Panowie poradźcie.
Wczoraj byłem u ustawienia zbieżności, przed ustawianiem kiera patrzyła tak trochę "na prawo". Po 10minutowym poszukiwaniu odpowiedniego modelu auta w komputerze zaczęli ustawiać. Ustawiali i ustawiali, kiere zablokowali w odpowiednim położeniu i kręcili. Gdy w końcu ustawili i poluzowali kierownicę spierdzieliła "na lewo" i to o wiele bardziej niż była w położeniu "na praw". Mówię do nich no jak to teraz wygląda, a oni do mnie, że musi tak już zostać i mam sobie kierownicę przestawić. Na drodze auto jedzie prosto, nie ściąga ani nie telepie, tak samo jak przed zabiegiem.
Dzisiaj próbowałem ją odkręcić, zablokowałem ją z dwóch stron, klucz imbusowy z przedłużką i za ch...a nie chciała puścić, aż w końcu klucz smyknął się na śrubie. Kiera widać, że oryginalnie przykręcona bo jest farba i naklejki. Odkręcałem już dwa razy w poprzednim w124 kierownicę i szło to bez problemu a tu jakby przyspawana
Co teraz począć, nie chcę śruby spier...ć do końca.
A może pojechać gdzie indziej do zbieżności, tych co mi robili to jakieś patałachy z wyglądu, gdy ustawiali prawe koło na komputerze zmieniała się zbieżność lewego które było nie tknięte. (podejrzałem na monitorze)
Co radzicie?
0
36 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 grudnia 2008 - 20:43
#2 Gość__
Napisano 09 grudnia 2008 - 22:00
Jeżeli auto nie ma luzów w zawieszeniu, łożyskach ,ma prawidłowe kąty, takie same koła(zużycie opon itp.) ,nie jest krzywe po crashu ,a kierownice jest nie ruszana od nowości(czyli ustawienie fabryczne) to ustawieniem zbieżności powinni ją wypośrodkować.A jak nie -to chociaż ja przestawić.Niezłe towarzystwo -"sam se panie przestaw" :bumbum: .Mój ulubiony "od zawieszeń" wie ,że umię ale i tak zawsze pyta -"przestawić czy chcesz sam i nieco taniej?".Oczywiście o ile mu wyjdzie w jakimś aucie nie na środku ,bo była ruszana kierownica itp.Ustaw koła(koła nie kierownicę ;-) ) na wprost i policz ile masz obrotów do końca w prawo i do końca w lewo.W zasadzie powinno wyjść po tyle samo -chyba ,że auto jeździ na torach owalnych ;-) .Jeżeli nie wychodzi -znaczy zrobili zbieżność na odp......l, a jak wychodzi po równo to kierownice bym przełożył.Ale będąc pewnym stanu zawieszenia itp.Zresztą ja w zasadzie ustawienie zbieżności "na luzach" uznaję tylko w formie "dojazdowej".Najpierw naprawiamy ,potem ustawiamy -tak to widzę.
#3
Napisano 09 grudnia 2008 - 22:37
Cytat
Panowie poradźcie
Więc tak,uporządkujmy. W Twoim aucie (gdyż inaczej to oznaczano w autach do i po 1990 roku) dwa brakujące karby w kierownicy mają się pokrywać z seryjnym oznakowaniem na czołowej stronie wału kierownicy Maksymalnie można korygować położenie kierownicy o 2 ząbki w jedną lub drugą stronę. Dalsza regulacja położenia kierownicy wyłącznie poprzez kręcenie końcówkami drążka i nie jedną dla wygody mechanika tylko obiema i wtedy oda się zgrać zbieżność z ustawieniem prawidłowym kiery.
#4
Napisano 10 grudnia 2008 - 08:57
A śrubę najprościej odkręcić pistoletem pneumatycznym bo on ma udar.Robiłem to tydzień temu.Jedż do gumiarzy wsadż imbus w pistolet i po robocie.
#5
Napisano 13 maja 2009 - 21:20
Nie chcę zakładać nowego tematu, na tego typu pytanie.
Wiem, że pytanie pewnie banał, ale czy w W124 (250TD, czyli kombi, z nivo) ustawia się zbieżność kół osi przedniej i TYLNEJ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 22:20 ]
Pytam się bo wujas zabrał się za robienie i ustawianie zawieszeń. A że pierwszy raz ma do czynienia z to nie wie jak to jest z tylną osią.
Wiem, że pytanie pewnie banał, ale czy w W124 (250TD, czyli kombi, z nivo) ustawia się zbieżność kół osi przedniej i TYLNEJ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 22:20 ]
Pytam się bo wujas zabrał się za robienie i ustawianie zawieszeń. A że pierwszy raz ma do czynienia z to nie wie jak to jest z tylną osią.
