Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] M102 - brak mocy, dławienie



85 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   piotrekmb190


  • Postów: 25
  • Na forum od: 11 sty 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2016 - 10:43

Sprawdzone, na pewno jest to 102.962, widocznie montowali po kilka w danym silniku, w tym linku co podałem wcześniej jest ze 282 jest do 102.962

To pewnie dużo by wyjaśniało, poprzedni właściciel może go wymieniał i kupił zły, zastanawiałoby mnie tylko czemu objawy pojawiłyby się z czasem.

Użytkownik piotrekmb190 edytował ten post 13 stycznia 2016 - 10:47




#32 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2016 - 11:09

Trzeba tez zweryfikować czy srebrny przekaźnik jest właściwy. i to własnie on ma zabezpieczać sterownik przed uszkodzeniem.
Bezpiecznika nie masz większego założonego? Powinien być chyba 10A

Sprawdzałeś co pokazuje gniazdo diagnostyczne? Miernik elektryczny i piny 3+5 :old:

#33 Offline   piotrekmb190


  • Postów: 25
  • Na forum od: 11 sty 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2016 - 14:00

W przekaźniku jest bezpiecznik 10A, cały niespalony. Wstyd się przyznać ale nie znam się na obsłudze miernika :) pożyczyłem od sąsiada i na napięciu 20V pokazało się 8.2 w pinach 3 i 5 tak jak pisałeś. Dziś pokręciłem się jeszcze trochę na odpiętym sterowniku po mieście i było okej.

Użytkownik piotrekmb190 edytował ten post 13 stycznia 2016 - 14:01


#34 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2016 - 14:35

Wyświetl postUżytkownik piotrekmb190 dnia 13 stycznia 2016 - 14:00 napisał

ożyczyłem od sąsiada i na napięciu 20V pokazało się 8.2 w pinach 3 i 5 tak jak pisałeś.
Czyli sterownik żyje. I jeżeli auto jezdzi lepiej niż z podpiętym sterownikiem KE to problem leży po stronie KE.

Teraz weź miernik i na tych samych pinach sprawdź na odpalonym silniku co pokazuje. Temp silnika pomiędzy 60-80'C. Wartość będzie oscylować, nie będzie stała. Tzn nie powinna. Zmierz i podaj.

Ps. Nie ma gdzieś w Twojej okolicy spotów naszego forum?

#35 Offline   piotrekmb190


  • Postów: 25
  • Na forum od: 11 sty 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2016 - 15:38

Zmierzyłem na odpalonym, temp silnika niecałe 80 stopni, silnik nierówno pracował. Gdy zacząłem mierzyć spadało od ok 5 do 2.45-2.47 i tak się utrzymywało cały czas.

Spotów z tego co mi wiadomo nie ma, na forum widzę że najbliżej kiedyś jakieś były w Lublinie a to i tak 80 km ode mnie.

Użytkownik piotrekmb190 edytował ten post 13 stycznia 2016 - 15:39


#36 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 stycznia 2016 - 17:28

Tylko teraz pytanie, nie sprawdzałem nigdy tego osobiście, czy na innym sterowniku dla tej samej pojemności silnika, wersji KE ale dla opcji bez kata (kiedy fabrycznie jest) ten właśnie inny ''mózg'' będzie pokazywał jakieś tam wypełnienie czy totalnie zero/uszkodzenie sterownika?

#37 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 13 stycznia 2016 - 17:45

A srebrny przekaźnik jest ok bo było też kilka wersji z klapką czerwoną .czarną z dwoma bezpiecznika i jednym itd



#38 Offline   piotrekmb190


  • Postów: 25
  • Na forum od: 11 sty 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2016 - 17:51

Jest identyczny jak był wcześniej, wymieniłem na taki sam, jest czarny z jednym bezpiecznikiem.

#39 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 13 stycznia 2016 - 17:59

To ciekawe bo kolega który nima ABS ma czarny z jednym bezpiecznikiem ją mam ABS ma czerwony z dwoma ty też masz ABS?



#40 Offline   piotrekmb190


  • Postów: 25
  • Na forum od: 11 sty 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2016 - 18:02

Tak, mam ABS. Z tego co kiedyś czytałem i czytam teraz nie jest regułą żeby auto z ABSem miało czerwony. Miałem wcześniej 124 300CE i też miał na pewno czarny chyba z jednym bezpiecznikiem i tez miał ABS

Użytkownik piotrekmb190 edytował ten post 13 stycznia 2016 - 18:05









Podobne tematy Zwiń