Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Regulacja wskaźnika poziomu paliwa


28 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 01 kwietnia 2009 - 22:04

zasadniczo to ten zegar jest zamienny do każdego :ok: - z wyjątkiem tych które mają wbudowany manometr do sprawdzania ciśnienia oleju



#12 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2009 - 22:11

roxa napisał:

Nie wiem w czym jest problem
W niczym nie ma problemu. Po prostu się pytam czy jest jakaś różnica (czy są różne typy) i tyle... Bo kupiłem drugi zestaw wskaźników i teraz się zastanawiam czy będzie wszystko grało. Niby też jest od 200E :hmm:

#13 Offline   JanKowalski


  • Postów: 29
  • Na forum od: 20 wrz 2010

Napisano 28 grudnia 2010 - 11:54

panowie, znalazłem odpowiedni materiał dydaktyczny. z pewnością pomoże!

http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... p?t=231269

:czujnik:

#14 Offline   slawquu


  • Postów: 182
  • Na forum od: 27 paź 2007
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D 90r. OM 602
  • Trzeci Mercedes:W124 200D 87r. OM601

Napisano 28 grudnia 2010 - 14:58

czujniki poziomu faktycznie bedą te same, problem może tkwić w producencie zegarów bo do naszych MB było dwóch producentów bynajmniej o nich mi wiadomo a mianowicie VDO i MOTOMETER i jeżeli fabrycznie był zestaw VDO to po wymianie na ten drugi zegary troche oszukują i w drugą strone jest tak samo. Fakt faktem korekcje wskazań poziomu paliwa można przeprowadzić potencjometrem, do tego celu trzeba zegary rozebrać.

#15 Offline   japi 65


  • Postów: 199
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2010 - 15:52

myślę , że problemem mogą być cienkie druciki oporowe- gdy nie napełniamy zbiornika w całości to pływak ślizga się tylko po ich fragmencie dolnym a górna ich część spokojnie sobie śniedzieje. Daje to efekt że poprawnie wskazuje od połowy zbiornika. Może trzeba jakimś środkiem chemicznym potraktować druciki i je oczyścić tak samo blaszki kontaktowe w pływaku i sprawdzić czy mają styk na całej długości. Ja mam problem z nieprawidłowymi wskazaniami i zamierzam to obadać po ustaniu aktualnych mrozów. Można jeszcze czujnik po wymontowaniu podłączyć do miernika oporności sprawdzić jak zmienia się jej wartość podczas przesuwania pływaka ( charakterystyka ). Może gdzieś w kwitach serwisowych występuje taki wykres?

#16 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2010 - 16:26

Nawet na podawanej wyżej stronie jest napisana oporność. U mnie było nieco mniej, być może w W201 drucik jest krótszy albo ma inną oporność/cm.
Druciki raczej nie śniedzieją. Podczas jazdy, to w zbiorniku, nad paliwem jest powietrze z ropną mgiełką, więc druciki smarowanie mają.
Problemem są głównie "gluty" z ropy i różne osady. Pływakowi dużo nie trzeba żeby się przyblokował, styki od rezerwy to już całkiem.

#17 Offline   daniel88


  • Postów: 13
  • Na forum od: 17 gru 2010

Napisano 28 grudnia 2010 - 21:07

ja bym zagiol ''drut'' od plywaka w strone dolu

#18 Offline   habana50


  • Postów: 118
  • Na forum od: 12 sie 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Napisano 07 grudnia 2015 - 21:50

Witam
Koledzy dzisiaj pomykałem swoją gwiazda i nagle autko mi stanęło z powodu braku ON. Na wskaźniku jest troszkę powyżej 1/4 pojemności. Nie wiem w czym jest problem.
Auto po swapie bak i wskaźniki zostały,ostatnio wymieniłem pływak bo był zepsuty.

#19 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 07 grudnia 2015 - 22:00

Masz na dnie zbiornika błoto i sitko w baku zapchane.

Tu nawet ktoś porusza podobny problem:

http://mb201-124.eu/...sc/page__st__40

#20 Offline   habana50


  • Postów: 118
  • Na forum od: 12 sie 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Napisano 07 grudnia 2015 - 23:06

Dzieki kolego.
Bede musiał zabrać sie za czyszczenie.








Podobne tematy Zwiń