Szukałem duzo na forum i w "Sam naprawiam..." ale konkretnego opisu poszczególnych czynności nie ma nigdzie. Bardzo prosze kogoś mądrego o opis jak to zmienić. Czy do wymiany jest potrzebny demontaż wału?
1
[w201] Przegub elastyczny wał-dyferencjał - wymiana
Rozpoczęty przez matrix_44, lut 25 2009 19:56
113 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 lutego 2009 - 19:56
#2
Napisano 25 lutego 2009 - 20:01
matrix_44 napisał:
Czy do wymiany jest potrzebny demontaż wału?
Wykręcasz stary - montujesz nowy i po ptokach.
#3
Napisano 25 lutego 2009 - 20:03
kwestja w tymRob, ze po odkręceniu wszystkich żrub trzymających przegub wał nie opadł. Niewiem jak go z mostem rozłączyć
#4
Napisano 25 lutego 2009 - 20:09
Poluzować nakrętkę na wale ściskającą wielowypust, jest pod osłoną wydechu.
odkręcić mocowanie wspornika wału.
Wsadzić w dziury po śrubach mocujacych przegub pręt odpowiedniej średnicy kiwajac nim na boki spowodować wysunięcie tulejek z flanszy wału i z flanszy mostu.
Cofnąć wał, wyjąć przegub.
W sumie jest to praktycznie zdemontowanie wału.
odkręcić mocowanie wspornika wału.
Wsadzić w dziury po śrubach mocujacych przegub pręt odpowiedniej średnicy kiwajac nim na boki spowodować wysunięcie tulejek z flanszy wału i z flanszy mostu.
Cofnąć wał, wyjąć przegub.
W sumie jest to praktycznie zdemontowanie wału.
#5
Napisano 25 lutego 2009 - 20:10
no zobaczymy jak to pójdzie jutro. Może jakaś fotąś fote się zrobi Właśnie tak myślałem ze bez odkręcenie podpory wału to będzie lipa
#6
Napisano 26 lutego 2009 - 02:39
sluchaj Ukani'a - dobrze mowi. Najpierw demontaz oslony tlumika. Nastepnie marker w lapke i zaznaczasz polozenie polowek walu wzgledem siebie. Potem glowna nakretka walu (klucz chyba #41 i najlepiej dwa) potem podpora. Dopiero cala reszta. I uwazaj, zeby nie rozlaczyc polowek walu - no a nawet jak sie zdarzy to masz zaznaczone jak poskladac aby bylo dobrze
#7
Napisano 26 lutego 2009 - 10:31
Rob napisał:
Wykręcasz stary - montujesz nowy i po ptokach.
Wymontowanie tylniej części wału było niezbędne.
Zostało mi jeszcze tylko skręcenie ponieważ deszcz przerwał prace
#8
Napisano 26 lutego 2009 - 11:28
matrix_44 napisał:
okazało się ze nie tak prosto.
Wiem, ale ta operacja nie wymaga ani specjalnej wiedzy, precyzji czy specjalnych narzędzi.
#9
Napisano 26 lutego 2009 - 11:39
kur, kur, kur!! jeszcze przegub który dostałem nie pasuje:((
#10
Napisano 26 lutego 2009 - 11:50
Cytat
kur, kur, kur!! jeszcze przegub który dostałem nie pasuje:((
Weź Febiego lub Lemfordera
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|