Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wibracje ogromne.


31 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lutego 2009 - 17:57

Bobak40: a co z podporą wału? Objawy jakby wał wibrował. Jeszcze łączniki elastyczne sprawdź.

Klata1981: odpowiedź prosta - jedź ustaw geometrie ( zbieżność) kół przednich.



#12 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 07 lutego 2009 - 18:00

ustawiali mi u mechanika zbieżność. to się dzieje od dzisiaj po wymianie gum. wcześniej takiego czegoś nie odczuwałem. a moze niechcący odpadł ciężarek z felgi i dlatego koło bije?

paweł.

#13 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lutego 2009 - 18:25

Klata1981: a jak ustawiali tą geometrie? jeśli prętem - to nie bardzo, bo dochodzą jeszcze kąty pochylenia koła i zwrotnicy.
To możesz zrobić tak: najpierw wulkanizacja i wyważenie kół, a potem na geometrie przodu i jeśli robiłeś tył to też przydałoby się sprawdzić kąty.

#14 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 07 lutego 2009 - 18:30

wywazanie to bylem tydzien temu hehe bo mi lekko biło. powiedzą idiota... co chwla na ważenei jeździ. w srode jade do niego na sprzeglo więc mu powiem ze bije i tyle :hooray: jak to koła to poczekam na wiosne i sobie letnie zaloze :pub: moze to faktycznie ciężarek spadł.

paweł.

#15 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 lutego 2009 - 18:29

koła ważyłem ok 2 tyg temu dlatego nie wiem co to...Działo się to przy ok 110/ 120 km/h. kierownica latała jak żyd po pustym sklepie.

Paweł.

#16 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 lutego 2009 - 19:11

zrobię tak: już niedługo czas zmiany na letnie więc jeśli po tej zmianie będzie nadal biło to pokwapię się o wymianę amortyzatora drgań :ok: a czy to możliwe ze mógł ciężarek z felgi spaść i to powoduje takie doże bicie?

Paweł.

#17 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 lutego 2009 - 19:17

bo w sumie te bicie poczułem dokładnie w sobotę zarz po odbiorze auta od magika, jak do Kalisza leciałem przy tej prędkości jaką podałem. aż się dziwiłem bo wcześniej nic podobnego nie zauważyłem. no nic. na razie wiem co i jak w tej kwestii. poczekam na zmianę kół bo już lada dzień :ok: dzięki za podpowiedzi :D

Paweł

#18 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 10 lutego 2009 - 09:31

Coście się tak uparli z tymi kołami?To nie w tą stronę.doszliśmy do tego,że jeden tłoczek hamulcowy był sobie lekko zapieczony,i nie zawsze się cofał,tarcza się nagrzewała i się krzywiła,jak po 400 metrach się schłodziła to było ok.Tak jak napisałem wcześniej nowe tarcze,klocki,szczęki od ręcznego,oczyszczenie linki regulacja odpowietrzenie,i jest oki.Dzięki za rady,zwłaszcza na temat kół,teraz mam taka paranoję na ich punkcie że jak mi się pokrywa bagażnika nie będzie chciała zamknąć to będę koła oglądał. :star:

#19 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 10 lutego 2009 - 10:35

bobak40 napisał:

Coście się tak uparli z tymi kołami?
Bo problem dotyczy koła. Miałeś auto na podnośniku i nie sprawdzieś czy koło się blokuje.
W czasie jazdy koło się nagrzewało tak , że tarcza się wichrowała. Nie sprawdzieś czy koła się w czasie jazdy grzeją .

bobak40 napisał:

teraz mam taka paranoję na ich punkcie
A chodzi o to by kierowca jak się dzieje coś niepokojacego przyjżał się czy koła się nie grzeją, czy na oponie nie ma uszkodzeń. Już trochę lat jeździsz więc powinieneś mieć taki nawyk :star:

#20 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 10 lutego 2009 - 11:05

Romek,miałem na podnośniku,ale wszystko zdążyło wystygnąć,i kręciło się gładko.Dopiero po rozebraniu wyszło szydło z worka.Ale wszyscy macie racje;Sprawdzajcie koła koledzy,bo daleko nie zajedziecie!! :star: :star:








Podobne tematy Zwiń