik, żeby zrobić go na zapas w wolnej chwili ( problem z głowicą po poprzednim wlascicielu), w międzyczasie kupiłem silnik sprawdzony, żeby tylko zrobić podmiankę i jeździć. Okazało się, że ten kupiony ma sztywne koło i zwykle sprzęgło. Przekręciłem więc komplet ze swojego, bo swoje mam pewne. Wszystko poskladane i po odpaleniu a dodam, że łożysko oporowe nowe Sachs, wystrzelik na skrzyni nowy i łożysko wałka skrzyni również nowe jest problem. Po odpaleniu słychać szum wyrazny, po wciśnięciu pedalu sprzęgła szum wycisza się, nie można wbić biegu, tzn. jest na styku bo trzymam wajchę biegów i sprzęgło i rusza lekko do przodu. Teraz pytanie o co tu chodzi? Wszystko jest odpowietrzone jak należy, ściągałem skrzynię 2gi raz zeby to sprawdzić i nie ma się do czego przyczepić pozatym nigdy w życiu takiego problemu nie było a były i w124 i w123.... proszę o radę
0
[S124] problem po wymianie silnika
Rozpoczęty przez Vengeance, sty 31 2023 21:49
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 31 stycznia 2023 - 21:49
#2
Napisano 01 lutego 2023 - 06:36
Długość wałka sprzęgłowego sprawdzałeś? Jak mnie pamięć nie myli,to skrzynie mają dwie długości wałków sprzęgłowych,inna długość do dwumasy,a inna do zwykłego koła. Za szybko napisałem,a nie mogę usunąć posta.Przecież założyłeś dwumasę
Użytkownik andrzejrz edytował ten post 01 lutego 2023 - 06:44
#3
Napisano 01 lutego 2023 - 08:22
Łożysko podporowe w wale korbowym? Może ono stoi a może wałek nie wszedł jak należy.
A może masz zapowietrzone sprzęgło albo były inne długości wysprzęglików do zwykłego i inne do dwumasy. Tego nie wiem, tylko sugeruje.
A może masz zapowietrzone sprzęgło albo były inne długości wysprzęglików do zwykłego i inne do dwumasy. Tego nie wiem, tylko sugeruje.
#4
Napisano 01 lutego 2023 - 10:52
Nie wiem czy to nieprawidłowo dobrane elementy, założyłem nowe łożysko oporowe o numerach Sachs 3151248031 , moje stare łożysko było luka o tych numerach LUK 500 0330 10
łożysko prowadzące założyłem takie, pasuje idealnie Sachs 1863 869 012 oraz wysprzęglik na skrzynię nowy, gdyż mój oryginalny był strasznie wyrobiony i już mocno ciekł numer A2012900411 (mam jakiś zamiennik). Podaję numery, bo może ktoś ogarnia numerację i może coś jednak nie współgra, nie mniej jednak pedał sprzęgła pracuje elegancko a mimo wszystko nie wysprzęgla abym mógł wbić bieg. Pozatym dziwi mnie szum spod auta, który znika jak wciskam pedał sprzęgła (przecież wszystkie łożyska nowe, więc o co chodzi ). Poza tym, przełożyłem kompletne koło dwumasowe ze sprzęgłem, na którym jeździłem do końca i nie było ani hałasu ani drgań a ni nic
łożysko prowadzące założyłem takie, pasuje idealnie Sachs 1863 869 012 oraz wysprzęglik na skrzynię nowy, gdyż mój oryginalny był strasznie wyrobiony i już mocno ciekł numer A2012900411 (mam jakiś zamiennik). Podaję numery, bo może ktoś ogarnia numerację i może coś jednak nie współgra, nie mniej jednak pedał sprzęgła pracuje elegancko a mimo wszystko nie wysprzęgla abym mógł wbić bieg. Pozatym dziwi mnie szum spod auta, który znika jak wciskam pedał sprzęgła (przecież wszystkie łożyska nowe, więc o co chodzi ). Poza tym, przełożyłem kompletne koło dwumasowe ze sprzęgłem, na którym jeździłem do końca i nie było ani hałasu ani drgań a ni nic
#5
Napisano 01 lutego 2023 - 18:43
Nie wiem czy pomogę .
Jakiś czas temu u siebie wałkowałem temat hydrauliki sprzęgła i dokonałem takiego odkrycia
Wysprzęgliki stary i nowy miały różne długości trzpieni ,po wyjęciu okazało się że trzpienie mają tą samą długość ,ale są rózne skoki samych wysprzęglików, a wszystko kupowane pod VIN
Jakiś czas temu u siebie wałkowałem temat hydrauliki sprzęgła i dokonałem takiego odkrycia
Wysprzęgliki stary i nowy miały różne długości trzpieni ,po wyjęciu okazało się że trzpienie mają tą samą długość ,ale są rózne skoki samych wysprzęglików, a wszystko kupowane pod VIN
Użytkownik januszek1971 edytował ten post 01 lutego 2023 - 18:47
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|