Skocz do zawartości




- - - - -

[w207] (kaczka) 2,3D - Montaz obrotomierza


26 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2009 - 22:40

rafalwicher napisał:

Elektronika jest konieczna?

A jak myślisz :drive:

jackie01 napisał:

W tym celu zastępujemy kondensator foliowy o wartości 22uF również foliowym o wartości np 65nF

Spróbuj z roznymi wartosciami kondensatorow. Metoda prob i bledow.

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 22:40 ]
Jak nie pomoze to wyzej opisalem co trzeba wymienic.



#12 Offline   rafalwicher


  • Postów: 13
  • Na forum od: 21 lut 2009
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka

Napisano 22 lutego 2009 - 14:20

Zrobil bym jak w tej niemieckiej instrukcji ale moj obrotomierz rozni sie troszke od tego ktory jest w instrukcji. Moj jest z modelu z 95roku chyba. Gdzie w niego trzeba by wpiac ten nowy kondensator?

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#13 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2009 - 14:45

Do C3 dokladaj rownolegle kondensatory (musza byc foliowe). I zobacz czy cos sie zmienia.

Z niemieckeij stronki wyglada ze wystarczy jedynie dopasowac pojemnosc i podregulowac prkiem.

A jak teraz dziala obrotomierz ? czy wskazówka sie porusza w zależności od obrotów silnika? Sprobuj pokrecic potencjometrem ktory znajduje sie na plytce i zobaczysz czy cos sie dzieje.

#14 Offline   rafalwicher


  • Postów: 13
  • Na forum od: 21 lut 2009
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka

Napisano 22 lutego 2009 - 16:25

Bez jakich kolwiek przerobek jedynie po skreceniu potencjometra(10K) obrotomierz zaczol sie wychylac na maksymalnych obrotach do zaledwie 500rpm. Przy odkreconym potencjometrze obrotomierz zmniejsza swoj zakres. Mysle ze to swiadczy o tym ze obrotomierz dziala.

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 16:25 ]
Zastanawiam sie nad wymiana potencjometra na slabszy. Czy to cos zmieni? Ten ktory mam to 10KOhm
A jesli kondensato to o jakiej pojemnosci?

#15 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2009 - 16:52

Sprobuj cos kolo 68nF

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 16:52 ]

Cytat

Zastanawiam sie nad wymiana potencjometra na slabszy

Raczej o większej rezystancji. Wszystko jest wyzej opisane

#16 Offline   rafalwicher


  • Postów: 13
  • Na forum od: 21 lut 2009
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka

Napisano 22 lutego 2009 - 17:22

O wiekszej rezystancji :mrgreen:
Sprawdzilem ten potencjometr multimetrem i wyszlo ze przy najwiekszej nastawionej rezystancji obrotomierz zaczyna reagowac. Przy zerowej rezytancji obrotomierz nie reaguje. Wniosek: potrzebna wieksza REZYSTANCJA. Tylko czy zabieg dokladanie Ohm-ow czasem niebedzie mail niepozadanej konsekfencji gdzies w innej czesci tego elektronicznego ukladu?
Wiec idac w ta strone moze wystarczy zalozyc jedynie potencjometr z wieksza rezystancja?
Widze na zdjeciach z niemieckiej instrukcji ze potencjomert jaki tam jest jest to 2.2K. lub 22K (moj 10K)

#17 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2009 - 18:02

Mozesz zlaozyc 100KOHM zobaczyc co sie bedzie dzialo. Ale dobor pojemnosci rowniez cie czeka w celu dopasowania do czestotliowsci impulsow. Potencjometr odpowiada za max wychylenie wskazowki.

#18 Offline   rafalwicher


  • Postów: 13
  • Na forum od: 21 lut 2009
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka

Napisano 23 lutego 2009 - 20:28

Obrotomierz juz hula ;)
jutro zrobie zdjecie to zobaczycie
Zrobilem to w ten sposob:
1. Alternator. Wyprowadzenie zlacza W, pociagniecie przewodu z alternatora do deski rozdzielczej.
2. Obrotomierz. Wlutowanie rezystora 100kOhm wraz z potencjometrem 100kOhm(w sumie 200kOhm regulowane w zakresie 100-200kOhm) w miejsce oryginalnego potencjomeru o wartosci 10kOhm.
3. Obrotomierz. Dolozenie kondensatora 22nF do kondensatora 47nf w miejscu C3(suma pojemnosci kondensatorw to 69nF)
4. Zasilanie na obrotomierz zabralem z zegarka, minus musialem zrobic osobny.
Praca obrotomierza: po zapaleniu obroty na cieplym silniku to 700rpm i wkreca sie do max 5000rpm.
Obrotomierz pracuje dosc plynnie i bardzo mnie on cieszy ;)
Teraz juz tylko :zeby: choc troche mysle nad zalozeniem TURBO. Co wy o tym myslicie?
Wiem ze to zancznie skroci zycie motorka ale jakie beda za to osiagi. Turbine z kolektorami moge kupic za calkiem przyzwoita kase.
Zonka bedzie miala frajde z jazdy bo to wkoncu jej wozek.
Pozdrawiam i dzieki za pomoc.

#19 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 20:59

rafalwicher napisał:

Obrotomierz juz hula

:zeby: ciesze sie ze udalo mi sie pomóc

rafalwicher napisał:

TURBO. Co wy o tym myslicie

Zajrzyj do Modyfikacji - tam jest taki temat - aby nie smiecić tutaj

#20 Offline   rafalwicher


  • Postów: 13
  • Na forum od: 21 lut 2009
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka

Napisano 24 lutego 2009 - 16:14

Cieszy taki widok :czujnik:

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń