Skocz do zawartości




- - - - -

M102/M103 - Wymiana popychaczy


139 odpowiedzi w tym temacie

#131 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudnia 2017 - 12:27

Nie próbuj wyciągnąć tego zabezpieczenia. Popychacz idzie w druga stronę, bez żadnych zabezpieczeń. Weź jakiś pobijak i śmiało przyłóż, wyskoczy. Olej go tylko trzyma.




#132 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 30 grudnia 2017 - 13:21

Dzięki za informację. Tak się jeszcze podpytam - wyjąłem popychacz i w zasadzie to jak sprawdzić, czy jest ok - po zamontowaniu w dźwigience czy po wyjęciu? Jest zbudowany z dwóch części obracających się względem siebie (tzn. można je obracać ręcznie). Olej zapełnia środkowy "cylinderek" i utrzymuje ciśnienie względem tej górnej podkładki z czterema nacięciami? Przed wyjęciem cały popychacz ma ok. 1 mm luzu - tyle przesuwa się w dźwigience razem z ową podkładką, więc w czasie pracy olej kasuje ten luz osiowy - dobrze rozumuję? Sam popychacz po wyjęciu już dalej nie da się rozłożyć na dwie oddzielne części, jak zauważyłem.
Wyjąłem drugi popychacz z tego samego konika i już nie można w nim obrócić korpusu zewnętrznego względem środkowego "cylinderka".

Użytkownik mixx edytował ten post 30 grudnia 2017 - 13:50


#133 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 29 stycznia 2018 - 15:59

Jeden popychacz wymieniłem, resztę sprawdziłem i dalej coś cicho klekocze, najbardziej jest to słyszalne podczas zwiększania obrotów silnika. Jakiś "stetoskop" muszę wykombinować, żeby dokładnie zlokalizować na którym cylindrze.

#134 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 30 stycznia 2018 - 17:02

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 29 stycznia 2018 - 15:59 napisał

"stetoskop" muszę wykombinować
Dobry pomysł. Po co wymieniać na pałę, nie mając pewności czy to to...
Szkoda, że nie mieszkamy blisko siebie. Posłuchał bym co tam się dzieje.
Spróbuj osłuchać np drewnianą rurką po ręcznikach papierowych. Też daje radę...drewniany, podłużny klocek...serio..
To jak słuchanie sąsiada ze szklanką przy ścianie. Coś w tym jest.
Koniecznie osłuchaj też rozrząd. To może być stamtąd. Zrzuć na chwilę pasek i odpal bez osprzętu. Ale tylko na krótką chwilę, bo ugotujesz silnik.

#135 Offline   reds1910


  • Postów: 32
  • Na forum od: 17 cze 2016
  • Miejscowość: Czernikowo
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2018 - 17:23

A po wymianie cos ucichlo??? czy generalnie dalej tak samo.Duzo tu jest napisane najprosciej poznac popychacz według mnie mozna po tym ze stuka na nie rozgrzanym silniku potem cichnie(z tym ze nie musi to byc regula).Nawet jesli udalo by Ci sie akurat trafic w ten popsuty to i tak wymiana jednego jest nie zalecana bo masz nastepne 7 wiec pewnie za jakis czas znowu bedziesz sie zastanawiac co stuka.Zycze aby to jednak byl ktorys popychacz a nie cos innego.Pozdrawiam

#136 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 30 stycznia 2018 - 19:09

Powinno się wymieniać komplet, bo wszystkie szklanki mają taki sam wiek i przebieg, więc nawet jeśli teraz są cicho, to zaraz się odezwą.

#137 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 16 sierpnia 2018 - 07:02

Czy do wymiany popychaczy w silniku m102 trzeba rozpinać zawory?i w którym miejscu są te popychacze ,?pod wałkiem ?czy w tych dźwigniach koników?

#138 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2018 - 07:25

Popychacze są w konikach, nie trzeba rozpinać zaworów.

#139 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 16 sierpnia 2018 - 08:43

Dzięki carl00s,a po co ustawiamy tłoki do góry ,jak zaworów praktycznie nie ruszamy.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 16 sierpnia 2018 - 08:52


#140 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2018 - 12:01

Tłoki ustawiasz jak rozpinasz zawory, tylko i wyłącznie.








Podobne tematy Zwiń