Skocz do zawartości




[w124] Amortyzator napinacza paska wieloklinowego - wymiana


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 17 października 2009 - 13:30

Witam, wczoraj zabrałem się też za wymianę amortyzatora napinacza paska wieloklinowego, bo mi telepało paskiem a co za tym idzie całym silnikiem :mrgreen: Na tą operację zeszło mi koło godziny czasu.

Rzeczy jakich potrzebujemy:

- Amortyzator napinacza paska wieloklinowego (Ja kupiłem STABILUS taki, który używany był przy pierwszym montażu)

Do mojego silnika potrzebowałem amortyzatorek napinacza o numerze :pig: 111 200 04 14 jego koszt w ASO to około 200 złotych ja kupiłem na allegro za blisko 100 zł.

- Klucz 8-ka
- Klucz 13-tka
- Klucz 15-tka
- Szczypce
- Potrzebny byłby też schemat tego jak "idzie" pasek wieloklinowy ponieważ trzeba będzie go zdemontować.

Pierwsza czynność jaką wykonałem to zlokalizowałem amortyzatorek.

Dołączona grafika

Druga czynność to zdjęcie osłony "wiatraka". Tutaj należy zdjąć dwa zaczepy( jeden po lewej drugi po prawej stronie pod wężem idącym do chłodnicy) przy pomocy szczypiec. Przyda się także zdjęcie zaczepów z chłodnicy bo wtedy łatwiej wyciągnąć obudowę "wiatraka".

Dołączona grafika

Niestety drugiej strony nie mam bo mi gdzieś zdjęcie umknęło. Każdy kumaty człowiek powinien sobie poradzić! ;-)

Gdy mamy już wyjętą obudowę "wiatraka"przystępujemy do następnej rzeczy jaką jest zdjęcie paska wieloklinowego. Podważamy denko rolki napinacza w jej centralnej części jakimś cienkim śrubokrętem. Po czym naszym oczom ukaże się łebek śruby 15. Bierzemy klucz o tym numerze i okręcając go w lewo cała rolka przesuwa się w lewo. Wtedy zdejmujemy pasek ze wszystkich kół pasowych.

Dołączona grafika

Kolejna operacja jak jest potrzebna to odkręcenia koła pasowego przy pomocy klucza numer 8 albo 15(można kręcić albo nakrętką albo tym wystającym cyckiem choć nie wiem czy do tego został stworzony.

Dołączona grafika

Gdy mamy już odkręconą rolkę napinacza paska, zdejmujemy ją i naszym oczom ukazuje się druga śruba trzymająca nasz amortyzator. Odkręcamy ją i drugą na górze amortyzatora doskonale widoczną od samego początku przy pomocy klucza numer 13.

Dołączona grafika

Wymieniamy amortyzator, dokręcamy go porządnie ale też bez przesady.

Dołączona grafika

Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności. http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/wpysk.gif










Podobne tematy Zwiń