Teoretycznie wszystko jasne (przeczytałem wszystko? na forum dotyczące kalibracji), kręcę tym kółeczkiem małym białym, wsadzam "bolec" w otwór i kręcę kręcę, aż wpadnie... i co? i wpada.. ale nic poza tym. Mimo, iż Niemiecki nie jest moją dobrą stroną zauważyłem dwa napisy oznaczające (podnosić? opadać?). Pozycji Neutralnej oczywiście brak. Praca przełącznika otwieranie/zamykanie wskazuje na całkowite rozkalibrowanie faz szyberdachu. Czy jest ktoś w stanie opisać jak należy odpowiednio przeprowadzić kalibracje? Mam na myśli coś więcej jak kręć kółkiem aż wpadnie Może jakiś schemat blokowy dachu? pozdrawiam.
2
145 odpowiedzi w tym temacie
#81
Napisano 14 listopada 2011 - 22:53
#82
Napisano 14 listopada 2011 - 22:56
a wycisnales te kółeczko do srodka bagaznika? :mrgreen:
#83
Napisano 15 listopada 2011 - 20:16
Chodzi o to małe białe delikatne kółeczko? Za zakończeniu kółeczka jest małe koło zębate o średnicy około 50mm, które trzeba wcisnąć do środka, żeby zahaczyło o (chyba linkę) i kręcić? Dobrze kombinuje? Ciężka sprawa
#84
Napisano 15 listopada 2011 - 20:25
jak odchylić obicie boczne błotnika to masz kółeczko. Pociągasz je do środka bag i dopiero kręcisz ostawiając fazy
#85
Napisano 21 listopada 2011 - 15:15
a ja mam takie pytanie. Próbuję rozebrać szyberdach w w201 i postępuję zgodnie z instrukcją http://www.dvj.pl/sz...4/skorowidz.htm ale niestety po odkręceniu tych 4 śrub 8mm nie mogę podnieść tyłu szyberdachu a nie chcę robić tego zbyt silnie żeby nie uszkodzić czegoś. Czy w w201 jest inaczej niż w w124? czy może robię coś nie tak?
EDIT:
no więc sam sobie odpowiadam, okazuje się że w moim przypadku z tyłu szyberdachu uszczelka zwulkanizowała się na długości 10-15cm z szyberdachem i dlatego nie moglem go za chiny unieść do góry, przypuszczam że dawno go nikt nie otwierał i dlatego tak się stało, chyba że komuś ciekł i go przykleił ale mam nadzieję że nie, szczególnie że wszystko wygląda ok, brak rdzy. Zaraz go delikatnie ruszę.
EDIT:
no więc sam sobie odpowiadam, okazuje się że w moim przypadku z tyłu szyberdachu uszczelka zwulkanizowała się na długości 10-15cm z szyberdachem i dlatego nie moglem go za chiny unieść do góry, przypuszczam że dawno go nikt nie otwierał i dlatego tak się stało, chyba że komuś ciekł i go przykleił ale mam nadzieję że nie, szczególnie że wszystko wygląda ok, brak rdzy. Zaraz go delikatnie ruszę.
#86
Napisano 21 listopada 2011 - 19:33
Panowie, wydało się co było, ktoś podkleił prawdo podobnie superglue na rogach z tyłu uszczelkę do szyberdachu, pewnie dlatego że obie prowadnice były pęknięte i nie dociskało do końca. Wklejam 2 fotki, jedna to popękane prowadnice i tu pewnie sobie poradzę z założeniem nowych ale nie wiem czy czasami teraz po tym kleju nie będzie przeciekał dach? Pytanie czy można wymienić tą uszczelkę i ile z tym roboty?
znalazłem aukcję z prowadnicami do w124 ale wydaje mi się że ja mam inne, chociaż podobno w124 i w201 mają te same?
http://moto.allegro....1949675205.html
EDIT:
sorry że tak wrzucam ale znalazłem jak powinny wyglądać moje prowadnice.
Obrazek
a takie numery spisałem z częsci:
1247820467
1247820867
ale nie mogę ich znaleźć w ASO
znalazłem aukcję z prowadnicami do w124 ale wydaje mi się że ja mam inne, chociaż podobno w124 i w201 mają te same?
http://moto.allegro....1949675205.html
EDIT:
sorry że tak wrzucam ale znalazłem jak powinny wyglądać moje prowadnice.
Obrazek
a takie numery spisałem z częsci:
1247820467
1247820867
ale nie mogę ich znaleźć w ASO
#87
Napisano 21 listopada 2011 - 22:20
Witam jestem tu nowy i chcę się podpiąć z prośbą o jakiś schamacik. Otóż nabyłem Gwiazdę 124 200d automat po cenie złomu w stanie nieciekawym. Jednak jestem uparty auto do stycznia 2012 ma wyjechać. A więc potrzebuję pomocy z szyber dachem znalazłem silnik przy rozbieraniu w bagażniku po lewej stronie dobrze że nie wywaliłem bo tera przeczytałem od czego on jest. Poprzedni właściciel ponieważ coś mu zaciekało zakleił o tak tak szyber dach i to jeszcze sylikonem. Przy zakupie wiedziałem że będę siedział pół dnia i dłubał ale gdzieś jest coś rozłączone... dlatego proszę o dokładne info gdzie czego szukać i jak co powinno być zamontowane i powiem nic mnie nie zdziwi bo sam sie ostatnio przekonałem że pośpiech nie popłaca np z uszczelką po zdjęciu głowicy... niedługo wrzucę fotki mojej bazy gwaizdy... z góry dziękuje za schemaciki chętnie popisze o tym na gg.
#89
Napisano 21 listopada 2011 - 22:26
o dzięki wielkie
jak rozszyfruje będzie git
jak rozszyfruje będzie git
#90
Napisano 21 listopada 2011 - 22:28
Według mnie ktoś to połamał i by nie otwierać dachu pozaklejał go, tak jak piszesz :roll:
Wymiana uszczelki dachu to ok 15 min roboty z ładnym jej włożeniem A nawet jakby lekko przeciekała to tak czy siak woda wleci albo na rynienkę i do kanalików albo od razu z boku w kanaliki. Ale weź co najwyżej, jeśli nie mógł byś dostać nowej uszczelki, lekko, delikatnie przejedź rozpuszczalnikiem. Wpierw ją wyjmij i oczyść ją całkowicie ale także szczelinę w dachu gdzie ona siedzi bo lubi tam się błotko zagnieździć.
Cały dach jest praktycznie taki sam jak w w124 i w102 różni się tylko deklem i plastikową rynienką z uszczelką widoczną na drugim zdj, nr 47 na załączonym Twoim rysunku. w201 ma szerszą, w124 węższą ową rynienkę
Wymiana uszczelki dachu to ok 15 min roboty z ładnym jej włożeniem A nawet jakby lekko przeciekała to tak czy siak woda wleci albo na rynienkę i do kanalików albo od razu z boku w kanaliki. Ale weź co najwyżej, jeśli nie mógł byś dostać nowej uszczelki, lekko, delikatnie przejedź rozpuszczalnikiem. Wpierw ją wyjmij i oczyść ją całkowicie ale także szczelinę w dachu gdzie ona siedzi bo lubi tam się błotko zagnieździć.
Cały dach jest praktycznie taki sam jak w w124 i w102 różni się tylko deklem i plastikową rynienką z uszczelką widoczną na drugim zdj, nr 47 na załączonym Twoim rysunku. w201 ma szerszą, w124 węższą ową rynienkę
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Podsufitka szyberdachu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pavlus |
|
||
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
Prowadnice, stelaż, szkielet szyberdachu w124 2.5 TD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kasjopeja124 |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|