Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Ustawianie zbieżności a położenie kierownicy.



36 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 20 października 2009 - 20:18

mieto132 napisał:

może ktoś powie mi czy te parametry są zgodne lub w normie
kąt wyprzedzenia: L 9°25' P 9°10'
kąt pochylenia: L -0°40' P -0°10'
zbieżność przód: 0°10'
problem w tym że auto ściąga mi na prawo a mechanik mówi że na 100% jest wszystko ok

zmień warsztat..
W przyzwoitym zakładzie po ustawianiu powinieneś dostać wydruk z wynikami pomiarów przed i po regulacji oraz informacją jaka jest norma. I powinna być sprawdzana całość, czyli i przód i tył.
Wg. książki Etzolda "Sam naprawiam E200D, E250D .." dla sedanów po X 1988 powinno być:
Pochylenie kół 0°25' +10'/-20' (maksymalna różnica L-P 0°20')
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 10°25' +/- 30' (maks. różn. L-P 0°30')
Zbieżność 0°20' +/- 10'



#22 Offline   mieto132


  • Postów: 74
  • Na forum od: 04 paź 2008
  • Miejscowość: Polska

Napisano 21 października 2009 - 20:48

Dołączona grafika
dane z auto daty 3.17

#23 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 30 maja 2016 - 16:37

Witam,wymienilem dziś końcówkę lewą zewnętrzną i trochę przestawiła się kiera w prawo ,jak jadę oczywiście na wprost ,czy ja teraz żeby się wyprostowała kiera to mam na drążku wkręcać czy wykręcać?

#24 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 31 maja 2016 - 17:35

Lewy drążek musisz wydłużyć. Obracaj o max. 1/4 i zrób próbę aż dojdziesz do pożądanego efektu. A oznaczyłeś jak mocno była wcześniej wkręcona? Jeśli tak wystarczy drobna korekta.

#25 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 31 maja 2016 - 19:42

Tak, było wszystko wymierzone ,zaznaczone,tylko mało było czasu ,a jak się człowiek spieszy ,to potem jak widać,wychodzi jeszcze dłużej ,ale ok dzięki.

#26 Offline   Mexeminor


  • Postów: 19
  • Na forum od: 18 wrz 2015
  • Miejscowość: Śląsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2017 - 15:31

Cześć,

Wczoraj zrobiłem sobie zbieżność na obu osiach, bo nie była robiona pewnie z 10 lat, a i zawieszenie doprowadzałem do ładu ostatnio. Miałem też krzywo ustawioną kierownicę, tak na oko z 20-30 stopni skręconą w lewo, aby jechać prosto, przy czym im szybciej jadę, tym ta kontra w lewo jest większa, maksymalnie te ok. 30 stopni. Po zrobieniu zbieżności, która wg mechanika jest idealna, problem skręconej kierownicy w lewo pozostał, właściwie nic się nie zmieniło. Zdaję sobie sprawę, że cudów nie ma i już nigdy idealnie prosto to siedzieć nie będzie, ale myślałem, że będzie poprawa, a tu klops. Dodam jeszcze, że jadąc na wprost i puszczając kierownicę, auto powoli ściąga na prawo.

Jak sądzicie, powinienem wrócić i prosić o poprawę czy może problem leży w czymś innym, o czym na chwilę obecną nie mam pojęcia?

Dzięki!

#27 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2017 - 15:57

Jak ściąga w jedną stronę to nie świadczy dobrze.
Krzywe ustawienie kierownicy do jazdy na wprost może świadczyć o złym montażu kierownicy na wieloklinie, ale bardziej o wadliwym ustawieniu geometrii skoro ściąga.

Pokaż wydruk z ustawienia przed i po.

#28 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2017 - 17:33

Tak wróć, powiedz żeby ustawili kierownicę na prosto i zablokowali takim "talerzykiem" czy co tam mają na wyposażeniu i dopiero ustawili zbieżność. Ja zawsze sobie na zbieżności samemu blokuje gdy kierownica jest minimalnie, ale to naprawdę mało skręcona w prawo, by w czasie jazdy zrekompensować fakt że droga jest zazwyczaj tak wyprofilowana żeby zjeżdzać na pobocze. Plusem takiego rozwiązania jest też to że opony zużywają się idealnie równo.

#29 Offline   jasiu


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 kwi 2013
  • Miejscowość: poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2017 - 22:25

Najlepiej to przypilnować, żeby na skróty nie przestawiali na wielowypuście samej kierownicy, bo dopiero wtedy zacznie się zabawa, tylko wydłużyć drążek po jednej i o tyle samo skrócić po drugiej. W głowie mi się nie mieści jak można wypuścić klienta z taką fuszerą!!!
Dziady i na przyszłość lepiej ich omijać.

#30 Offline   Mexeminor


  • Postów: 19
  • Na forum od: 18 wrz 2015
  • Miejscowość: Śląsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2017 - 01:43

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 12 grudnia 2017 - 17:33 napisał

Tak wróć, powiedz żeby ustawili kierownicę na prosto i zablokowali takim "talerzykiem" czy co tam mają na wyposażeniu i dopiero ustawili zbieżność. Ja zawsze sobie na zbieżności samemu blokuje gdy kierownica jest minimalnie, ale to naprawdę mało skręcona w prawo, by w czasie jazdy zrekompensować fakt że droga jest zazwyczaj tak wyprofilowana żeby zjeżdzać na pobocze. Plusem takiego rozwiązania jest też to że opony zużywają się idealnie równo.
Blokował właśnie kierownicę i ustawiał, nawet kilkukrotnie to sprawdzał. Niestety problem pozostał, dokładnie taki sam jaki był, nie lepiej, nie gorzej.








Podobne tematy Zwiń