Witam,
pytanie jak w temacie. Mam uszkodzony/wyjący dyferencjał w eSie 300TD 97rok /dyfer 3.26/ i szukam już od dłuższego czasu części na zmianę ale z takimi parametrami nic trafić nie mogę i stąd właśnie moje pytanie. Czy mogę zamontować do tej eSy dyfer 3.47 i jaki to będzie miało wpływ na jazdę?? tj czy auto się zmuli czy wręcz przeciwnie itp... Proszę o uwagi bo wycie zaczyna być bardzo męczące... pozdrawiam i życzę szerokości:)
[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 23:09 ]
Przepraszam, ale wkradł mi się błąd w cyferkach... stary dyfer miał 3.27 a nowy miałby mieć 3.42
0
[W140] jaki jest wpływ zmiany dyfru na parametry auta??
Rozpoczęty przez WuJot, lis 11 2009 23:09
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 listopada 2009 - 23:09
#2
Napisano 12 listopada 2009 - 07:36
WuJot, głównym problem przy dyferencjałach w W140 są układy typu ASR, ESP i ASD. Z tego co się orientuje to trzeba dobrać dyferencjał do układu jaki jest zamontowany w samochodzie.
Gdy nie ma tych układów (ale w 97r były już ESP) to często przeszkodą jest też np. inny rozstaw śrub w dyferencjale i na osiach, ale z racji, że nigdy się tym nie zajmowałem to na pewno ktoś bardziej obeznany potwierdzi lub poprawi to co napisałem.
Teoretyzując to im mniejsza liczba przy dyferencjale, tym lepsze masz przyśpieszenie kosztem prędkości maksymalnej, ale nie tylko te cyferki są istotne.
Gdy nie ma tych układów (ale w 97r były już ESP) to często przeszkodą jest też np. inny rozstaw śrub w dyferencjale i na osiach, ale z racji, że nigdy się tym nie zajmowałem to na pewno ktoś bardziej obeznany potwierdzi lub poprawi to co napisałem.
Teoretyzując to im mniejsza liczba przy dyferencjale, tym lepsze masz przyśpieszenie kosztem prędkości maksymalnej, ale nie tylko te cyferki są istotne.
#3
Napisano 12 listopada 2009 - 17:17
Bardzo niewielka będzie różnica w przełożeniu między 3.26 a 3.47 więc jeśli wszystko inne pasuje to śmiało możesz montować.
#4
Napisano 16 listopada 2009 - 17:20
WuJot jestem niemal pewny że nie podejdzie,,, 3.47 to jak sie nie myle jest od 3.0 benzyny z 4 biegowym automatem czyli -mocowanie,flanszki,wszystkie te układy o których wspomina Essi + do tego prawdopodobnie ABS(nie pamiętam czy sensor jest w moście jeśli tak to napewno nie bedzie działać) poza tym auto bedzie wolniejsze ,bedzie więcej palić,zegar będzie dodawał i będzie głośniej w
środku bo obroty przy danej prędkości będą wyższe tym bardziej że to diesel , ja odradzam. P.S. jesteś pewny że to dyfer? łożyska w kołach też lubią wydawać różne dzwięki,zdaża sie też że automat chałasuje, sprawdż też czy w dyfrze jest olej, są zakłady które regenerują dyfry(czasem wystarczy wymienic tylko łozyska w środku) jak znajde to podeśle Ci namiar,
środku bo obroty przy danej prędkości będą wyższe tym bardziej że to diesel , ja odradzam. P.S. jesteś pewny że to dyfer? łożyska w kołach też lubią wydawać różne dzwięki,zdaża sie też że automat chałasuje, sprawdż też czy w dyfrze jest olej, są zakłady które regenerują dyfry(czasem wystarczy wymienic tylko łozyska w środku) jak znajde to podeśle Ci namiar,
#5
Napisano 10 lutego 2010 - 19:28
Odświeżam wątek bo może to komuś pomoże.
