Ok,źle przeczytałem ,ale z tego co pamiętam bo też wymieniałem to,2 zarówki są 0.4w i jedna 3w do podświetlenia licznika +1sztuka 0.4w od rezerwy,ja osobiście wstawiałem żarówki 0.5w są lepsze ładniej świeca.
3
[w124] Podświetlenie deski rozdzielczej - nie działa
Rozpoczęty przez kuba_kubi, sie 24 2009 22:27
48 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 23 lutego 2017 - 19:34
#42
Napisano 24 lutego 2017 - 11:59
U mnie wszystkie kontrolki są w porządku tylko lewa strona licznika mi nie działa. Czyli tam gdzie jest temperatura ,ciśnienie oleju i poziom paliwa.A nie boisz się że za mocne żarówki uszkodzą ci licznik ( słyszałem że mogą stopić przepalić ścieżki na płytce albo uszkodzić czerwony bezpiecznik który znajduje się za zegarami ) No i ty masz 190 tak wynika z opisu. Czy w w 124 są takie same żarówki w liczniku jak u ciebie?
Użytkownik kasiarafal edytował ten post 24 lutego 2017 - 12:01
#43
Napisano 24 lutego 2017 - 14:58
Nic się nie przepali ,kiedyś miałem 1.2w i się nic nie stało,czy są takie same jak W124 to nie wiem.
#44
Napisano 24 lutego 2017 - 20:12
Żarowki do podświetlenia zegarów 2 szt - 3W.
Zamiast nich zakładają 5W - wtedy plastik się topi, nic nie widać, podświetlenie typu "siki".
Zawsze zakładam 3W, jak nie mam, to nie wykrecam na max podświetlenia.
Zamiast nich zakładają 5W - wtedy plastik się topi, nic nie widać, podświetlenie typu "siki".
Zawsze zakładam 3W, jak nie mam, to nie wykrecam na max podświetlenia.
#45
Napisano 04 lipca 2017 - 08:54
Witam,
Mam następujący problem:
Oświetlenie wnętrza przestało nagle świecić. Podświetlenie licznika, radia i popielniczki działa, ściemniacz dobry. Czerwony bezpiecznik był spalony, po wymianie nowy spalił się od razu po włączeniu świateł. Po zlutowaniu tego bezpiecznika podświetlenie licznika przestaje świecić, a reszta i tak dalej nie świeci. Po jego wyjęciu podświetlenie licznika wraca. Żarówki podświetlenia licznika 3w, a reszta 0,4w. Czy któryś z kolegów spotkał się już z takim przypadkiem?
Mam następujący problem:
Oświetlenie wnętrza przestało nagle świecić. Podświetlenie licznika, radia i popielniczki działa, ściemniacz dobry. Czerwony bezpiecznik był spalony, po wymianie nowy spalił się od razu po włączeniu świateł. Po zlutowaniu tego bezpiecznika podświetlenie licznika przestaje świecić, a reszta i tak dalej nie świeci. Po jego wyjęciu podświetlenie licznika wraca. Żarówki podświetlenia licznika 3w, a reszta 0,4w. Czy któryś z kolegów spotkał się już z takim przypadkiem?
#46
Napisano 05 lipca 2017 - 06:43
Sprawa jest prosta - masz zwarcie na którejś z lampek deski rozdzielczej (konsoli). Jeżeli w tej sytuacji będziesz robił zworki na czerwonym bezpieczniku to po prostu spalisz licznik - bo czerwony bezpiecznik jest właśnie po to, żeby do takiego uszkodzenia nie dopuścić.
Pozostaje ci rozbiórka po kolei wszystkich punktów świetlnych deski i poszukiwanie usterki. Może również być przycięty do masy któryś z kabelków doprowadzających do nich prąd.Można również próbować pewnego ułatwienia poszukiwań: otóż po wyjęciu sterownika ogrzewania (kręciołki) na ścianie "pudła" ogrzewania będzie widoczna śrubka mocująca ze sobą kilka kabelków koloru szarego z niebieskim paskiem. To właśnie tam następuje rozdział prądu idącego z licznika na poszczególne punkty podświetlenia. Jeden kabelek doprowadza prąd, ale jest niestety tego samego koloru co te odbierające. Tak więc rozkręcamy połączenie, najpierw sprawdzamy który kabelek dostarcza napięcie i sobie go zaznaczamy (np. taśmą izolacyjną). Teraz bierzemy żarówkę 10W/12V z kabelkami i jeden kabelek dotykamy do zaznaczonego przewodu, a drugi po kolei do pozostałych przewodów. Jeżeli dotkniemy do tego ze zwarciem żarówka zaświeci zauważalnie jaśniej. Żarówkę z kabelkami stosujemy głównie po to, żeby zabezpieczyć przed zwarciem ścieżki licznika i czerwony bezpiecznik w czasie pomiaru.
