Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Pompa wody - wyciek


91 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 20 listopada 2014 - 09:53

A jeśli można wiedzieć, jak zablokowałeś wiatrak? Kiedyś właśnie chciałem odkręcić i za cholere nie dałem rady :E .



#72 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2014 - 14:06

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 20 listopada 2014 - 09:53 napisał

A jeśli można wiedzieć, jak zablokowałeś wiatrak? Kiedyś właśnie chciałem odkręcić i za cholere nie dałem rady :E .

Ja zablokowałem nakrętki na kole kluczem.

#73 Offline   karol1989


  • Postów: 119
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 października 2015 - 22:58

Temat jak widzę wciąż aktualny więc i ja dołożę swoję 5 groszy zwłaszcza że wczoraj wymieniałem pompę.
U było tak że musiałem opróżnić z płynu chłodzącego, odkręcić wiatrak, wyjąć obudowe, poluźnić śruby koła pasowego, poluźnić i zdjąć pasek, zdjąć koło pasowe, termostat z obudową i na koniec pompa. Ze starej pompy do nowej firmy Ruvill przełożyłem czujnik i elektromagnes. Niestety gdy odkręcałem elektromagnes ze starej pompy to pourywałem gwinty i musiałem kupić nowy (używany) elektromagnes i dwa dni w plecy. Po wszystkich przygodach złożyłem pompe, koła, pasek, węże, termostat itp i napełniłem wszystko płynem. Pod pompe i korpus termostatu dałem nową uszczelkę wyminiłem przy okazji termostat. Po zalaniu odpaliłem rozgrzałem i dramat. Cieknie na dole pompy i podejrzewam że to przez brak silikonu i złożenie wszystkiego tylko na papierową uszczelkę która była razem z pompą. Mało tego cieknie mi z pod trzech śrubek którymi przykręca się kopułke termostatu. Kicha jak nic załamka poprostu. W sobote znowu musze rozebrać wszystko i posmarować silikonem. Mam jedno pytanko. Czy uszczelka nada się do ponownego użycia?? Samej uszczelki nigdzie nie dostane więc jeśli sie nie da uzyć ponownie to się rozpłacze. Podpowiedzcie mi prosze ;)

#74 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 października 2015 - 07:05

Jeśli się nie rozpadła przy montażu/demontażu to tak. Kup sobie pastę Dirko albo Reinzosil i na to poskładaj, po uprzednim osuszeniu i odtłuszczeniu powierzchni. Silikonu nie używaj.

#75 Offline   karol1989


  • Postów: 119
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 października 2015 - 09:19

Facet w sklepie zaproponował mi takie coś http://bgautomotive....aling-compound/ i mowił że to jest najlepsze. Kosztowało 25zł. To mam tym nie robić bo będzie ciekło i kupic to co mówiłeś?

#76 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 22 października 2015 - 09:42

Ja uszczelniałem samochodowym silikonem ,zakres tem.taki jak w twoim linku i już klka lat jest ok.

#77 Offline   karol1989


  • Postów: 119
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 października 2015 - 11:28

super więc smaruje tym co mam :) Wielkie dzieki za pomoc pozdrawiam

#78 Offline   karol1989


  • Postów: 119
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2015 - 11:01

Koledzy mam mały problem. Otorz przy dokręcaniu pompy kluczem dynamometrycznym ustawionym na 10 Nm urwałem 2 z 8 śbub. Czy do to sie jakos naprawić?? Jest szansa że pomimo braku dwóch śrub pompa będzie szczelna??

#79 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 25 października 2015 - 12:24

Sorry ale jak można urwać śrube momentem 10Nm??? Chyba że były z papieru :hmm: coś poknociłeś Kolego z tym momentem dokręcania...
teraz pozostało zrzucić pomp i wykręcić oberwane śruby póki świeżo wkręcane

#80 Offline   karol1989


  • Postów: 119
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2015 - 19:00

przysięgam ustawiłem moment 10 Nm i przy dokręcaniu strzeliło i gwint urwany:( niewiem jakim cudem








Podobne tematy Zwiń