0
[w124] Problem z przyśpieszeniem - brak mocy 2.3CE
Rozpoczęty przez hub1, sie 12 2008 18:34
20 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 15 sierpnia 2008 - 16:16
Mam mikser zwany pospolicie"czołg" faktycznie ogranicza troche dopływ powietrza, ale tą opcję też przerabiałem. Auto po zdjęciu miksera jedzie troche lepiej na benzynie tzn. że do setki mam około 19 sekund. Po żałożeniu miksera- na gazie do setki 24-25 sekund, a na benzynie 21-22 sekundy.
#12
Napisano 17 sierpnia 2008 - 10:13
W twoim aucie mogly wystepowac 3 rodzaje
005 1243502774 001 M AXLE HOUSING REAR AXLE HOUSING WITH DIFFERENTIAL, MANUAL FIVE-SPEED TRANSMISSION ABS 1:3.46 *697
005 1243507614 001 M HOUSING REAR AXLE HOUSING WITH DIFFERENTIAL, MANUAL FIVE-SPEED TRANSMISSION ASD 1:3.67 *100 *697
005 1243503174 001 A AXLE HOUSING REAR AXLE HOUSING WITH DIFFERENTIAL, AUTOMATIC FOUR-SPEED TRANSMISSION ABS 1:3.27 *697
005 1243507314 001 A HOUSING REAR AXLE HOUSING WITH DIFFERENTIAL, AUTOMATIC FOUR-SPEED TRANSMISSION ASD 1:3.27 *100 *697
Spróbuj znaleźć ktoryś z powyższych numerów. Z tego co zauwazylem w EPC, tylny dekiel mostu masz dobry, bo numery sie zgadzaja. Niestety nie zgadzaja sie numery obudowy calego mostu, wiec moze ktos cos kiedys kombinowal...
005 1243502774 001 M AXLE HOUSING REAR AXLE HOUSING WITH DIFFERENTIAL, MANUAL FIVE-SPEED TRANSMISSION ABS 1:3.46 *697
005 1243507614 001 M HOUSING REAR AXLE HOUSING WITH DIFFERENTIAL, MANUAL FIVE-SPEED TRANSMISSION ASD 1:3.67 *100 *697
005 1243503174 001 A AXLE HOUSING REAR AXLE HOUSING WITH DIFFERENTIAL, AUTOMATIC FOUR-SPEED TRANSMISSION ABS 1:3.27 *697
005 1243507314 001 A HOUSING REAR AXLE HOUSING WITH DIFFERENTIAL, AUTOMATIC FOUR-SPEED TRANSMISSION ASD 1:3.27 *100 *697
Spróbuj znaleźć ktoryś z powyższych numerów. Z tego co zauwazylem w EPC, tylny dekiel mostu masz dobry, bo numery sie zgadzaja. Niestety nie zgadzaja sie numery obudowy calego mostu, wiec moze ktos cos kiedys kombinowal...
#13
Napisano 17 sierpnia 2008 - 10:49
Borat, most przyczyną takich spowolnień? To już moje 2.0 D szybciej setkę łapie. To nie może być most.
#14
Napisano 17 sierpnia 2008 - 13:38
Boss napisał:
Borat, most przyczyną takich spowolnień?
Mysle ze jest to prawdopodobne (ktos wsadzil most o dluzszych przelozeniach i wtedy predkosc max jest wyzsza, ale muli przy rozpedzaniu). Kolega jeszcze musi sprawdzic jakie predkosci osiaga na poszczegolnych biegach i czy pokrywa sie to ze znacznikami na liczniku.
#15
Napisano 18 sierpnia 2008 - 08:53
hub1 napisał:
Skąd mam wiedzieć że mój most jest odpowiedni(3.46)
Z tylu mostu, po prawej stronie dekla jest "warga", na ktorej wybity jest numer a zaraz po nim przelozenie.
