Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Pompa wody - wyciek


91 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2009 - 11:30

Wielkie dzięki roxa. Pytałem już o cenę termo włącznika, oscyluje w granicach 80 zł więc żaden majątek. Sprawą zajmę się w styczniu i dam znać o efektach.



#32 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 marca 2010 - 16:35

Witam, mam taki problem, ubywają mi duże ilości płynu chłodzącego. Zauważyłem, że cieknie pompa wodna. Na pierwszy rzut oka widać, że cieknie z rurki łączącej pompę z nagrzewnicą
Dołączona grafikaDołączona grafika

Na tym foto nie widać, ale często jest tam o wiele więcej płynu. Zastanawiam się, co z tym zrobić. Czy może po prostu jest tam jakaś uszczelka (o-ring), którą należałoby wymienić ?

Zauważyłem też smugę z tyłu pompy
Dołączona grafikaDołączona grafika
Ale nie wiem z czego to cieknie. Być może z tej rurki, a wentylator tylko kieruje (zdmuchuje) tamtędy wyciek

#33 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2010 - 08:43

Wracając do mojego problemu, Włącznik wymieniony, podgrzewacz działa jak powinien. Dla zainteresowanych numer włącznika - 006-545-90-24

#34 Offline   roarflex


  • Postów: 2
  • Na forum od: 26 mar 2010
  • Miejscowość: miedzyrzec

Napisano 28 marca 2010 - 16:47

Podziele sie moim jeszcze niedokończonym doświadczeniem w sprawie wymiany pompy(2.0benz).
Zakupiłem pompę firmy GK, niestety nie pasuje.2 lub 3 tuleje przez które przechodzą śruby są za długie. Zastanawiam się czy są jeszcze jakieś inne różnice między pompami? Rozważam skrócenie tych tulejek. Za długie przeszkadzają amortyzotorowi naciągacza paska.

#35 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2010 - 08:26

kloss72 napisał:

Kupiłem łożysko Rouville'a do Audi. Nazwa nań Koyo.

Ostatnio kupiłem łożyska przedniego koła firmy SKF do mojej :). Okazało się że w opakowaniu jest małe łożysko firmy KOYO JAPAN, duże łożysko SKF BRAZIL i uszczelniacz ELRINGa. Z tego co się dowiedziałem to RUVILLE jest pakowaczem takich części jak łożyska i uszczelki a w środku zdarzają się oryginały lub bardzo dobre zamienniki. Do tego stopnia są leniwi że zdarza się że w pudełku RUVILLE jest drugie pudełko np.SKF w którym są części.
Z wymianą pompy wody wstrzymałem się do wczoraj...zaczęła ciec więc wróciłem do tematu i chyba zakupię SKFa.
Mam do was pytanko, czy podczas montażu nowej pompy wody konieczne jest użycie pasty/środka uszczelniającego, czy można pozostać przy samej uszczelce?

#36 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2010 - 12:42

markusso77 napisał:

czy podczas montażu nowej pompy wody konieczne jest użycie pasty/środka uszczelniającego
tak. Nawet w serwisowce jest napisane, ze taka czynnosc jest potrzebna.

#37 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2010 - 13:24

Ok, dzięki Charlie9.

#38 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 sierpnia 2010 - 22:54

Założyłem SKFa którego kupiłem od gościa handlującego częściami w Warszawie. Cena 200pln, nówka w pudełku, nie śmigana :jump: Teraz mam cicho i sucho :)

#39 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2010 - 09:31

Ja wczoraj zauważyłem u siebie wyciek z pompy, delikatny ale juz nalot z soli jest dookoła.
markusso77, jakiego srodka uszczelniajacego przy montazu pompy użyłeś? Czerwonego silikonu?

#40 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2010 - 10:12

Pożyczyłem od kolegi Zibiego jakiś przeźroczysto-niebieski uszczelniacz. Wygląda na to że spełnia swoją rolę bo nic nie cieknie :mrgreen:








Podobne tematy Zwiń