Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Ciężko pali jak jest ciepły


81 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 05 kwietnia 2007 - 15:09

[b]RobE124[/b], czy zawór powietrza to jest to co wiele osób nazywa "silnikiem korkowym"??[/quote]

Tak :drive:
(silnik krokowy - nie korkowy ;-) )



#12 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 05 kwietnia 2007 - 15:26

małe przejęzyczenie ;-) OK, jak go właściwie pomierzyć, aby sprawdzić czy jest do d%$^%py - raczej jest (po moich obserwacjach-ale o tym może kiedy indziej) ale pewności na 100% nie mam, a wole wcześniej sprawdzić nim to wywale. Powiem wam, ze jestem troche w&*^%&iony po sobocie i musze doprowadzić :drive: do porządku, bo moja cierpliwośc powoli sie kończy......

#13 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 05 kwietnia 2007 - 15:50

majkel napisał:

małe przejęzyczenie ;-) OK, jak go właściwie pomierzyć, aby sprawdzić czy jest do d%$^%py

On się tylko zamyka/otwiera - nie ma co mierzyć.

#14 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 kwietnia 2007 - 16:12

Cytat

bo moja cierpliwośc powoli sie kończy......

nie tylko twoja :drive: :roll:

#15 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 05 kwietnia 2007 - 17:07

RobE124, czy on przypadkiem nie jest daje jakiegoś sygnału gdzieś dalej. Chodzi mi o to jak sprawdzić czy ten sygnal jest poprawny (właściwe wysyłane napięcie jakie powinno być)

#16 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 05 kwietnia 2007 - 22:06

majkel napisał:

RobE124, czy on przypadkiem nie jest daje jakiegoś sygnału gdzieś dalej. Chodzi mi o to jak sprawdzić czy ten sygnal jest poprawny (właściwe wysyłane napięcie jakie powinno być)

Nie daje sygnału nigdzie dalej. Poprostu otwiera się i zamyka.
Trochę z anatomii zaworu:
W zaworze jest bimetalowa sprężyna podgrzewana spiralą grzejną umieszczoną w obwodzie elektrycznym równoległym do pompy paliwa. Jest też przesłona, ktora jest elementem regulującym otwieranie/zamykanie kanału wlotu powietrza dodatkowego. W momencie rozruchu silnika, spirala grzejna jest zimna. Sprężyna bimetalowa ustawia przesłonę w pozycji przelot otwarty. Ze wzrostem temperatury spirali, podgrzewana proporcjonalnie spręzyna bimetalowa naciska przesłonę aż ta calkiem zamknie przelot.

Moim zdaniem w Twoim przypadku nie należy przypisywać winy w 100% zaworowi.
W przypadku trudności rozruchu ciepłego motoru (benzyna) przyczyn należy szukać:
1. Nieszczelny układ dolotowy powietrza
2. Dżwignia przepływomierza lub tłok poruszają się z oporem.
Sprawdzić czy klapa porusza się bez oporów.
3. Niewłaściwe położenie tarczy spiętrzającej.
Sprawdzić wielkość szczeliny tarczy spiętrzającej.
4. Nieszczelny wtryskiwacz rozruchowy.
4. Złe ciśnienie w układzie.
5. Złe ciśnienie w komorach dolnych rodzielacza.
6. Nieszczelny układ paliwowy.
7. Nieszczelny wtryskiwacz.
8. Wadliwie działająca regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego.
Sprawdzić: działanie regulatora biegu jałowego i czujnika temperatury, podstawowe ustawienie biegu jałowego i zawartość CO, obwód lambda.
9. Nieprawidłowy sygnał biegu jałowego z czujnika przepustnicy.
10. Zbyt duże wzbogacenie mieszanki podczas rozruchu.
11. Uszkodzony sterownik.
12. Utrzymane ciśnienie spada zbyt szybko.

Jest tego trochę i każda część układu podlega sprawdzeniu w określony sposób.

#17 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 06 kwietnia 2007 - 07:39

Rzeczywiście jest tego sporo :shock: :shock:
Odnośnie punktów:
ad 2. Klapa porusza sie bez oporów (wczoraj sprawdzałem)
ad 3. Jest minimalna szczelina, około 1-2 mm (wkrótce zrobie zdjęcie i zamieszcze)
ad 11. Czy sterownik to moduł zapłonu, :drive: jak go sprawdzić czy jest sprawny.

"Nie daje sygnału nigdzie dalej" to po jest tam podłączony kabel :drive: :zolta:
Podkreślam ze problemy z rozruchem jest tylko (AŻ) jak samochód osiągnie własciwą temp., rano, np dziś palił na dotyk. Tak więc czy część z tych punktów które wymieniłeś nie powodowałaby ze samochód cięzko by odpalał jak by był zimny.

Ps. Dzięki Robert za wskazówki i pomoc.

#18 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 kwietnia 2007 - 09:40

majkel napisał:

"Nie daje sygnału nigdzie dalej" to po jest tam podłączony kabel

Bo musi tez zawor byc czyms sterowany... ale wyjscia zadnego z zaworu nie ma.

#19 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 06 kwietnia 2007 - 15:31

majkel napisał:

Podkreślam ze problemy z rozruchem jest tylko (AŻ) jak samochód osiągnie własciwą temp., rano, np dziś palił na dotyk.

Majkel, ale namieszałeś :smile:

#20 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 06 kwietnia 2007 - 16:02

Rob jak namieszałem, ?? Jak jest zimny pali dobrze, pisałem o tym na początku tematu.








Podobne tematy Zwiń