Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Szyberdach - nie działa



145 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   zwirkson


  • Postów: 28
  • Na forum od: 28 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2011 - 22:53

Teoretycznie wszystko jasne (przeczytałem wszystko? na forum :star: dotyczące kalibracji), kręcę tym kółeczkiem małym białym, wsadzam "bolec" w otwór i kręcę kręcę, aż wpadnie... i co? i wpada.. ale nic poza tym. Mimo, iż Niemiecki nie jest moją dobrą stroną zauważyłem dwa napisy oznaczające (podnosić? opadać?). Pozycji Neutralnej oczywiście brak. Praca przełącznika otwieranie/zamykanie wskazuje na całkowite rozkalibrowanie faz szyberdachu. Czy jest ktoś w stanie opisać jak należy odpowiednio przeprowadzić kalibracje? Mam na myśli coś więcej jak kręć kółkiem aż wpadnie :D Może jakiś schemat blokowy dachu? pozdrawiam.



#82 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 14 listopada 2011 - 22:56

a wycisnales te kółeczko do srodka bagaznika? :mrgreen:

#83 Offline   zwirkson


  • Postów: 28
  • Na forum od: 28 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 listopada 2011 - 20:16

Chodzi o to małe białe delikatne kółeczko? Za zakończeniu kółeczka jest małe koło zębate o średnicy około 50mm, które trzeba wcisnąć do środka, żeby zahaczyło o (chyba linkę) i kręcić? Dobrze kombinuje? :( Ciężka sprawa :E

#84 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 15 listopada 2011 - 20:25

jak odchylić obicie boczne błotnika to masz kółeczko. Pociągasz je do środka bag i dopiero kręcisz ostawiając fazy :(

#85 Offline   RolandV


  • Postów: 469
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 520

Napisano 21 listopada 2011 - 15:15

a ja mam takie pytanie. Próbuję rozebrać szyberdach w w201 i postępuję zgodnie z instrukcją http://www.dvj.pl/sz...4/skorowidz.htm ale niestety po odkręceniu tych 4 śrub 8mm nie mogę podnieść tyłu szyberdachu a nie chcę robić tego zbyt silnie żeby nie uszkodzić czegoś. Czy w w201 jest inaczej niż w w124? czy może robię coś nie tak?

EDIT:
no więc sam sobie odpowiadam, okazuje się że w moim przypadku z tyłu szyberdachu uszczelka zwulkanizowała się na długości 10-15cm z szyberdachem i dlatego nie moglem go za chiny unieść do góry, przypuszczam że dawno go nikt nie otwierał i dlatego tak się stało, chyba że komuś ciekł i go przykleił ale mam nadzieję że nie, szczególnie że wszystko wygląda ok, brak rdzy. Zaraz go delikatnie ruszę.

#86 Offline   RolandV


  • Postów: 469
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 520

Napisano 21 listopada 2011 - 19:33

Panowie, wydało się co było, ktoś podkleił prawdo podobnie superglue na rogach z tyłu uszczelkę do szyberdachu, pewnie dlatego że obie prowadnice były pęknięte i nie dociskało do końca. Wklejam 2 fotki, jedna to popękane prowadnice i tu pewnie sobie poradzę z założeniem nowych ale nie wiem czy czasami teraz po tym kleju nie będzie przeciekał dach? Pytanie czy można wymienić tą uszczelkę i ile z tym roboty?

Dołączona grafika

Dołączona grafika

znalazłem aukcję z prowadnicami do w124 ale wydaje mi się że ja mam inne, chociaż podobno w124 i w201 mają te same?

http://moto.allegro....1949675205.html

EDIT:
sorry że tak wrzucam ale znalazłem jak powinny wyglądać moje prowadnice.

Obrazek

a takie numery spisałem z częsci:

1247820467
1247820867

ale nie mogę ich znaleźć w ASO

#87 Offline   Skielak_plock


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 sie 2011
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 listopada 2011 - 22:20

Witam jestem tu nowy i chcę się podpiąć z prośbą o jakiś schamacik. Otóż nabyłem Gwiazdę 124 200d automat po cenie złomu w stanie nieciekawym. Jednak jestem uparty auto do stycznia 2012 ma wyjechać. A więc potrzebuję pomocy z szyber dachem znalazłem silnik przy rozbieraniu w bagażniku po lewej stronie dobrze że nie wywaliłem bo tera przeczytałem od czego on jest. Poprzedni właściciel ponieważ coś mu zaciekało zakleił o tak tak szyber dach i to jeszcze sylikonem. Przy zakupie wiedziałem że będę siedział pół dnia i dłubał ale gdzieś jest coś rozłączone... dlatego proszę o dokładne info gdzie czego szukać i jak co powinno być zamontowane i powiem nic mnie nie zdziwi bo sam sie ostatnio przekonałem że pośpiech nie popłaca np z uszczelką po zdjęciu głowicy... niedługo wrzucę fotki mojej bazy gwaizdy... z góry dziękuje za schemaciki chętnie popisze o tym na gg. :hmm: ;) :D

#88 Offline   RolandV


  • Postów: 469
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 520

Napisano 21 listopada 2011 - 22:22

tu masz coś:

http://partscatalog.....028/431/78/060

#89 Offline   Skielak_plock


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 sie 2011
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 listopada 2011 - 22:26

o dzięki wielkie :hmm:

jak rozszyfruje będzie git ;)

#90 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 21 listopada 2011 - 22:28

Według mnie ktoś to połamał i by nie otwierać dachu pozaklejał go, tak jak piszesz :roll:

Wymiana uszczelki dachu to ok 15 min roboty z ładnym jej włożeniem :hmm: A nawet jakby lekko przeciekała to tak czy siak woda wleci albo na rynienkę i do kanalików albo od razu z boku w kanaliki. Ale weź co najwyżej, jeśli nie mógł byś dostać nowej uszczelki, lekko, delikatnie przejedź rozpuszczalnikiem. Wpierw ją wyjmij i oczyść ją całkowicie ale także szczelinę w dachu gdzie ona siedzi bo lubi tam się błotko zagnieździć.

Cały dach jest praktycznie taki sam jak w w124 i w102 różni się tylko deklem i plastikową rynienką z uszczelką widoczną na drugim zdj, nr 47 na załączonym Twoim rysunku. w201 ma szerszą, w124 węższą ową rynienkę ;)








Podobne tematy Zwiń