Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Przegub elastyczny wał-dyferencjał - wymiana


113 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 25 lutego 2009 - 19:56

Szukałem duzo na forum i w "Sam naprawiam..." ale konkretnego opisu poszczególnych czynności nie ma nigdzie. Bardzo prosze kogoś mądrego o opis jak to zmienić. Czy do wymiany jest potrzebny demontaż wału?



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 lutego 2009 - 20:01

matrix_44 napisał:

Czy do wymiany jest potrzebny demontaż wału?

Wykręcasz stary - montujesz nowy i po ptokach.

#3 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 25 lutego 2009 - 20:03

kwestja w tymRob, ze po odkręceniu wszystkich żrub trzymających przegub wał nie opadł. Niewiem jak go z mostem rozłączyć :hmm:

#4 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 25 lutego 2009 - 20:09

Poluzować nakrętkę na wale ściskającą wielowypust, jest pod osłoną wydechu.
odkręcić mocowanie wspornika wału.
Wsadzić w dziury po śrubach mocujacych przegub pręt odpowiedniej średnicy kiwajac nim na boki spowodować wysunięcie tulejek z flanszy wału i z flanszy mostu.
Cofnąć wał, wyjąć przegub.
W sumie jest to praktycznie zdemontowanie wału.

#5 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 25 lutego 2009 - 20:10

no zobaczymy jak to pójdzie jutro. Może jakaś fotąś fote się zrobi :hmm: Właśnie tak myślałem ze bez odkręcenie podpory wału to będzie lipa

#6 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2009 - 02:39

sluchaj Ukani'a - dobrze mowi. Najpierw demontaz oslony tlumika. Nastepnie marker w lapke i zaznaczasz polozenie polowek walu wzgledem siebie. Potem glowna nakretka walu (klucz chyba #41 i najlepiej dwa) potem podpora. Dopiero cala reszta. I uwazaj, zeby nie rozlaczyc polowek walu - no a nawet jak sie zdarzy to masz zaznaczone jak poskladac aby bylo dobrze :star:

#7 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 26 lutego 2009 - 10:31

Rob napisał:

Wykręcasz stary - montujesz nowy i po ptokach.
okazało się ze nie tak prosto.
Wymontowanie tylniej części wału było niezbędne.
Zostało mi jeszcze tylko skręcenie ponieważ deszcz przerwał prace

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 lutego 2009 - 11:28

matrix_44 napisał:

okazało się ze nie tak prosto.

Wiem, ale ta operacja nie wymaga ani specjalnej wiedzy, precyzji czy specjalnych narzędzi.

#9 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 26 lutego 2009 - 11:39

kur, kur, kur!! jeszcze przegub który dostałem nie pasuje:((

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 lutego 2009 - 11:50

Cytat

kur, kur, kur!! jeszcze przegub który dostałem nie pasuje:((

Weź Febiego lub Lemfordera








Podobne tematy Zwiń