Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do manualnej skrzyni biegów?


64 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   JohnyM


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2016 - 15:06

ATF 220 nie może być bo to jest do automatów.

Powiedział mi to mechanik z serwisu Sobiesława Zasady, który spędził chyba ze 2 godziny szukając mi informacji o tym jaki olej zalać do skrzyni. Facet serwisował ten model w czasach kiedy wszedł on dopiero na rynek więc raczej wie co mówi ;)

Swoją drogą ja zalałem olej Febi DEXRON II D który spełnia standard MB 236.2

Skrzynia po wymianie łożysk i oleju chodzi pięknie :)



#42 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2016 - 15:36

 Użytkownik JohnyM dnia 24 stycznia 2016 - 15:06 napisał

Powiedział mi to mechanik z serwisu Sobiesława Zasady, który spędził chyba ze 2 godziny szukając mi informacji o tym jaki olej zalać do skrzyni. Facet serwisował ten model w czasach kiedy wszedł on dopiero na rynek więc raczej wie co mówi ;)

Trochę mu to długo zajęło. może nie umiał znaleźć. W WIS jest cały arkusz, w którym podane są normy olejów do poszczególnych podzespołów. I tak na przykład, do skrzyń manualnych 717.4, zależnie od wersji stosowano olej ATF MB 236.2, lub olej przekładniowy 75w80 MB 235.10. Dla zainteresowanych, tabelki:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#43 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 12 lutego 2016 - 15:23

Albo jestem ślepy, albo w tabelce nie ma mojej skrzyni - 4-biegowy manual, wg VIN 716.217.
Wcześniej myślałem że wszystkie manuale były zalewane ATFem z MB236.2 a tu może być co innego... No i co lać, Panie premierze... co lać? ;]

#44 Offline   mariuszk90


  • Postów: 92
  • Na forum od: 17 gru 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lutego 2016 - 19:49

Castrol DEX II Multivehicle
http://www.castrol.c...ltivehicle.html

Napisali, że do automatów i manualnych skrzyń mercedes-benz, wlałem i jest dobrze.

EDYCJA: Wlałem to do 200D z 89r. 4 biegowy manual.

Użytkownik mariuszk90 edytował ten post 12 lutego 2016 - 19:51


#45 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 12 lutego 2016 - 22:12

Kupiłem dziś olej Febiego, spełnia normy 236.2 i 236.6 (25zł/L). Zalejemy i zobaczymy, czy trójka wróci na swoje miejsce - teraz trochę ucieka na prawo ;]

#46 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 12 lutego 2016 - 23:00

Sorry wielke ale co ma olej do tego że "trójka ucieka na prawo" :spokoj: dawno takich bzdur nie czytałem. Zregeneruj mechanizm zmiany biegów to będzie okey..

#47 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 14 lutego 2016 - 20:45

Być może mechanizm, też to biorę pod uwagę. Nie mniej jednak objawy, takie mam głównie na zimno, zwłaszcza w mrozy. Na ciepło to nie występuje, stąd podejrzenie że olej też może się do tego przyczynić, zwłaszcza że jest on raczej oryginalny.
Poza tym to nie temat o mechanizmie zmiany biegów, a o oleju to też nie rozwodziłem się za bardzo nad opisem tego problemu.

#48 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 17 marca 2016 - 09:53

235.10 to jaki to jest w końcu olej?

75W80 czy 75W90?

#49 Offline   pucyfer


  • Postów: 88
  • Na forum od: 30 gru 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2016 - 17:40

Zabieram się za wymianę oleju w mojej skrzynce, pytanie tylko bo ciężko znaleźć normę MB 236.2 i na motointegratorze znalazłem w zasadzie tylko jeden Valvoline ATF Maxlife. Jeśli spełnia normy to chyba będzie ok? Szukałem też Castrola TQ, ale ciężko go znaleźć, aczkolwiek na allegro jeden chłop pisze, że ten olej wyszedł z produkcji w 2011 roku i te same specyfikacje spełnia ATF Castrol DEX II Multivehicle, prawda to?

#50 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 22 kwietnia 2016 - 22:33

 Użytkownik pucyfer dnia 22 kwietnia 2016 - 17:40 napisał

Zabieram się za wymianę oleju w mojej skrzynce, pytanie tylko bo ciężko znaleźć normę MB 236.2 i na motointegratorze znalazłem w zasadzie tylko jeden Valvoline ATF Maxlife. Jeśli spełnia normy to chyba będzie ok? Szukałem też Castrola TQ, ale ciężko go znaleźć, aczkolwiek na allegro jeden chłop pisze, że ten olej wyszedł z produkcji w 2011 roku i te same specyfikacje spełnia ATF Castrol DEX II Multivehicle, prawda to?
Zdziwiłem się ale jednak do manuala wchodzi ATF. Niby mercedes tak zaleca. Masz np. Mobil ATF 220. Polecam zmienić dwa razy od razu. Trochę syfu wyleci ze świeżym olejem.








Podobne tematy Zwiń