Witam wszystkich. Na początku chciałbym napisać że przeczytałem dużo postów o problemach a i tak nie mogę dojść do ładu z moim silnikiem. Problem dotyczy Mercedesa 124 2.6 (118kw) B+LPG AUTOMAT 1989r.
Kupiłem niedrogo to auto ponieważ jeździł tylko na gazie nie odpalał na benzynie (tak twierdził poprzedni właściciel). Wymieniłem w nim świece i przewody zapłonowe i silnik odpalił mi na benzynie lecz były za niskie obroty na biegu jałowym (ok.400 obr/min.). Odpaliłem go również na gazie i ładnie pracował silnik. Gdy po jakimś czasie chciałem go ponownie odpalić na gazie, nie chciał mi odpalić kilka razy (słaby akumulator) aż za którymś razem wystrzelił mi gaz i wyrwało obudowę filtra powietrza. Zaczęły się problemy.
Zacząłem to wszystko składać i sprawdzać już bez gazu i zrobiłem tak:
1. Kupiłem nowy akumulator, oczyściłem klemy i zmasowanie (rozrusznik działa prawidłowo)
2. Przelutowałem przekaźniki KPR i srebrny oraz wymieniłem bezpiecznik.
3. Sprawdziłem wszystkie gumy pod klapką spiętrzającą.
4. Przeczyściłem zawór powietrza dodatkowego i sprawdziłem podpinając pod akumulator, słychać jego działanie natomiast na odpalonym silniku nie dochodzi do niego prąd więc nie działa i nie wiem dlaczego.
Po tym wszystkim silnik odpalił lecz były nierówne obroty i gasł lecz po regulacji klapy obroty były ok. lecz gasł jak puściłem pedał gazu. Wiec sprawdzam i czyszczę kopułkę oraz palec (nie były bardzo wypalone ) lecz gdy zakładałem przewody wysokiego napięcia spostrzegłem że wcześniej były inaczej założone niezgodnie z oznaczeniem na kopułce i silniku więc założyłem zgodnie z oznaczeniem na silniku. Odpalił silnik z wielkim trudem lecz bardzo nim trzęsło i kopcił z wydechu na czarno i gasł. Po kilku próbach już nie chciał odpalić więc przeczyściłem wszystkie świece(były zakopcone i zalane), sprawdziłem też przewody czy dają prąd ale auto nadal nie chce odpalić i na dodatek przy próbach odpalenia strzela przy silniku. Sprawdzam jeszcze raz świece i i są zalane wiec czyszczę i dalej to samo.
Nie mam już pomysłów co zrobić i co sprawdzać.
Wszystkich którzy mogą mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu proszę o wszelkie rady i sugestie. Ponieważ nie jestem zbyt doświadczony w mechanice proszę o w miarę możliwości dokładne, proste sugestie i rady. Pozdrawiam.
0
[w124] 2,6 B+LPG problemy z uruchomieniem silnika .
Rozpoczęty przez pawel250973, lip 09 2009 14:49
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 lipca 2009 - 14:49
#2
Napisano 09 lipca 2009 - 15:42
pawel250973 napisał:
zgodnie z oznaczeniem na silniku
#3
Napisano 09 lipca 2009 - 18:47
Tak właśnie zrobiłem zasugerowałem się się cyframi na listwie podłączając przewody z cylindrów wg. oznaczeń na silniku w kolejności zaczynając od głębi auta 1,5,3,6,2,4 i połączyłem z kopułką wg oznaczeń na kopułce(1+1,2+2itd) a wyszło to patrząc na kopułkę od strony auta po kolei (zgodnie z ruchem zegarka) 6,2,4,1,5,3 Dziękuje za poprawki. Nie pisałem celowo w dziale LPG ponieważ na razie chciałem się skupić tylko na benzynie.
#4
Napisano 09 lipca 2009 - 18:57
pawel250973 napisał:
Tak właśnie zrobiłem zasugerowałem się się cyframi na listwie
#5
Napisano 09 lipca 2009 - 19:02
Ale oznaczenie na kopułce to już cylindry ? Trochę to dla mnie nie logiczne oznaczać na silniku położenie kabli a nie podłączenie ale jak tak ma być to tak będzie.
#6
Napisano 09 lipca 2009 - 19:04
pawel250973, posluchaj sie i zrob jak radze. Na kopulce masz kolejnosc zaplonu - tak jak palec sie kreci i przekazuje kolejno iskre na cylindry. A opis jest na KORYTKU a nie na silniku. KPWu?
#7
Napisano 09 lipca 2009 - 19:50
Zrobiłem tak jak napisałeś i przeczyściłem świece i tak jakby chciał załapać ale nie odpala. A jak wyregulować klapkę spiętrzającą żeby odpalił ? Jak ją ręcznie uchylam to coś załapuje.
#8
Napisano 09 lipca 2009 - 19:57
pawel250973 napisał:
A jak wyregulować klapkę spiętrzającą żeby odpalił
Napisles tez, ze kopulka i palec nie sa "bardzo wypalone" - one nie powinny byc WCALE wypalone. Moj kumpel mial kiedys podobny problem. Po wymianie swiec, palca, kopulki i kabli silnik chodzil jak zegarek. Tyle, ze on nigdy strzala nie mial .
#9
Napisano 09 lipca 2009 - 21:35
Na kopułce był nalot i bardzo delikatne wypalenie ale naprawdę minimalne prawie nie widoczne a palec miał tylko nalot. Co do regulacji klapki to wcześniej odpalałem naciskając klapkę ręcznie a później kręciłem imbusem aż były równe obroty i odpalał ładnie, chodził równo ale gasł jak puściło się pedał gazu. Teraz nie chce odpalić tzn. załapał na chwile i zgasł. Benzyny dolałem.
[ Dodano: Czw Lip 09, 2009 22:35 ]
Kolejne próby odpalenia silnika i coś tam załapuje, nawet trochę pochodził na wysokich obrotach ale gaśnie. Sprawdzam świece i są zakopcone (czarne) ale suche. Kolejne próby i to samo, świece znowu do czyszczenia. Na pewno pomogły mi twoje rady dziękuje i zaczynam wierzyć że się uda coś z tego zrobić za pomocą tego forum. Proszę wszystkich o jakieś rady i sugestie.
[ Dodano: Czw Lip 09, 2009 22:35 ]
Kolejne próby odpalenia silnika i coś tam załapuje, nawet trochę pochodził na wysokich obrotach ale gaśnie. Sprawdzam świece i są zakopcone (czarne) ale suche. Kolejne próby i to samo, świece znowu do czyszczenia. Na pewno pomogły mi twoje rady dziękuje i zaczynam wierzyć że się uda coś z tego zrobić za pomocą tego forum. Proszę wszystkich o jakieś rady i sugestie.
#10
Napisano 09 lipca 2009 - 21:40
pawel250973 napisał:
a później kręciłem imbusem aż były równe obroty i odpalał ładnie
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|