2
M102/M103 - Wymiana popychaczy
Rozpoczęty przez @ctiv, lis 02 2008 10:30
139 odpowiedzi w tym temacie
#131
Napisano 30 grudnia 2017 - 12:27
Nie próbuj wyciągnąć tego zabezpieczenia. Popychacz idzie w druga stronę, bez żadnych zabezpieczeń. Weź jakiś pobijak i śmiało przyłóż, wyskoczy. Olej go tylko trzyma.
#132
Napisano 30 grudnia 2017 - 13:21
Dzięki za informację. Tak się jeszcze podpytam - wyjąłem popychacz i w zasadzie to jak sprawdzić, czy jest ok - po zamontowaniu w dźwigience czy po wyjęciu? Jest zbudowany z dwóch części obracających się względem siebie (tzn. można je obracać ręcznie). Olej zapełnia środkowy "cylinderek" i utrzymuje ciśnienie względem tej górnej podkładki z czterema nacięciami? Przed wyjęciem cały popychacz ma ok. 1 mm luzu - tyle przesuwa się w dźwigience razem z ową podkładką, więc w czasie pracy olej kasuje ten luz osiowy - dobrze rozumuję? Sam popychacz po wyjęciu już dalej nie da się rozłożyć na dwie oddzielne części, jak zauważyłem.
Wyjąłem drugi popychacz z tego samego konika i już nie można w nim obrócić korpusu zewnętrznego względem środkowego "cylinderka".
Wyjąłem drugi popychacz z tego samego konika i już nie można w nim obrócić korpusu zewnętrznego względem środkowego "cylinderka".
Użytkownik mixx edytował ten post 30 grudnia 2017 - 13:50
#133
Napisano 29 stycznia 2018 - 15:59
Jeden popychacz wymieniłem, resztę sprawdziłem i dalej coś cicho klekocze, najbardziej jest to słyszalne podczas zwiększania obrotów silnika. Jakiś "stetoskop" muszę wykombinować, żeby dokładnie zlokalizować na którym cylindrze.
#134
Napisano 30 stycznia 2018 - 17:02
Użytkownik mixx dnia 29 stycznia 2018 - 15:59 napisał
"stetoskop" muszę wykombinować
Szkoda, że nie mieszkamy blisko siebie. Posłuchał bym co tam się dzieje.
Spróbuj osłuchać np drewnianą rurką po ręcznikach papierowych. Też daje radę...drewniany, podłużny klocek...serio..
To jak słuchanie sąsiada ze szklanką przy ścianie. Coś w tym jest.
Koniecznie osłuchaj też rozrząd. To może być stamtąd. Zrzuć na chwilę pasek i odpal bez osprzętu. Ale tylko na krótką chwilę, bo ugotujesz silnik.
#135
Napisano 30 stycznia 2018 - 17:23
A po wymianie cos ucichlo??? czy generalnie dalej tak samo.Duzo tu jest napisane najprosciej poznac popychacz według mnie mozna po tym ze stuka na nie rozgrzanym silniku potem cichnie(z tym ze nie musi to byc regula).Nawet jesli udalo by Ci sie akurat trafic w ten popsuty to i tak wymiana jednego jest nie zalecana bo masz nastepne 7 wiec pewnie za jakis czas znowu bedziesz sie zastanawiac co stuka.Zycze aby to jednak byl ktorys popychacz a nie cos innego.Pozdrawiam
#136
Napisano 30 stycznia 2018 - 19:09
Powinno się wymieniać komplet, bo wszystkie szklanki mają taki sam wiek i przebieg, więc nawet jeśli teraz są cicho, to zaraz się odezwą.
#137
Napisano 16 sierpnia 2018 - 07:02
Czy do wymiany popychaczy w silniku m102 trzeba rozpinać zawory?i w którym miejscu są te popychacze ,?pod wałkiem ?czy w tych dźwigniach koników?
#138
Napisano 16 sierpnia 2018 - 07:25
Popychacze są w konikach, nie trzeba rozpinać zaworów.
#140
Napisano 16 sierpnia 2018 - 12:01
Tłoki ustawiasz jak rozpinasz zawory, tylko i wyłącznie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|