Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Ustawianie zbieżności a położenie kierownicy.



36 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2017 - 10:16

Wyświetl postUżytkownik jasiu dnia 12 grudnia 2017 - 22:25 napisał

tylko wydłużyć drążek po jednej i o tyle samo skrócić po drugiej.
Pierwsze co trzeba zrobić zanim zacznie się kręcić, to trzeba sprawdzić czy kierownica jest właściwie zamontowana.

Mexeminor, wrzuć wydruki z geometrii.



#32 Offline   Mexeminor


  • Postów: 19
  • Na forum od: 18 wrz 2015
  • Miejscowość: Śląsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2017 - 12:26

Właśnie od nich wróciłem, pan kazał mi ustawić kierownicę tak jak mam ją skrzywioną podczas jazdy na wprost i kręcił drążkami. Zmiana jest, ale tym razem kierownica jest skręcona w prawo i prawie dokładnie tak samo, jak wcześniej była w lewo. Problem więc pozostał, zmienił się tylko jego kierunek. Co o tym sądzicie?

No i dane z geometrii, proszę w0jta5 :
Dołączona grafika

Użytkownik Mexeminor edytował ten post 13 grudnia 2017 - 12:27


#33 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 13 grudnia 2017 - 18:57

By określić to dokładniej musiał byś pokazać zbieżności połówkowe a tu masz całkowite. Pytanie też czy położenie środkowe kierownicy odpowiadać będzie położeniu środkowemu przekładni kier. Do ustawienia zbieżności i pozostałych kątów nie możesz mieć żadnych luzów w zawieszeniu i ukł. kierowniczym. A ściągać może przez opony, co do ściągania zamień koła na inny komplet.

#34 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2017 - 18:59

Przy przestawionej na wieloklinie kierownicy nie byłoby problemu ściągania auta. Jeśli ściąga, to coś jest źle. Może auto po konkretnym dzwonie było?

#35 Offline   Mexeminor


  • Postów: 19
  • Na forum od: 18 wrz 2015
  • Miejscowość: Śląsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2017 - 19:58

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 13 grudnia 2017 - 18:57 napisał

By określić to dokładniej musiał byś pokazać zbieżności połówkowe a tu masz całkowite. Pytanie też czy położenie środkowe kierownicy odpowiadać będzie położeniu środkowemu przekładni kier. Do ustawienia zbieżności i pozostałych kątów nie możesz mieć żadnych luzów w zawieszeniu i ukł. kierowniczym. A ściągać może przez opony, co do ściągania zamień koła na inny komplet.
Miałem zamieniane koła prawe z lewym, bez zmian. Jak założę letnie, to się okaże, ale to dopiero za kilka miesięcy. To ściąganie to jest takie powiem szczerze czepialstwo z mojej strony, bo ściąga raczej tylko na profilowanych drogach, a więc normalka (auto skręca w stronę pobocza i to bardzo powoli). Nie wiem, może jestem wyczulony, ktoś inny by się musiał przejechać i powiedzieć co sądzi.

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 13 grudnia 2017 - 18:59 napisał

Przy przestawionej na wieloklinie kierownicy nie byłoby problemu ściągania auta. Jeśli ściąga, to coś jest źle. Może auto po konkretnym dzwonie było?
Dzwona nie było, podłużnice oryginał, podłoga oryginał, nic na to nie wskazuje. Poza tym geometria wyszła wg pana specjalisty wzorowa.

@
A właśnie, byłem kolejny raz na poprawce i teraz jest tak powiedzmy nieźle, na większości nawierzchni kierownica jest prosto, czasem muszę zrobić korekcję w prawo, czasem nawet na lewo, a więc nic już nie będę poprawiał, bo lepiej nie będzie. W przyszłości popytam innych mechaników, co robią zbieżność i zobaczymy jakie będzie ich zdanie.

Użytkownik Mexeminor edytował ten post 13 grudnia 2017 - 20:01


#36 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2017 - 20:20

Na tym pierwszym mógł trochę powalczyć jeszcze, ale dramatu nie ma.

Jak masz czasem korekty w prawo, czasem w lewo to niestety albo przekładnia kierownicza, albo któryś z drążków jest już trochę zużyty. Ale to raczej nic dziwnego przy tym wieku pojazdu.

#37 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 grudnia 2017 - 21:47

Oby Ci tylko druty nie powyłaziły z opon po 2-3 miesiącach jazdy ze ściąganiem auta... Jeśli któryś z drążków jest "zużyty", to zbieżności chyba nie byłoby sensu ustawiać?








Podobne tematy Zwiń