Moim zdaniem to trzeba zmierzyć jedno:
Podciśnienie podawane na modulator podczas jazdy - ciągle, czyli jeździć ze wskaźnikiem i obserwować zmiany.
Potem dopiero filozofować, tam może być kłopot ze szczelnością podciśnień czy samym wzmacniaczem, czy pompą vacuum, luzami na cięgnach itd.
Podawałem linka do sprawdzania i regulacji podciśnień w dizlowych MB - trzeba poszukać.
No tak teraz widzę, że podciśnienia pomierzone - osobiście nie wierzę, że są OK jeśłi zmienia się styl pracy skrzynki, szczególnie gdy nie wyczuwalna jest duża zmiana mocy silnika.
Jakie wartości podciśnienia występują z gazem do dechy i półgazem na zimnym i ciepłym, w momencie kiedy szarpie najmocniej i przestaje?
0
[w124] pompa wtryskowa
Rozpoczęty przez patrykL, lut 22 2009 10:36
41 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 03 marca 2009 - 12:12
#12
Napisano 03 marca 2009 - 13:31
Cytat
Skup się na pompie wtryskowej a konkretnie na elektromagnetycznym nastawniku wolnych obrotów.
Do sprawdzenia jest.
1. Czujnik prędkości obrotowej silnika, tzw czujnik halla.
2. Czujnik temperatury silnika podający sygnał w postaci zmieniajacej się wraz z temperaturą rezystancji do sterownika.
3. Sterownik wolnych obrotów we wnęce za akumulatorem
4. Nastawnik elektromagnetyczny na pompie wtryskowej.
Do sprawdzenia jest.
1. Czujnik prędkości obrotowej silnika, tzw czujnik halla.
2. Czujnik temperatury silnika podający sygnał w postaci zmieniajacej się wraz z temperaturą rezystancji do sterownika.
3. Sterownik wolnych obrotów we wnęce za akumulatorem
4. Nastawnik elektromagnetyczny na pompie wtryskowej.
ok, tylko ja nie mam klimy, tylko sama asb, wiec u mnie regulacja wolnych obrotow jest chyba pneumatyczna! w zwiazku z tym czy te rzeczy, o ktorych piszesz, dotycza konkretnie mojego auta?
Cytat
No tak teraz widzę, że podciśnienia pomierzone - osobiście nie wierzę, że są OK jeśłi zmienia się styl pracy skrzynki, szczególnie gdy nie wyczuwalna jest duża zmiana mocy silnika.
Jakie wartości podciśnienia występują z gazem do dechy i półgazem na zimnym i ciepłym, w momencie kiedy szarpie najmocniej i przestaje?
Jakie wartości podciśnienia występują z gazem do dechy i półgazem na zimnym i ciepłym, w momencie kiedy szarpie najmocniej i przestaje?
Kolego Ukaniu, nie wiem jakie sa konkretnie wartosci przy danych polozeniach gazu, ale bylo mierzone przez 2 niezaleznych fachowcow! nie ma roznic wartosci podcisnienia, a jest poprostu roznica w pracy asb w czasie nagrzewanie sie auta (niezaleznie jak sie trzyma gaz)! nie ma znaczenia jak sie trzyma pedal gazu na rozgrzanym, poprostu szarpie i tyle! gdyby bylo tak jak mowisz to powinny byc roznice w zaleznosci od tego jak sie naciska gaz? czyz nie? chyba ze zle cos rozumiem
#13
Napisano 03 marca 2009 - 19:23
Dobrze, jeśli uznać, że faktycznie podciśnienia są OK i nie zmieniają się w czasie dla takich samych położeń pedału przyspieszenia to znaczy, że występuje znaczna zmiana mocy silnika. Jeśli zaczyna szarpać, znaczy że traci moc rozgrzany. Czy jest to wyczuwalne? jak z Vmax, czy przy jeździe z gazem do deski szarpnięcia zmieniają się w taki sam sposób?
#14
Napisano 03 marca 2009 - 19:45
Cytat
nie zmieniają się w czasie dla takich samych położeń pedału przyspieszenia
chodzilo mi o to, ze w czasie, to praca asb sie zmienia (natomiast wartosc podcisnienia nie, tzn. trzyma norme przez caly czas), tylko, ze jak juz zlapie "rytm", tzn. nagrzeje sie dobrze i zaczyna sie szarpanina, to wtedy niezaleznie czy przyspieszamy wolno czy tez bardzo dynamicznie (niewazne jak jest wcisniety pedal gazu) to szarpie! wybacz, ze tak lopatologicznie, ale chcialbym prawidlowo opisac kazdy szczegol!
Cytat
znaczy że traci moc rozgrzany
jesli poslizg miedzy 2/3 znikal wlasnie po takim rozgrzaniu, to chyba nie ma to sensu i jest odwrotnie! ja to widze tak: w tej chwili wartosc podcisnienia (modulator) jest za bardzo podkrecony w prawo i dlatego na zimnym (slaba moc, albo cos takiego) nie ma poslizgu miedzy 2/3, ale tez jakos bardzo nie szarpie (bo jest cos nie tak/uszkodzone), natomiast jak sie nagrzeje ("dostaje" mocy, albo cos takiego) to ta wartosc jest nieodpowiednia i dlatego szarpie! ale to takie moje logiczne rozumowanie! moze Ty widzisz to jakos inaczej?
nie potrafie odpowiedziec Ci na pytanie odnosnie mocy, predkosci itd., poniewaz jezdze (jakby to niejeden powiedzial) wyjatkowo spokojnie, tzn. moze raz uzylem kick down'a, zmieniam biegi przy max 2 tys. obr./min. i praktycznie nie jezdze szybciej niz 80-90 km/h!