#6
Napisano 13 maja 2009 - 21:24
SolarWarden, na tylnej osi ustawia sie zbieżność. Sa sruby z podkladkami mimosrodowymi na drazkach
#7
Napisano 16 września 2009 - 12:41
Sam wczoraj nie mialem czasu i wyslalem kuzyna na ustawienie zbieznosci w CNF w gdansku. Dostalem taka kartke i co mnie zdziwilo, ze ustawili w komputerze S124 zamiast W124 - czy wartosci ustawien sie roznia? Auto dalej sciaga lekko w prawo ale mozliwe ze poprzedni wlasciciel zryl opony wczesniejszymi ustawieniami.
#8
Napisano 16 września 2009 - 13:29
Młynek!!!
Nie wiem na jakim etapie kierownicy stanąłeś ;-) ale jedź do tych klientów, którzy to ustawiali...
Jak przestawiła Ci się w lewo to mają tak zrobić, aż będzie i Ty się nie baw w przestawianie kierownicy na frezie...
Jeśli płaci się jakieś pieniądze za usługę to można wymagać fachowego efektu...
Niech ustawią jeszcze raz- przejedź się autem- jak będzie dobrze to w porzo- źle- poprawka...
Inaczej w tym kraju nie da się ludzi nauczyć odpowiedzialności za swoje czyny...
Wracaj tam, gdzie ustawiali Ci zbieżność
Co do pytań czy w 124 kombi reguluje się zbieżność z tyłu auta- tak- miałem regulowaną tą zbieżność po wymianie elementów tylnego zawieszenia...
To, że auto ma nivo, to znaczy, że ma inne amortyzatory i do nich podłączone jest "wspomaganie, natomiast układ zawieszenia- drążki i cała "ława" tylna niczym się nie różni- chyba nawet jest taka sama w W 201 jak i 124!
Pozdrawiam!!!
Nie wiem na jakim etapie kierownicy stanąłeś ;-) ale jedź do tych klientów, którzy to ustawiali...
Jak przestawiła Ci się w lewo to mają tak zrobić, aż będzie i Ty się nie baw w przestawianie kierownicy na frezie...
Jeśli płaci się jakieś pieniądze za usługę to można wymagać fachowego efektu...
Niech ustawią jeszcze raz- przejedź się autem- jak będzie dobrze to w porzo- źle- poprawka...
Inaczej w tym kraju nie da się ludzi nauczyć odpowiedzialności za swoje czyny...
Wracaj tam, gdzie ustawiali Ci zbieżność
Co do pytań czy w 124 kombi reguluje się zbieżność z tyłu auta- tak- miałem regulowaną tą zbieżność po wymianie elementów tylnego zawieszenia...
To, że auto ma nivo, to znaczy, że ma inne amortyzatory i do nich podłączone jest "wspomaganie, natomiast układ zawieszenia- drążki i cała "ława" tylna niczym się nie różni- chyba nawet jest taka sama w W 201 jak i 124!
Pozdrawiam!!!
#9
Napisano 16 września 2009 - 16:30
Napisałem "chyba", bo dla mnie- laika niewiele wizualnie różnią się zawieszenia w sedanie i kombi- oba typy posiadam ;-)
A jak trzeba wymienić jakieś części w zawieszeniu, to i tak w sklepach mają katalogi i nikt na pamięć nie kupuje...i wtedy, owszem mogą wyjść różnice :roll:
A co do szczegółów różniących oba modele aż tak nie wnikałem...
Wiem natomiast o amortyzatorach, że na pewno się różnią...
Przepraszam, jeśli ktoś poczuł się dotknięty :oops:
A jak trzeba wymienić jakieś części w zawieszeniu, to i tak w sklepach mają katalogi i nikt na pamięć nie kupuje...i wtedy, owszem mogą wyjść różnice :roll:
A co do szczegółów różniących oba modele aż tak nie wnikałem...
Wiem natomiast o amortyzatorach, że na pewno się różnią...
Przepraszam, jeśli ktoś poczuł się dotknięty :oops:
#10
Napisano 16 września 2009 - 17:22
Gdzie można dobrze sprawdzić, ustawić geometrię w Sosnowcu? Może ktoś dodałby taki warsztat do listy polecanych?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Demontaż kierownicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Saharek |
|
||
[W140] Pytanie o lusterko i regulacje kierownicy |
Mercedes S, CL i SEC | mikimisz |
|
||
[W140] Pytanie o lusterko i regulacje kierownicy |
Mercedes S, CL i SEC | mikimisz |
|
||
[w201] 2.0E '89 brak wspomagania kierownicy (nieregularnie) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lukasz1990Orange |
|
||
[124] Zmiana kierownicy pod zwijkę na ślizgi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | VALENTINE |
|