Skocz do zawartości




- - - - -

[r129] Silnik M119 + Kompressor


15 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 05 maja 2009 - 08:24

Charlie9 napisał:

TO chyba jednak nie jest odpowiedni watek - jak cos mozemy dyskutowac w dziale "modyfikacje" czy "HP" :czujnik: .
Temat jest o doładowanym silniku więc moim zdaniem jak najbardziej odpowiedni wątek ;-)

Charlie9 napisał:

Nazwa Kompressor - zarezerwowana dla MB i rozwiazanie przez nich opatentowane.
Przy silnikach "2.0 i 2.3 Kompressor" były montowane właśnie kompressory ze zmiennym położeniem łopatek turbiny, czyli wg mojej wiedzy można nazwać ją sprężarką Rootsa. Jak to się ma do tego kompressora opatentowanego przez MB o którym piszesz? Mercedes też nazywa to kompressorem (jak się mylę to mnie popraw :mrgreen: )

Przyznam szczerze, że jestem zaskoczony, jak wiele jest M119 z turbinami i pokrewnymi urządzeniami. Już z seryjną mocą 320KM są spore kłopoty z przyczepnością...



#12 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 05 maja 2009 - 08:54

moc jak moc ale ile to musi Nm dodawać :czujnik:

#13 Offline   Mofi


  • Postów: 239
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 05 maja 2009 - 12:11

Charlie9 napisał:

Nazwa Kompressor

w jednym z postów użyłeś kompresor przez jedno "s" czyli chodzi o sprężarkę.
daleki jestem od sprawdzania twojej wiedzy a co do opisów kompresorów to zawsze można zajrzeć do Wikipedii

Cytat

Mofi, sprezarka roots ma podobna budowe do sprezarki slimakowej acz sa roznice.


może też zajrzyj do Wikipedii.

#14 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 04 listopada 2009 - 17:54

Poniżej fotorelacja jak krok po kroku należy montować kompressor do silnika M119 ;-)

Wygląda na łatwe. Szkoda, że w rzeczywistości takie nie jest ;-)

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#15 Offline   play3136


  • Postów: 63
  • Na forum od: 15 wrz 2011
  • Miejscowość: WROCŁAW
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 S420 97'
  • Trzeci Mercedes:w210 2.2 cdi 2,7cdi
  • Inne auto:clk w208 2,0 w124 2,5D,3.0D.

Napisano 14 czerwca 2015 - 06:27

Orientuję się ktoś czy trzeba ingerować w elektronikę m119 przy montażu kompresora? Konkretnie mowie o moim czyli po lifcie ME 8 cewek sterowany elektronicznie. Jeśli tak to czy jest ktoś w polsce kto by to ogarnął ?

#16 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 15 czerwca 2015 - 10:51

Wiem że Koenig dokłada sterownik typu piggyback.








Podobne tematy Zwiń