#15
Napisano 03 marca 2009 - 20:02
Skrzynka zaczyna szarpać jak przy jakimś podciśnieniu podawanym na modulator silnik ma za mało mocy. Wtedy Sprzęgła przygotowane na przenoszenie znacznie większych sił załączają sie odrazu. Skrzynka przeciąga zmiany zanadto jak silnik daje za dużo mocy w stosunku do tego czego oczekuje skrzynia po podciśnieniu,
Skręcanie modulatora w prawo to informacja dla skrzynki, że silnik powinien dostarczać więcej mocy dlatego biegi zmieniane są twardziej jeśli jej brakuje.
Skręcanie modulatora w prawo to informacja dla skrzynki, że silnik powinien dostarczać więcej mocy dlatego biegi zmieniane są twardziej jeśli jej brakuje.
#16
Napisano 03 marca 2009 - 20:13
musze na spokojnie przeanalizowac to co napisales bo glowa puchnie od ilosci tych wszystkich informacji...
a czy jestes w stanie jakos logicznie wytlumaczyc lub tez "wpiac" miedzy to wszystko poslizg miedzy 2/3?
ok, ale rozumiem, ze w takiej sytuacji, kiedy silnik daje za malo mocy, odkrecam modulatorem w lewo i nawet przy slabej mocy silnika biegi powinny sie zmieniac dobrze? jesli tak to dlaczego postepujac w taki sposob pojawia sie slizganie miedzy 2/3?
widzisz w tym wszystkim jakas sensowna przyczyne?
jesli natomiast sugerujesz, ze silnik ma za duza moc jak sie nagrzeje i dlatego szarpie, to skad sie pojawia ta wieksza moc?
a czy jestes w stanie jakos logicznie wytlumaczyc lub tez "wpiac" miedzy to wszystko poslizg miedzy 2/3?
Cytat
Skręcanie modulatora w prawo to informacja dla skrzynki, że silnik powinien dostarczać więcej mocy dlatego biegi zmieniane są twardziej jeśli jej brakuje
ok, ale rozumiem, ze w takiej sytuacji, kiedy silnik daje za malo mocy, odkrecam modulatorem w lewo i nawet przy slabej mocy silnika biegi powinny sie zmieniac dobrze? jesli tak to dlaczego postepujac w taki sposob pojawia sie slizganie miedzy 2/3?
widzisz w tym wszystkim jakas sensowna przyczyne?
jesli natomiast sugerujesz, ze silnik ma za duza moc jak sie nagrzeje i dlatego szarpie, to skad sie pojawia ta wieksza moc?
#17
Napisano 03 marca 2009 - 20:18
Odkręcając modulator w lewo oznajmiasz skrzyni, że silnik będzie dawał mniej mocy a jeśli daje więcej pojawiają się poślizgi - zwiększa się płynność zmian.
Ślizganie przy jednej zmianie to może być i pewnie jest kaprys skrzynki. Chyba, że silnik właśnie w takim układzie daje w tym momencie więcej mocy niż spodziewa sie skrzynka, albo daje właściwą ale podciśnienie na modulator jest za duże.
Potrzeba aby tym autem przejechał się fachowiec od ASB on dokładnie będzie wiedział gdzie jest problem.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem... sugeruję, że ma moc mniejszą od tej jaka być powinna i dlatego szarpie, a to czy moc mniejsza czy podciśnienie maleje nie wiadomo.
Ślizganie przy jednej zmianie to może być i pewnie jest kaprys skrzynki. Chyba, że silnik właśnie w takim układzie daje w tym momencie więcej mocy niż spodziewa sie skrzynka, albo daje właściwą ale podciśnienie na modulator jest za duże.
Potrzeba aby tym autem przejechał się fachowiec od ASB on dokładnie będzie wiedział gdzie jest problem.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem... sugeruję, że ma moc mniejszą od tej jaka być powinna i dlatego szarpie, a to czy moc mniejsza czy podciśnienie maleje nie wiadomo.
#18
Napisano 03 marca 2009 - 20:25
Cytat
Potrzeba aby tym autem przejechał się fachowiec od ASB on dokładnie będzie wiedział gdzie jest problem
zeby to bylo takie proste i piekne, to juz moje auto byloby sprawne,
tak czy siak dziekuje za chec pomocy!
mam jeszcze jedno pytanie, na ktore moze Ty wkoncu bedziesz w stanie odpowiedziec, tzn. czy praca skrzyn 722.4 w silnikach diesel'a zmienia jakkolwiek swoja prace w trakcie rozgrzewania sie?
#19
Napisano 03 marca 2009 - 20:26
Ukaniu napisał:
Skrzynka zaczyna szarpać jak przy jakimś podciśnieniu podawanym na modulator silnik ma za mało mocy.
Ukaniu, możesz to rozwinąć?
#20
Napisano 03 marca 2009 - 20:31
i jeszcze jedno, czy to o czym pisal, zeby sprawdzic, Kolega Romek ma sie jakos do mojego problemu i rzeczywiscie warto to sprawdzic?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[124] Pompa hamulcowa schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|
||
Pompa paliwa w124 om603 2,5td problem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Sylwek12321 |
|
||
[w201/w124] Vacum pompa - brak podciśnienia |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | dudziako |
|
||
pompa hamulcowa w201 schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | batonik1990 |
|
||
w124 300-24v odpięta druga pompa powietrza - pomoc z podłączeniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MaNiEk91 |
|