Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 2.8 + LPG, gdzie klapa spiętrzająca?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Naspin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 10 maj 2008
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:V70 2.5tdi

Napisano 02 września 2008 - 15:36

Witam,
mam następujący problem z mercedesem w124 2800ccm + LPG (nie sekwencja), oddałem auto do blacharza, który jakimś cudem wywołał kilka strzałów, kolektor jest plastikowy ale cały, bo ma grzybki bezpieczeństwa. Ale auto teraz ma bardzo słabe obroty i na gazie i na benzynie, na benzynie jak jest zimny to dodatkowo falują od 400 do 600, normalnie jak ciepły trzyma okolo 500, zarówno na lpg jak i pb. Jak jest zimny to gasnie (na pb i lpg) a jak juz pochodzi okolo 5min to jest ok, ale przy kazdorazowym wrzuceniu na luz/wcisnieciu sprzegla obroty spadaja do 400 i podnosza sie do 500 (moze 550) tak trzyma - wczesniej mial 700.
Na klimie to juz porazka, po jej włączeniu silnik trzyma 400obr. a żeby nie zgasł to trzeba dojeżdzać do skrzyzowania na 5tce i przy 400obr na tym własnie biegu wyrzucac na luz, jak zrzucimy z okolo 800-1000 to gasnie.

Mysle ze to ta słynna klapa, tylko gdzie ona się znajduje w tym silniku, szukalem na forum ale znalazlem tylko opisy i zdjecia do 300...230 itd, ale do 280 nic.

Z gory dzieki, pozdrawiam.



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 02 września 2008 - 21:28

Naspin, z Twoim problemem może być ciężko, bo ten silnik ma zupełnie inny układ wtryskowy niż większość starych modeli -> HFM mają tylko E-Klasy z silnikami M111 oraz M104 2.8 i 3.2. Po drugie HFM to zawsze sekwencja, a sekwencja nie strzela i nie "robi bigosu" w aucie :roll:
Złożenie tych czynników powoduje, że ciężko będzie znaleźć kogoś z podobnym problemem... :?
Ja ze swojej strony mogę powiedzieć że nie jestem nawet pewny czy klapa spiętrzająca w ogóle występuje w tym modelu... Jest tam potencjometr przepustnicy, tylko nie wiem czy akurat może polecieć od wystrzału...
Aczkolwiek słyszałem, że przy strzale w BMW w czapę często dostaje przepływomierz (nie wiem jakie modele, tylko ogólnie tak jakoś usłyszałem) - więc może od tego należałoby zacząć?

Trochę informacji zapewne da się wyciągnąć z diagnostyki komputerowej silnika... :old:

#3 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 02 września 2008 - 22:31

Naspin, ja bym się przyjrzał dokładnie układowi dolotowemu czy na pewno jest szczelny

#4 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 02 września 2008 - 22:50

HFM =~ Hot Film Membrane. Jest to odmiana przepływomierza powietrza z grzanym elementem. Z zewnątrz przypomina wszystkie inne nowoczesne przepływomierze - kawałek rurki z jednej strony wyższa wtyczka elektryczna.

Na foto zaznaczyłem ci przepływomierz w silniku 2.8 z w124. Widać wtyczkę ułożoną wzdłuż przewodu powietrza do silnika.
Dołączona grafika

#5 Offline   Naspin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 10 maj 2008
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:V70 2.5tdi

Napisano 03 września 2008 - 09:56

I jak moge sprawdzic czy cos mu dolega?

Albo co innego (niekoniecznie związanego z wystrzałem powoduje takie zachowanie) ?

#6 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 03 września 2008 - 23:28

Masz już nowszy wtrysk który jest w pełni diagnozowalny. Potrzeba do tego interfejs i program albo tester fabryczny.
Potrzeba nie tylko skasować błędy ale też podejrzeć wartości przepływu, czasy wtrysku na pracującym silniku.
Poszukaj w swojej okolicy odpowiedniego warsztatu.

Taki przepływomierz ma taką membrankę na której jest mini grzałka oraz czujnik temperatury. Grzałka jest sterowana tak aby utrzymać stałą temperaturę. Im większy przepływ powietrza tym potrzeba bardziej podgrzewać. Układ działa dość szybko ale membranka jest cieniuteńka.
Wymontować i sprawdzić czy wszystko jest na miejscu a pod lupą popatrzeć dokładniej.

#7 Offline   Naspin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 10 maj 2008
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:V70 2.5tdi

Napisano 05 września 2008 - 15:05

W serwisie ile kosztuje taki teścik? Orientuje sie ktos? Bo u pierwszego lepszego "mechanika", który nie widzial ze 2.8 byly w w124 podlaczenie do kompa - 150zł...

#8 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 05 września 2008 - 22:45

Naspin, kwestia powinna brzmieć raczej jakim sprzętem dysponuje i czy się na tym w ogóle mechanik zna, a nie ile kosztuje usługa. Tej drugiej zmiennej zweryfikować nie można, ale skoro mechanik to chyba powinien się znać :star:
Natomiast co do samego komputera / interfejsu diagnostycznego to Carsoft na allegro kosztuje ok. 300-400zł, więc coś takiego jest najbardziej popularnym sprzętem w warsztatach :star: Wg. mnie skoro masz w okolicy takich "specjalistów" to chyba lepiej się pofatygować do ASO - i sprzęt lepszy (jakby Carsoft był kiepski - ale tego nie wiem :( ), i ludzie powinni być trochę lepiej wyszkoleni ;-)

#9 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 06 września 2008 - 00:56

komputerowa diagnostyka silnika u mnie (20km od granicy z ukrainą :star:) kosztuje ok 50-100zł w stacji kontroli pojazdów więc szukaj czegoś w tej cenie

#10 Offline   Naspin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 10 maj 2008
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:V70 2.5tdi

Napisano 07 września 2008 - 11:52

Własnie nie wiem...bo pojade do debila, zostawie mu 150zł i nic to nie da, dlatego pytam ile taka diagnostyka moze kosztowac w ASO bo pojechac i zapytac to nie ma sensu bo kawalek mam, a z czasem ciężko.

Jakim sprzetem powinien dysponowac mechnik zeby sprawdzic wtryski? (Mam w garazu drugą listwę wtryskową bo musilalem ja kupic zeby wymienic "grzybka" na koncu - listwa używana, okolo 180000km ale bez gazu, moze lepiej wymienic?)

Choć z drugiej strony to wtryski chyba najczęściej leją a u mnie auto pali tyle i ma palić i nie wiem czy po wymianie nie będzie palił więcej, a auto służy codziennie i na długich trasach często z przyczepą więc spalanie odgrywa rolę.








Podobne tematy Zwiń