Witam
Szukałem już dwa dni na forum, ale nie znalazłem podobnego wątku
Czy ktoś może mi powiedzieć jak prawidłowo ustawić tozrząd w m111?
Proszę o wersję dla laika „zrób to sam”
Dzięki za pomoc
0
M111 2.2 w124 ustawienie rozrządu
Started by Borys22, Mar 19 2021 10:19
7 replies to this topic
#1
Posted 19 March 2021 - 10:19
#2
Posted 19 March 2021 - 11:58
Jak się uda, to wstawię opis z WIS.
#3
Posted 19 March 2021 - 12:35
1. Wymontuj świece zapłonowe
2. Ustaw Wał korbowy na 20 stopni za OT
3. Zdemontuj pokrywę rozrządu (oraz przednią pokrywę rozrządu, jeśli chcesz wyjmować łańcuch bez jego rozpinania)
4. Zablokuj wałki rozrządu (w wałkach z tyłu za kołem zębatym znajduje się otwór fi-4 lub 5 mm, taki sam otwór jest w mocowaniu wałków rozrządu do głowicy) wkładając np. wiertło odpowiedniej średnicy (tylko stroną gładką, nie tą co wierci )
5. Wiertła powinny wtedy przejść przez mocowanie wałka i wejść w otwór w kole zębatym w wałkach.
6. Wymontuj napinacz łańcucha
7. Odkręć jedno z kół zębatych na wałku rozrządu (najlepiej chyba ssący z nastawnikiem).
8. Zdejmij stary łańcuch.
8. Tu nie jestem pewny, czy podobnie jak w silniku M104 nastawnik faz rozrządu należy obrócić maksymalnie w prawo przed założeniem łańcucha. Jest rysunek w WIS ale słabej jakości, jest jakieś wycięcie z tyłu w kole zębatym lub nastawniku, ale nie mam pewności, bo nie widziałem na żywo jak to wygląda.
9. Jeśli tak się robi to zakładasz łańcuch najpierw na wałek ssący,a po założeniu na wszystkie koła dokręcasz koło zębate z nastawnikiem. Śruby kół zębatych dokręcasz na 20Nm i 60 stopni. Najlepiej zakładać nowe. Co do nastawnika, nie wiem co jakim momentem, opis z WIS jest dla mnie niejasny.
10. Przygotowujesz napinacz do ponownego montażu lub zakładasz nowy.
11. Zakładasz napinacz. Jego obudowę dokręcasz momentem 80 Nm, a końcówkę (nakrętkę czy śrubę, czy co tam masz) 40 Nm
12. Wyjmujesz blokady wałków i robisz co najmniej 2 obroty wałem korbowym. Jeśli nie ma żadnego oporu a po ponownym obróceniu wałem na 20 stopni za OT blokady wałków da się założyć to rozrząd jest ustawiony prawidłowo.
Mógłby ktoś pomóc z momentami dokręcania, bo gubię się w opisie w WIS jeśli chodzi o koła zębate i nastawnik faz rozrządu. Nie jest dla mnie to jasno opisane co dokręcamy z jakim momentem
2. Ustaw Wał korbowy na 20 stopni za OT
3. Zdemontuj pokrywę rozrządu (oraz przednią pokrywę rozrządu, jeśli chcesz wyjmować łańcuch bez jego rozpinania)
4. Zablokuj wałki rozrządu (w wałkach z tyłu za kołem zębatym znajduje się otwór fi-4 lub 5 mm, taki sam otwór jest w mocowaniu wałków rozrządu do głowicy) wkładając np. wiertło odpowiedniej średnicy (tylko stroną gładką, nie tą co wierci )
5. Wiertła powinny wtedy przejść przez mocowanie wałka i wejść w otwór w kole zębatym w wałkach.
6. Wymontuj napinacz łańcucha
7. Odkręć jedno z kół zębatych na wałku rozrządu (najlepiej chyba ssący z nastawnikiem).
8. Zdejmij stary łańcuch.
8. Tu nie jestem pewny, czy podobnie jak w silniku M104 nastawnik faz rozrządu należy obrócić maksymalnie w prawo przed założeniem łańcucha. Jest rysunek w WIS ale słabej jakości, jest jakieś wycięcie z tyłu w kole zębatym lub nastawniku, ale nie mam pewności, bo nie widziałem na żywo jak to wygląda.
9. Jeśli tak się robi to zakładasz łańcuch najpierw na wałek ssący,a po założeniu na wszystkie koła dokręcasz koło zębate z nastawnikiem. Śruby kół zębatych dokręcasz na 20Nm i 60 stopni. Najlepiej zakładać nowe. Co do nastawnika, nie wiem co jakim momentem, opis z WIS jest dla mnie niejasny.
10. Przygotowujesz napinacz do ponownego montażu lub zakładasz nowy.
11. Zakładasz napinacz. Jego obudowę dokręcasz momentem 80 Nm, a końcówkę (nakrętkę czy śrubę, czy co tam masz) 40 Nm
12. Wyjmujesz blokady wałków i robisz co najmniej 2 obroty wałem korbowym. Jeśli nie ma żadnego oporu a po ponownym obróceniu wałem na 20 stopni za OT blokady wałków da się założyć to rozrząd jest ustawiony prawidłowo.
Mógłby ktoś pomóc z momentami dokręcania, bo gubię się w opisie w WIS jeśli chodzi o koła zębate i nastawnik faz rozrządu. Nie jest dla mnie to jasno opisane co dokręcamy z jakim momentem
Edited by SuperBuster11, 19 March 2021 - 12:44.
#4
Posted 28 March 2021 - 19:55
Mam pytanie odnośnie nr części
Szukam tulejki trzymającej ślizg łańcucha (prawy)
Ta tulejka przechodzi przez ten ślizg do głowicy, a w środku ma gwint chyba m6
Gdzie coś takiego szukać? Jak to profesjonalnie nazwać?
Szukam tulejki trzymającej ślizg łańcucha (prawy)
Ta tulejka przechodzi przez ten ślizg do głowicy, a w środku ma gwint chyba m6
Gdzie coś takiego szukać? Jak to profesjonalnie nazwać?
#5
Posted 28 March 2021 - 20:20
A6010520674 o ten chodzi?
Edited by SuperBuster11, 28 March 2021 - 20:23.
#6
Posted 28 March 2021 - 20:26
WDB1240421C041117
#8
Posted 25 April 2021 - 14:07
Po chorobie
W końcu zabrałem się za moje c124
Wymieniłem głowicę
Ustawiłem rozrząd
Odpaliłem i chodził koło 20min a potem zgasł i teraz kręci i nie odppala
Macie jakiś pomysł, bo mi już ręce opadają
W końcu zabrałem się za moje c124
Wymieniłem głowicę
Ustawiłem rozrząd
Odpaliłem i chodził koło 20min a potem zgasł i teraz kręci i nie odppala
Macie jakiś pomysł, bo mi już ręce opadają
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
||
[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krakerss |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|