Inna wersja doświadczenia: lokalizujemy który przewód doprowadza napięcie i go odsuwamy na bok. Bierzemy długi kabel (najlepiej z jakimś bezpiecznikiem, ale na upartego może być bez) i jeden koniec przykładamy do plusa akumulatora, a drugi po kolei do reszty kabelków (oprócz zaznaczonego). Jak natrafimy na kabel ze zwarciem to nam mocno zaiskrzy. Nie zwieramy za długo żeby nie przeciążyć instalacji! Wystarczy lekko "potrzeć" kabelki o siebie. Teraz zaznaczamy sobie kabelek który ma zwarcie, a wszystkie pozostałe możemy połączyć ze sobą jak to było fabrycznie.
Następnie po włączeniu świateł pozycyjnych wszystkie dobre światełka deski nam się zaświecą, a to ze zwarciem oczywiście nie - bo jest odłączone. W ten sposób dowiemy się gdzie szukać zwarcia.
Pozostaje ci rozbiórka po kolei wszystkich punktów świetlnych deski i poszukiwanie usterki. Może również być przycięty do masy któryś z kabelków doprowadzających do nich prąd.Można również próbować pewnego ułatwienia poszukiwań: otóż po wyjęciu sterownika ogrzewania (kręciołki) na ścianie "pudła" ogrzewania będzie widoczna śrubka mocująca ze sobą kilka kabelków koloru szarego z niebieskim paskiem. To właśnie tam następuje rozdział prądu idącego z licznika na poszczególne punkty podświetlenia. Jeden kabelek doprowadza prąd, ale jest niestety tego samego koloru co te odbierające. Tak więc rozkręcamy połączenie, najpierw sprawdzamy który kabelek dostarcza napięcie i sobie go zaznaczamy (np. taśmą izolacyjną). Teraz bierzemy żarówkę 10W/12V z kabelkami i jeden kabelek dotykamy do zaznaczonego przewodu, a drugi po kolei do pozostałych przewodów. Jeżeli dotkniemy do tego ze zwarciem żarówka zaświeci zauważalnie jaśniej. Żarówkę z kabelkami stosujemy głównie po to, żeby zabezpieczyć przed zwarciem ścieżki licznika i czerwony bezpiecznik w czasie pomiaru.
Inna wersja doświadczenia: lokalizujemy który przewód doprowadza napięcie i go odsuwamy na bok. Bierzemy długi kabel (najlepiej z jakimś bezpiecznikiem, ale na upartego może być bez) i jeden koniec przykładamy do plusa akumulatora, a drugi po kolei do reszty kabelków (oprócz zaznaczonego). Jak natrafimy na kabel ze zwarciem to nam mocno zaiskrzy. Nie zwieramy za długo żeby nie przeciążyć instalacji! Wystarczy lekko "potrzeć" kabelki o siebie. Teraz zaznaczamy sobie kabelek który ma zwarcie, a wszystkie pozostałe możemy połączyć ze sobą jak to było fabrycznie.
Następnie po włączeniu świateł pozycyjnych wszystkie dobre światełka deski nam się zaświecą, a to ze zwarciem oczywiście nie - bo jest odłączone. W ten sposób dowiemy się gdzie szukać zwarcia.
Użytkownik Gerri edytował ten post 05 lipca 2017 - 06:53
#47
Napisano 17 września 2017 - 18:45
Jest taki myk jeszcze ale niejestem pewien czy to to ja tak mialem i to bylo to.
Jak wyciagniesz licznik to z tylu jest taki niby bezpiecznik wyglada od tylu jak zwykla oprawka do zarowki tej malutkiej
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Jak wyciagniesz licznik to z tylu jest taki niby bezpiecznik wyglada od tylu jak zwykla oprawka do zarowki tej malutkiej
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#48
Napisano 14 lutego 2019 - 06:14
Witam, proste pytani: czy przycisk który jest odpowiedzialny za blokowanie tylnych przycisków otwierania szyb (taki ludzik przesówny koło lewarka) też powinien swiecic?
#49
Napisano 14 lutego 2019 - 08:18
Nie powinien świecić. Blokując tylne szyby, gaśnie podświetlenie tylnych przycisków do otwierania szyb.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[W201] Problem z podświetleniem zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ksiumaxx |
|
|
|
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
[w124] nie działa obrotomierz |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|