dyfer został kupiony,ale nie taki jaki miał być i okazało się, że... że nic z tego nie będzie. dla czego?? bo można zmieniać dyfer na inny, nie zgodny z fabrycznym, ale tylko wtedy kiedy łączymy go z manualną skrzynią bo w przeciwnym wypadku automat nie będzie zmieniał biegów;/ /przynajmniej tak mi powiedzieli specjaliści/
dyfer został kupiony,ale nie taki jaki miał być i okazało się, że... że nic z tego nie będzie. dla czego?? bo można zmieniać dyfer na inny, nie zgodny z fabrycznym, ale tylko wtedy kiedy łączymy go z manualną skrzynią bo w przeciwnym wypadku automat nie będzie zmieniał biegów;/ /przynajmniej tak mi powiedzieli specjaliści/
#6
Napisano 11 lutego 2010 - 14:03
albo zepsuli ci skrzynie i zwalają na dyfer... "specjaliści"
#7
Napisano 11 lutego 2010 - 14:41
Bialy, skrzynię jak to pięknie nazwałeś 'zjebali' mi gdy wymieniałem silnik w eSie bo jeden ze 'specjalistów' był pewien, że sam sobie z nią poradzi i odkręcił ją po czym gdy poczuł ciężar na rękach puścił ją w cholerę na betonową posadzkę... właściciel zakładu happy nie był, ale skrzynię wyremontowali. działa dobrze, ale dyfer wciąż wyje i info na temat braku możliwości wymiany na inny, niezgodny z tym co jest zasięgnąłem u innego 'znawcy'...
#8
Napisano 11 lutego 2010 - 14:42
WuJot napisał:
przeciwnym wypadku automat nie będzie zmieniał biegów;/ /przynajmniej tak mi powiedzieli specjaliści/
Gówno prawda. Będzie zmieniał ale trzeba go "dostroić".
Biorąc na tapetę 124 z silnikiem 320 tragedii nie ma, gdyż dyfer dla skrzyni patykowej 5 biegowej ma przełożenie 3,06 dla automatu 4 biegowego - również 3,06 a dla automatu 5 biegowego 3,69. Różnica minimalna, a biorąc pod uwagę prostotę sterowania starszymi ASB oraz sam układ pomiaru parametrów potrzebnych do zmiany biegu, uważam że spokojnie można zamontować dyfer 3,06 zamiast 3,69. Oczywiście zmieni się trochę charakterystyka przyśpieszenia, spalania i V max, ale ostatecznie nie będą to rażące równice a silnik spoko sobie poradzi.
#9
Napisano 11 lutego 2010 - 14:45
WuJot napisał:
bo jeden ze 'specjalistów' był pewien, że sam sobie z nią poradzi i odkręcił ją po czym gdy poczuł ciężar na rękach puścił ją w cholerę na betonową posadzkę... właściciel zakładu happy nie był, ale skrzynię wyremontowali.
Nie jestem przekonany, czy rzeczywiście jest tak jak twierdzą spece, że nie będzie zmieniać biegów :roll: Trzeba zagłębić się w temat i podpytać, bo nie miałem okazji jeszcze poznać się z takim przypadkiem.
#10
Napisano 04 marca 2010 - 20:08
Witam. Od razu przepraszam za wszelkie możliwe niedociągnięcia z mojej strony odnośnie postu ;-) Przyklejam się do tego tematu, ponieważ mam podobny problem i mam nadzieję że trochę mi pomożecie. Kupiłem moja gwiazdkę już z wyjącym mostem i z tego co wyszukałem na forum to jest to raczej na bank most. Z resztą słychać gdzie wyje, więc nie są to piasty itp. Zdecydowałem się na wymianę mostu, (przełożenie to 3.23) ale gość który ma części do merców ma taki ale bez ABS (mój ma ABS wiec i most taki być powinien - tak mi się wydaje). I teraz pytanie: czy można założyć most z innym przełożeniem, takim żeby miał ten cały ABS i żeby wszystko grało. Jakie przełożenia wchodziłyby w grę?? Mam 2.0 w benzynce i skrzynkę w automacie. Z góry wielkie dzięki :mrgreen:
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W124] Jaki akumulator do 230 E |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wojciech |
|
|
|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|