[b]RobE124[/b], czy zawór powietrza to jest to co wiele osób nazywa "silnikiem korkowym"??[/quote]
Tak
(silnik krokowy - nie korkowy ;-) )
1
[w201] Ciężko pali jak jest ciepły
Rozpoczęty przez majkel, kwi 04 2007 20:57
81 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 05 kwietnia 2007 - 15:09
#12
Napisano 05 kwietnia 2007 - 15:26
małe przejęzyczenie ;-) OK, jak go właściwie pomierzyć, aby sprawdzić czy jest do d%$^%py - raczej jest (po moich obserwacjach-ale o tym może kiedy indziej) ale pewności na 100% nie mam, a wole wcześniej sprawdzić nim to wywale. Powiem wam, ze jestem troche w&*^%&iony po sobocie i musze doprowadzić do porządku, bo moja cierpliwośc powoli sie kończy......
#13
Napisano 05 kwietnia 2007 - 15:50
majkel napisał:
małe przejęzyczenie ;-) OK, jak go właściwie pomierzyć, aby sprawdzić czy jest do d%$^%py
On się tylko zamyka/otwiera - nie ma co mierzyć.
#14
Napisano 05 kwietnia 2007 - 16:12
Cytat
bo moja cierpliwośc powoli sie kończy......
nie tylko twoja :roll:
#15
Napisano 05 kwietnia 2007 - 17:07
RobE124, czy on przypadkiem nie jest daje jakiegoś sygnału gdzieś dalej. Chodzi mi o to jak sprawdzić czy ten sygnal jest poprawny (właściwe wysyłane napięcie jakie powinno być)
#16
Napisano 05 kwietnia 2007 - 22:06
majkel napisał:
RobE124, czy on przypadkiem nie jest daje jakiegoś sygnału gdzieś dalej. Chodzi mi o to jak sprawdzić czy ten sygnal jest poprawny (właściwe wysyłane napięcie jakie powinno być)
Nie daje sygnału nigdzie dalej. Poprostu otwiera się i zamyka.
Trochę z anatomii zaworu:
W zaworze jest bimetalowa sprężyna podgrzewana spiralą grzejną umieszczoną w obwodzie elektrycznym równoległym do pompy paliwa. Jest też przesłona, ktora jest elementem regulującym otwieranie/zamykanie kanału wlotu powietrza dodatkowego. W momencie rozruchu silnika, spirala grzejna jest zimna. Sprężyna bimetalowa ustawia przesłonę w pozycji przelot otwarty. Ze wzrostem temperatury spirali, podgrzewana proporcjonalnie spręzyna bimetalowa naciska przesłonę aż ta calkiem zamknie przelot.
Moim zdaniem w Twoim przypadku nie należy przypisywać winy w 100% zaworowi.
W przypadku trudności rozruchu ciepłego motoru (benzyna) przyczyn należy szukać:
1. Nieszczelny układ dolotowy powietrza
2. Dżwignia przepływomierza lub tłok poruszają się z oporem.
Sprawdzić czy klapa porusza się bez oporów.
3. Niewłaściwe położenie tarczy spiętrzającej.
Sprawdzić wielkość szczeliny tarczy spiętrzającej.
4. Nieszczelny wtryskiwacz rozruchowy.
4. Złe ciśnienie w układzie.
5. Złe ciśnienie w komorach dolnych rodzielacza.
6. Nieszczelny układ paliwowy.
7. Nieszczelny wtryskiwacz.
8. Wadliwie działająca regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego.
Sprawdzić: działanie regulatora biegu jałowego i czujnika temperatury, podstawowe ustawienie biegu jałowego i zawartość CO, obwód lambda.
9. Nieprawidłowy sygnał biegu jałowego z czujnika przepustnicy.
10. Zbyt duże wzbogacenie mieszanki podczas rozruchu.
11. Uszkodzony sterownik.
12. Utrzymane ciśnienie spada zbyt szybko.
Jest tego trochę i każda część układu podlega sprawdzeniu w określony sposób.
#17
Napisano 06 kwietnia 2007 - 07:39
Rzeczywiście jest tego sporo :shock: :shock:
Odnośnie punktów:
ad 2. Klapa porusza sie bez oporów (wczoraj sprawdzałem)
ad 3. Jest minimalna szczelina, około 1-2 mm (wkrótce zrobie zdjęcie i zamieszcze)
ad 11. Czy sterownik to moduł zapłonu, jak go sprawdzić czy jest sprawny.
"Nie daje sygnału nigdzie dalej" to po jest tam podłączony kabel
Podkreślam ze problemy z rozruchem jest tylko (AŻ) jak samochód osiągnie własciwą temp., rano, np dziś palił na dotyk. Tak więc czy część z tych punktów które wymieniłeś nie powodowałaby ze samochód cięzko by odpalał jak by był zimny.
Ps. Dzięki Robert za wskazówki i pomoc.
Odnośnie punktów:
ad 2. Klapa porusza sie bez oporów (wczoraj sprawdzałem)
ad 3. Jest minimalna szczelina, około 1-2 mm (wkrótce zrobie zdjęcie i zamieszcze)
ad 11. Czy sterownik to moduł zapłonu, jak go sprawdzić czy jest sprawny.
"Nie daje sygnału nigdzie dalej" to po jest tam podłączony kabel
Podkreślam ze problemy z rozruchem jest tylko (AŻ) jak samochód osiągnie własciwą temp., rano, np dziś palił na dotyk. Tak więc czy część z tych punktów które wymieniłeś nie powodowałaby ze samochód cięzko by odpalał jak by był zimny.
Ps. Dzięki Robert za wskazówki i pomoc.
#18
Napisano 06 kwietnia 2007 - 09:40
majkel napisał:
"Nie daje sygnału nigdzie dalej" to po jest tam podłączony kabel
Bo musi tez zawor byc czyms sterowany... ale wyjscia zadnego z zaworu nie ma.
#19
Napisano 06 kwietnia 2007 - 15:31
majkel napisał:
Podkreślam ze problemy z rozruchem jest tylko (AŻ) jak samochód osiągnie własciwą temp., rano, np dziś palił na dotyk.
Majkel, ale namieszałeś
#20
Napisano 06 kwietnia 2007 - 16:02
Rob jak namieszałem, ?? Jak jest zimny pali dobrze, pisałem o tym na początku tematu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[w124/w201] Benzyna, nie chce odpalić. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Miras G |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|