Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] pasek wielorowkowy


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szaju


  • Postów: 11
  • Na forum od: 22 paź 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 12 sierpnia 2009 - 21:48

Witam.
Mam problem ponieważ kupiłem pasek Contitecha o długości 2125 mm i popiskuje. Przeglądając książkę typu "Sam naprawiam" dla wersji z klimą oraz wspomaganiem, pasek powinien mieć 2120 mm i jest podana firma Hutchinson, ale patrząc w katalog np. intercars pasek tej firmy ma 2122 mm :shock: Będąc w sklepie z typowo gumowymi częściami był pasek Contitecha też 2122 mm. Jaka powinna być prawidłowa długość paska dla tego typu silnika i jaki polecacie żeby nie piszczał? Z góry mówię że nie wchodzi tutaj w grę napinacz i inne części ponieważ kiedy poleję pasek wodą, przestaje na chwilę popiskiwać. Pozdrawiam



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 12 sierpnia 2009 - 23:25

Pięć milimetrów na długości całkowitej to tak niewielka różnica, że można uznać, iż wszystkie podane paski są tej samej długości. I nie jest to zasadnicza przyczyna powstawania efektu piszczenia.

Tutaj:

http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 135&SGN=07

masz link do strony EPC dla tego modelu. W ostatniej pozycji tabelki masz podany dla klimatyzacji pasek 2120

Chociaż prawdę mówiąc w tym roczniku klima występowała b. rzadko. Czy jesteś pewien, że jest oryginalna? Ujawnia się po rozszyfrowaniu nru VIN?
Może problem leży zupełnie gdzie indziej?

#3 Offline   szaju


  • Postów: 11
  • Na forum od: 22 paź 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 12 sierpnia 2009 - 23:34

Silnik jest młodszy. Czyli dobrze przeczytałem że musi być 2120. Wymieniłem już rolkę bo przez nią pasek mi się starł, ale nie spojrzałem ile powinien mieć zakładany tylko zmierzyłem po lamersku stary :hahaha: i źle. Czyli nie jest wcale powiedziane że piszczy przez to że jest 5 mm dłuższy? Nie wiem co mam zrobić.

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 15 sierpnia 2009 - 21:49

szaju ja też kiedyś kupiłem pasek Contitech :E a dokładnie to mechanik i też piszczał ,oczywiscie mechanik stwierdził ,że koła pasowe powyrabiane samochód stary itd ,też jak polałem woda to nie piszczał w końcu kupiłem drugi pasek w inter cars japoński Mitsuboszi :?: (nie wiem jak to się pisze dokładnie) i sie okazało ,ze ten pier....Contitech :P jest szerszy i rantami tarł i piszczał .

#5 Offline   szaju


  • Postów: 11
  • Na forum od: 22 paź 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 16 sierpnia 2009 - 19:46

czyli jakiej firmy paski polecacie (macie założone)?

#6 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2009 - 19:52

powiem jedno: jesli w mercedesie piszczy pasek znaczy ze kolo pasowe nie jest w osi - nie ma innej opcji. wymiana na nowy pomoze ale po jakims czasie pisk wroci...

#7 Offline   szaju


  • Postów: 11
  • Na forum od: 22 paź 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 16 sierpnia 2009 - 19:55

z tego co mechanik mówił wszystko jest ok i nie trzeba nic wymieniać. Wszystko ładnie równo chodzi w jednej linii.

#8 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 sierpnia 2009 - 06:36

szaju powinneś mieć taki Hutchinson 2050 bez klimatyzacji
Hutchinson 2120 wersja z klimatyzacją :hooray:

#9 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 kwietnia 2012 - 22:21

Mam pytanie: czy to normalne, że na nowym pasku widać na krawędziach "sznurki"?
Kupiłem za ok. 70zł nowiutki pasek 6PK2053 firmy Gates i od razu, przed założeniem widać, że na zewnętrznych krawędziach, ale tylko w niektórych miejscach widać opasanie - czasem tylko prześwituje, czasem jest normalnie zagumowane, a czasem widać całkiem. Nic się nie strzępi, wszystko wygląda solidnie, w tym sklepie raczej już mnie nie dymają jak w innych sklepach, ale czuję pewien niepokój że się szybko zużyje... Czy w każdym pasku tak jest?
z góry dzięki za odpowiedź
Dołączona grafika

#10 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 06 kwietnia 2012 - 22:30

uspokój swój niepokój.
wszystko będzie dobrze








Podobne tematy Zwiń