Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Sprawdzanie poziomu oleju oraz kilka pytań o zawiesze


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Rybaczenkow


  • Postów: 115
  • Na forum od: 07 mar 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwietnia 2007 - 17:54

1. Jak powinno sie prawidlowo sprawdzac stan oleju w silniku? Czy nalezy sprawdzac np rano jak silnik jest zimny, czy moze jak jest gorący i odczekac po zgaszeniu kilka minut zeby caly olej splynal do miski olejowej? Czy moze nie ma to zadnego znaczenia?

2. Jadac sam lub w 2 osoby po naszych wspanialych polskich drogach, czuc pod kolami wszystkie dziury i nierownosci, natomiast jak auto jest zaladowane, tj jedzie 5 osob nierownosci sa lepiej tlumione.To normalne zjawisko?

3. Gdy jade po koleinach, juz teraz nie wazne ile osob siedzi w aucie, mam wrazenie jakby cale auto "pływało" jak łódka. Dlaczego tak sie dzieje??

4. Od niedawna jedno koło przy hamowaniu zaczeło piszczeć(tzn nie kolo tylko hamulce ) i razem z tym na feldze pojawia sie czarny pył.Co to jest?

5. Czy niebieski dym powstaje tylko w wyniku spalania oleju silnikowego?
Bo przy wysokich obrotach, własnie taki kolor dymu wydobywa sie z rury wydechowej, lecz poziom oleju w silniku juz od 1000km jest identyczny.


Zmienilem tytuł by był bardziej czytelny



#2 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 03 kwietnia 2007 - 18:00

Co wiem, to powiem :pad:

1. Na zimnym silniku. Olej musi spłynąć.
3. Słyszałem że za pływanie - odpowiedzialna jest tylna część zawiechy.

#3 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 kwietnia 2007 - 18:06

1.Najlepiej rano przed odpaleniem lub po jakis 2-3 godzinach od wylaczenia samochodu na rozgrzanym silniku.
2.Według mnie normalne zjawisko
3. tylna zawiecha ,nie pamietam dokladnie nazwy elementu odpowiedzialnego za to ,kurde wypadlo mi z glowy mam na koncu jezyka jak sobie przypomne napisze :drive:

4. zdjac kolo obadac zacisk i klocki
5.złe ustawienie mieszanki ,pasowalo by zrobic regulacje ,mialem ten sam objaw :star: po regulacji jest ok

#4 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 03 kwietnia 2007 - 18:08

ZaBsI napisał:

tylna zawiecha ,nie pamietam dokladnie nazwy elementu odpowiedzialnego za to
Czy to nie drążek reakcyjny?

#5 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 03 kwietnia 2007 - 18:10

3.tuleje plywajace lub poduszki na przodzie wozka. :drive:

#6 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 kwietnia 2007 - 18:10

kurde wlasnie albo ten drazek albo te poduszki od belki ,niechce tutaj nikogo wprowadzacv w blad ani zle mowic ,niech sie ktos wypowie wiem ze czytalem gdzies kiedys o tym

#7 Offline   _arson


  • Postów: 440
  • Na forum od: 22 sty 2007
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 03 kwietnia 2007 - 18:25

posprawdzaj drazki w tylnym zawieszeniu. mi tez bujalo tylem i okazalo sie ze jeden z drazkow sie poluzowal :drive: wystarczylo dokrecic.

#8 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 kwietnia 2007 - 20:08

Cytat

5.złe ustawienie mieszanki ,pasowalo by zrobic regulacje ,mialem ten sam objaw po regulacji jest ok

w dieslu regulacja mieszanki? :drive:

1. Schodzisz rano i sprawdzasz olej - masz pewnosc ze splynal do miski. sprawdzamy na rownym podlozu.
2. to chyba normalne, jak nie to amorki mogly juz swoje wysluzyc
3. najpierw sprawdz tyleje wahaczy (przod). Mnie ostatnio nosilo i po zmianie auto jak po szynach jedzie... W ogole jak cos nie bedzie gralo w zawieszeniu to bedzie nosilo. Mozliwe rowniez ze jest duzy luz na przekladni.
4. sprawdz klocki, moze juz sie skonczyl ktorys... jak nie to sprawdz czy tloczek chodzi, jesli tak to nie masz sie czym przejmowac, piszcza klocki...
5. na dieslach sie za bardzo nie znam, ale chyba trzeba ustawic zaplon...

#9 Offline   Rybaczenkow


  • Postów: 115
  • Na forum od: 07 mar 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwietnia 2007 - 20:09

ZaBsI napisał:

5.złe ustawienie mieszanki ,pasowalo by zrobic regulacje ,mialem ten sam objaw :star: po regulacji jest ok

Zapomniałem dodać że silnik do 300D :drive:

#10 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 kwietnia 2007 - 20:19

Rybaczenkow, uuu to w tym temacie ci nie pomoge ;) nie zauwazylem ze masz diesla :oops: zwracam honor :drive: ,taki objaw to mialem w benzynce :star:








Podobne tematy Zwiń