a może i tak, słabą mam pamięć.
0
28 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 29 sierpnia 2009 - 08:41
#12
Napisano 25 marca 2015 - 10:50
Witam. Mam taki problem, że silnik gubi zapłon. Mechanik zalecił wymianę przewodów zapłonowych i świec. Przewody już zamówiłem Boscha, ale wątpliwości pojawiły się przy świecach. Otóż znalazłem model Boscha Platin-irid zalecany do instalacji LPG. Nie są te świece jakoś drastycznie droższe, więc uznałem,że mógłbym spróbować. Niestety wg Boscha świece nie będą pasowały do silnika 3l 24 zawory, ale do 3.2l już tak.. Równocześnie zwykłe świece Boscha pasują do obu silników. Czy w takim razie te Bosche Platin-irid też będą pasowały do mojego silnika? Czy może jest jakaś (na tyle duża) różnica między tymi silnikami, że te świece nie będą pasować? Czym ryzykuję, jeśli mimo wszystko zastosuję te świece? A może nie warto i polecacie inne świece do instalacji LPG? Jeśli tak, to jakie konkretnie i dlaczego? Cena nie jest najważniejsza, ale niechciałbym przekroczyć kwoty 25zł/szt.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
#13
Napisano 25 marca 2015 - 12:45
Ja od wielu wielu lat w moich autach z LPG uzywam swiec NGK V-line wg typu i cieploty takiej jaka ma byc fabrycznie. I nie ma najmniejszych problemow z nimi.
Do Twojego M104.980 pasuja http://www.ngk.de/nc...9/BCP6ES/13441/
Kosztuja ponizej 10 zl /szt.
Dokladnie takich samych uzywalem w M111.960 z LPG przez ok 200.000km (wymiana swiec co 30.000 km). Zero problemow.
Nie mam doswiadczen z swiecami dedykowanymi do LPG ale skoro nie mialem zadych problemow z zwyklymi to nie mialem podstaw testowac innych , drozszych rozwiazan.
Swiece NGK do LPG kosztuja duzo wiecej - ok 50 zl i teoretycznie trwalosc bedzie wieksza ale czy az 5 krotnie wieksza by kompensowac roznice w cene miedzy zwyklymi..?
Do Twojego M104.980 pasuja http://www.ngk.de/nc...9/BCP6ES/13441/
Kosztuja ponizej 10 zl /szt.
Dokladnie takich samych uzywalem w M111.960 z LPG przez ok 200.000km (wymiana swiec co 30.000 km). Zero problemow.
Nie mam doswiadczen z swiecami dedykowanymi do LPG ale skoro nie mialem zadych problemow z zwyklymi to nie mialem podstaw testowac innych , drozszych rozwiazan.
Swiece NGK do LPG kosztuja duzo wiecej - ok 50 zl i teoretycznie trwalosc bedzie wieksza ale czy az 5 krotnie wieksza by kompensowac roznice w cene miedzy zwyklymi..?
Użytkownik rolbas edytował ten post 25 marca 2015 - 12:48
#14
Napisano 25 marca 2015 - 14:38
No na te NGK po 50zł to jednak szkoda mi kasy.. lepiej częściej wymieniać.. Przewody zapłonowe NGK mają skrajne opinie, dlatego wybrałem Boscha, które udało mi się znaleźć za niecałe 400zł.. Dlatego świece też miałem wziąć Boscha i się właśnie nad tymi platynowo irydowymi zastanawiałem.. Da się je kupić w granicach 15-17zł/szt i mógłbym zaryzykować, ale w tabelach zgodności Boscha nie ma mojego silnika, a nie wiem czym się mogą różnić te silniki jeśli chodzi o zapłon.. Bo tak naprawdę brak mojego silnika w tabelach może wynikać tylko i wyłącznie z tego, że teoretycznie nie zakłada się do niego gazu..
Gorzej jak jednak są inne różnice..
Gorzej jak jednak są inne różnice..
#15
Napisano 25 marca 2015 - 19:13
Ja do m102 z lpg kupowalem zwykle ngk 39zl za 4
#16
Napisano 25 marca 2015 - 19:47
Świece dedykowane do gazu to zwykłe dojenie kasy z ludzi,
kupujesz świece porządne do beny i zmniejszasz przerwę o 0,1mm i masz dedykowaną do gazu
Po co zmniejszać przerwę-jeździłem na zmniejszonych i niezmniejszonych i różnicy nie widzę
ale że gaz nieco większej energii iskry oczekuje to przynajmniej można zakładać że nieco wydłuży to żywotność
kabli i kopułki.
kupujesz świece porządne do beny i zmniejszasz przerwę o 0,1mm i masz dedykowaną do gazu
Po co zmniejszać przerwę-jeździłem na zmniejszonych i niezmniejszonych i różnicy nie widzę
ale że gaz nieco większej energii iskry oczekuje to przynajmniej można zakładać że nieco wydłuży to żywotność
kabli i kopułki.
#17
Napisano 25 marca 2015 - 20:01
Beru są po 9 zł.
#18
Napisano 26 marca 2015 - 09:14
A info o świecach do "tego akurat motoru" jest na nalepce za przednim lewym reflektorem pod maską I są to chyba zawsze info o świecach BOSCH'a
#19
Napisano 26 marca 2015 - 10:05
U mnie jest że beru.
#20
Napisano 26 marca 2015 - 21:07
Użytkownik Andrzej90and1 dnia 26 marca 2015 - 10:05 napisał
U mnie jest że beru.
A teraz mam włożone Autolite podwójna platyna. Świece z Chevroleta Corvette C4 5.7L. Tylko mają przerwę 1.3 mm ale działają. Wymieniłem, bo sądziłem, że nierówna praca na jałowych i miganie świateł jest spowodowane przez świece NGK, a dokładniej przez przebicia. Ale okazało się, że na tych Autolite też silnik pracuje tak samo, tzn. jest iskrzenie między kablami i między fajką a głowicą silnika. Kable WN firmy Bosch - nówki sztuki, nie polecam tych kabli.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
CB RADIO + ANTENA. Ale jakie? |
CB-Radio, GPS i Nawigacje | MŁYNEK |
|
||
Kabel Adapter AUX do jakiego radia pasuje? |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | PiotrZG |
|
||
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|