#17
Napisano 22 kwietnia 2013 - 18:28
witam wszystkich serdecznie.
jestem swiezym posiadaczem gwiazy i swiezym forumowiczem...
acz kolwiek mam duuuzy problem ze swoja 2 zona:)
Mercedes 230 ce 1989r.
auto choruje na brak mocy, brak przyspieszenia....
przeczytalem dziesiatki postow na ten temat na wielu forach... ale nigdzie nie moge znalezc konkretnej odpowiedzi zeby usterke usunac...
Auto po wymianie kabli , swiec,kopolki,palca,nowy akumulator,uzywany silniczek krokowy, sprawdzony uklad dolotowy powietrza i wylotowy,olej w skrzyni,...dalej auto przyspiesz jak 1.6poj....
wiem ze to nie jest 3.0 ale wiedzialem co kupuje i nawet rozni znajomi zuwazyli ze sie nie wkreca wogole na obroty. nawet kick down nie pomaga poniewaz redukuje do 5tys i stoi obrotomierz w miejscu. auto jest na gazie ale dzieje sie tak i na gazie i na paliwe.
nieznajomy mechanik powiedzial ze musi mi wyregulowac kjtronica... ale w jaki sposob sie go reguluje? czy to mozliwe?
dostaje dobra tzn. duza dawke paliwa spalanie ok 16 w miescie benz/lpg rano ladnie odpala po wymianie jakiegosc sterownika lecz gdy auto sie nagrzeje kreci sie tylko do 5000tys rpm. predkosc max na trasie to 140-150km przy wcisnietym pedale do konca stare seaty mi odjezdzaja sprzed nosa a to juz robi sie frustrujace... dbam o auto jak moge pieszcze a jak wciskam pedal gazu jest tylko ryk silnika i zero efektow...
pomozcie mi nie wiem co mam zrobic i powoli sie zrazam co do tego auta...
ale mimo tego chce jeszcze z tym powalczyc przy pomocy waszych doswiadczen i waszej wiedzy...
podrawiam
jestem swiezym posiadaczem gwiazy i swiezym forumowiczem...
acz kolwiek mam duuuzy problem ze swoja 2 zona:)
Mercedes 230 ce 1989r.
auto choruje na brak mocy, brak przyspieszenia....
przeczytalem dziesiatki postow na ten temat na wielu forach... ale nigdzie nie moge znalezc konkretnej odpowiedzi zeby usterke usunac...
Auto po wymianie kabli , swiec,kopolki,palca,nowy akumulator,uzywany silniczek krokowy, sprawdzony uklad dolotowy powietrza i wylotowy,olej w skrzyni,...dalej auto przyspiesz jak 1.6poj....
wiem ze to nie jest 3.0 ale wiedzialem co kupuje i nawet rozni znajomi zuwazyli ze sie nie wkreca wogole na obroty. nawet kick down nie pomaga poniewaz redukuje do 5tys i stoi obrotomierz w miejscu. auto jest na gazie ale dzieje sie tak i na gazie i na paliwe.
nieznajomy mechanik powiedzial ze musi mi wyregulowac kjtronica... ale w jaki sposob sie go reguluje? czy to mozliwe?
dostaje dobra tzn. duza dawke paliwa spalanie ok 16 w miescie benz/lpg rano ladnie odpala po wymianie jakiegosc sterownika lecz gdy auto sie nagrzeje kreci sie tylko do 5000tys rpm. predkosc max na trasie to 140-150km przy wcisnietym pedale do konca stare seaty mi odjezdzaja sprzed nosa a to juz robi sie frustrujace... dbam o auto jak moge pieszcze a jak wciskam pedal gazu jest tylko ryk silnika i zero efektow...
pomozcie mi nie wiem co mam zrobic i powoli sie zrazam co do tego auta...
ale mimo tego chce jeszcze z tym powalczyc przy pomocy waszych doswiadczen i waszej wiedzy...
podrawiam
#18
Napisano 23 kwietnia 2013 - 14:30
Panowie - nie gazuje sie układów wtrysku mechanicznego, bo to nigdy poprawnie nie będzie działać, bo i nie ma prawa... Silnik 2,3 136 KM w W124 jest dość żwawy - ze skrzynią 5-tką zawija się spokojnie do setki w jakieś 11-11,5 sekundy (z jedną osobą 75 kg na pokładzie na 2 biegu). Z wyprzedzaniem nie ma problemu - redukcja do 3,4 i idzie pieknie. Warunek - silnik w idealnym stanie z idealnym układem wtrysku, wyregulowanym przez specjalistów w tej dziedzinie. Spalanie jest także katalogowe - trasa spokojnie 7 litrów, miasto 9-11. A wszelakie kosmiczne spalania i mulenia są spowodowane tylko rozje...ym układem wtrysku i wyjechanym silnikiem. Mam dwa auta z wtryskiem mechanicznym, także mówię z doświadczenia. Odradzam też samodzielne grzebanie w tym wtrysku - bez wiedzy i oprzyrządowania można tylko pogorszyć totalnie sprawę. jesli ktoś jest z Dolnego Śląska, to mogę polecić doskonały zakład od regulacji i napraw takich układów - auto wyjeżdza stamtąd nie do poznania, zdiagnozowane i wyregulowane co do joty.
Użytkownik ozzy1979 edytował ten post 23 kwietnia 2013 - 14:32
#19
Napisano 23 kwietnia 2013 - 23:17
Sprawdzałeś wypełnienie w gnieździe diagnostycznym? Muli w całym zakresie obrotów? Jak sprawdzałeś wydech?
Sprawdziłbym jeszcze raz dokładnie dolot, jak nie to wyprzedzenie zapłonu spradzić lampą albo lepiej aparat zapłonowy na oscyloskopie. Albo podmienić.
Da się jeździć na gazie, będzie się tylko szybciej zużywał tłoczek ke-jeta i trzeba wcześnie wymieniać elementy układu zapłonowego, żeby nie strzeliło.
Sprawdziłbym jeszcze raz dokładnie dolot, jak nie to wyprzedzenie zapłonu spradzić lampą albo lepiej aparat zapłonowy na oscyloskopie. Albo podmienić.
Da się jeździć na gazie, będzie się tylko szybciej zużywał tłoczek ke-jeta i trzeba wcześnie wymieniać elementy układu zapłonowego, żeby nie strzeliło.
Użytkownik Mastur edytował ten post 23 kwietnia 2013 - 23:18
#20
Napisano 24 kwietnia 2013 - 10:23
Jaka instalacja gazowa? Starsze generacje powodują zawężenie dolotu powietrza i z tego co się naczytałem, do takiego silnika najlepiej zamontować BLOS!
Sprawdź też wyciągnięcie łańcucha rozrządu, sprawdź kompresję i będziesz przynajmniej wiedział czy silnika jest w dobrej kondycji.
Miałem M102, (co prawda w W201 i manual) i to genialny silnik - dynamika równa w całym zakresie obrotów i na 3 wyprzedzanie to istna przyjemność aż do chyba 150 z tego zo pamiętam i jak czytam że ledwo dochodzisz do 140-150 to żal ogarnia, ja nierzadko miałem na prędkość. 220 (z lekkim wiatrem w plecy:)
Sprawdź kompresję i jak jest ok to walcz do końca, bo warto!
Sprawdź też wyciągnięcie łańcucha rozrządu, sprawdź kompresję i będziesz przynajmniej wiedział czy silnika jest w dobrej kondycji.
Miałem M102, (co prawda w W201 i manual) i to genialny silnik - dynamika równa w całym zakresie obrotów i na 3 wyprzedzanie to istna przyjemność aż do chyba 150 z tego zo pamiętam i jak czytam że ledwo dochodzisz do 140-150 to żal ogarnia, ja nierzadko miałem na prędkość. 220 (z lekkim wiatrem w plecy:)
Sprawdź kompresję i jak jest ok to walcz do końca, bo warto!
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W124] brak prądu w gnieździe zapalniczki po włączeniu świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|